Mikroilme paljastaa keskustelukumppanisi oikean mielipiteen sinusta
Kannattaa testata: kun keskustelet jonkun kanssa niin puhu ensin niin, että katselet hetken aikaa muualle kääntyneenä. Sitten yllättäen käännä katseesi suoraan keskustelukumppanisi silmiin. Ja kas: hänellä saattaa vilahtaa halveksuva ilme jonka juuri ja juuri saa vaihdettua pikaisesti kiinnostuneen näköisenä olevaksi. Ja toivoo samalla etten olisi huomannut sitä, kun hän sekunnin murto-osan katseli minua päästä jalkoihin ilmeellä kuin olisin kilo pask**aa :D
Tällä testillä pystyt helposti seulomaan muka-kaverit suoraan roskikseen. Mikroilmeet kertovat kaiken.
Kommentit (36)
Suomalaiset toljottaa toisia tympeästi muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeiden tulkitsijat ovat rasittavia ihmisiä.
Tietysti narsistit, psykopaatit ja epäsosiaaliset ajattelevat näin, sehän on päivänselvää.
Just tätä tarkoitin. Tehän näette niitä kaikkialla. Toisissa ihmisissä näkee usein sitä mitä itsekin on.
Etkö osaa sanoa muuta?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos toisella on tahdottomia lihasnykäyksiä tai ilmeen vääristymiä? Mikrosellaisia? Saatkin ihan väärän käsityksen.
Tai vaipuu hetkeksi ajatuksiinsa miettimään jotain ahdistavaa juttua.
Tämä on niin totta, ap. Olen huomannut näitä ilmeitä aina joskus ja se on oikeastaan kurjaa, että ne huomaa. Mukavampi olisi luulla, että on kiinnostava keskustelukumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti narsistit, psykopaatit ja epäsosiaaliset ajattelevat näin, sehän on päivänselvää.
Just tätä tarkoitin. Tehän näette niitä kaikkialla. Toisissa ihmisissä näkee usein sitä mitä itsekin on.
Etkö osaa sanoa muuta?
Osaan, mutta ei tee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa sanoa muuta?
Miksi sitten kommentoit vielä?
Varsinkinsosiopaattisia mynntimiehiä tulee tarkkailla. Näillä tosin jo työ kertoo ammattivalhteijuudesta.
Pahin - ja traumaattisin - kokemus on ollut terapeutin mikroilmeet. Kaikki luottamus meni.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkinsosiopaattisia mynntimiehiä tulee tarkkailla. Näillä tosin jo työ kertoo ammattivalhteijuudesta.
Hah, joo. keinotekoinen pinokkiohymy kasvoilla ja tuttavallinen läppä lentää, silmissä tyhjät neulansilmän kokoiset pupillit lukevat eleitäsi ja tunnet miten jokainen vastauksesi prosessoidaan strategioiksi joilla sinut hitaasti taivutellaan hänen tahtoonsa :D
Ei tullut mieleen että se mikroilme voi johtua ihan jostain sinänsä irrelevantista assosiaatiosta joka pulpahtaa hetkeksi mieleen? Tai että kun katsekontaktia ei ole niin aika moni ihminen "kääntyy sisäänpäin" asiaan keskittyäkseen ja naamalla olevalla ilmeellä ei välttämättä ole samaa merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Mikroilmeet ovat hyvin nopeita, ei paljaalle silmälle näkyviä ilmeitä. Ammattilaisetkin käyttävät filmin pysäyttämistä apuna niiden tulkitsemiseen. Sellainen pysähtynyt tuijotus kun luulee, ettei kukaan katso, ei ole mikroilme. Liikaa tulkintaa kannattaa muutenkin varoa.
Ei kyllä pidä paikkaansa. Itse näen mikroilmeet kaikilta ihmisiltä. Johtuu todennäköisesti masentuneesta äidistäni, kun olin 0-8 v, olen oppinut tarkkailemaan. Minulla on myös äärettömän hyvä näkömuisti ja olen myös erityisherkkä. Tämä kyky nähdä vilahtava tunne ihmisen kasvoilla, on välillä kuormittavaa, mutta sen kanssa oppii elämään. Välillä ihmettelen sitä, miten muut ihmiset eivät näe näitä. Ihmisten kasvoilla vilahtavista ilmeistä saa tietoa siitä mitä ihminen oikeasti ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa sanoa muuta?
Miksi sitten kommentoit vielä?
Siinäpä oikein hyvä esimerkki painostavasta ilmeidentulkitsijasta.
Tottahan tuo.
Kävin kerran treffeillä naisen kanssa ja hänen kasvoillaan kävi ilme jonka myöhemmin tajusin olevan disgust.
Tiedän kyllä etten näytä hyvältä mutta olenko tosiaan noin vastenmielinen naisille..
Yleensä kai ne mikroilmeet huomaa niitä tarkastelematta. Vastenmielisyyden tunteita on vaikea peittää. Ne kertovat, miksi tuntuu siltä, ettei joku vain tykkää sinusta.
Huvituin ku luin tätä. Minulla on erittäin rakastettava työkaveri, todella pidetty sekä asiakkaiden että toimistiväen mielestä.
Mutta ne ilmeet. Olen usein nähnyt kuinka hän hymyilee sekunneissa kun joku tulee vastaan. Mutta oikeasti se kaikki on hänellä teatteria suurimmaksi osaksi.
Mietin joskus mitä hän oikeasti miettii minustakin siinä hissiä odottaessa tai kopiokoneella käydessä ku juttelen. Mutta toisaalta. Mitä väliä? Jos ei saa sanottua että olen tympäsevää seuraa, en ala päätäni vaivaamaan tarkkailemalla mikroilmeitä.
Tunnen tämän työkaverini niin hyvin että se halveksunta ei edes loukkaisi, itsetunnoltaan surkea ihminen joka seläntakana nimittelee muita.
Entä sinun omat mikroimeesi?
Kirjoitat tylysti ja halveksivasti muista ihmisistä.