Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisitkö vain muutamalla vaatteella ja neljällä kenkäparilla? Leenan mukaan pärjää.

Vierailija
23.10.2018 |

Pärjää myös mahdollisimman minimaalisella sisustuksellakin.

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/d43ae1e6-9a91-4cf4-9ff2-85322…

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nahkapohjaiset juhla/tanssikengät sekä kumisaappaat, lenkkarit, sandaalit ja talvikengät.

Yksi juhlamekko, erittäin kaunis, kahdet juhlasukkahousut, alusvaatebody mekon alle, silkkinen hartiahuivi, koruja

Yksi jakkupuku

Kahdet farkut

Viisi paitaa, joista kolme lyhyt ja kaksi pitkähihaista

Merinovillatakki

Puuvillavillatakki

Viidet sukat, joista kahdet tavalliset, kahdet urheilu ja yhdet merinovillaiset

Paksut itsekudotut villasukat

Viidet alushousut

Kolmet rintaliivit

Kaksi yöpukua

Hellehame, sopii myös kotiasuksi

Kompressiotrikoot

Kahdet merinovillaiset kalsarit

Pellavaiset hellehousut

Huopalierihattu, toimii myös sadesäällä ja helteellä, erittäin mukava ja käytännöllinen

Pelavalierihattu

Kaksi silkkistä kaulahuivia

Nahkarukkaset, villasormikkaat ja kynsikkäät

Villapipo

Villakangastakki

Kevyttoppatakki

Ohuehko parkatakki, joka sopii myös kerrospukeutumiseen talvella

Arkitakki mallia urheilu

Vierailija
22/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kengillä varmaan pärjäisin, niitä mä yleensä käytän. Kesäjuhlat tekis tiukkaa kyllä. Saappaille ja tossuillekin on tarve, mutta ilmankin pärjäis.

Vaatetta on kiva olla enempi, ei tarvi kokoajan pestä. Mutta aika samannäköisiä ne kaikki mullakin on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kumisaappaitakin kolmet. Yhdet perinteiset kumpparit tallille, toiset peruskumpparit kotikäytössä ja kolmantena citykumpparit hieman siistimpään tyyliin. Ei siinä, jos kokee niukan valikoiman tarkoituksenmukaiseksi, niin hyvä vaan. Itse valitsen mieluummin toisin, ja silti minäkin ostan vain tarpeeseen.

Vierailija
24/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä nyt niitä minimalisteja, jotka eivät voi tulla juhliin kun "ei ole mitään päälle pantavaa".

Vierailija
25/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä nyt niitä minimalisteja, jotka eivät voi tulla juhliin kun "ei ole mitään päälle pantavaa".

Mutta onneksi on paljon vapaa-aikaa, kun ei tarvitse järjestellä tai huoltaa niitä juhlavaatteita, juhlissa käymisestä puhumattakaan.

Vierailija
26/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään,koska rahaa on niin vähän ja pakko on. Yhdet farkut,kaksi tunikaa,mekko,pari paitaa,kumpparit,sandaalit,lenkkarit ja talvikengät. Kolme takkia.

Vierailija
27/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on joku pisteidenkeruukilpailu niin ajattelen, että aito minimalisti on se, joka ei ole koskaan haalinutkaan itselleen tavaraa. Ei se, jolla sitä riittää poisheitettäväksi. Mutta ehkä tämä ei ole. 

Vierailija
28/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tulisi toimeen neljällä parilla kenkiä. Pelkästään talvikenkiä pitää olla useammat kuin kaksi paria.

Olen kova hikoilemaan, mutta haluan pestä täysi koneellisia enkä pyörittää pyykkiä koneessa joka päivä. Siksi kaapissani on noin 20 kpl melko samannäköisiä housuja ja tuplamäärä T-paitoja ja paitiksia ynnä tunikoita. Työkaverit saattaa luulla, että mulla on samat vaatteet päällä päivästä toiseen.

Mutta eihän tilanne tällainen ollut, kun olin opiskelija. Muistan yhdet hautajaiset, joihin piti lainata kaverilta kengät ja vaatteet päällytakkia myöten. Varmasti ihminen selviää hyvinkin vähällä tavaramäärällä ja pakon edessä pärjäisin itsekin muutamalla kenkäparilla.

Vierailija
29/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjään,koska rahaa on niin vähän ja pakko on. Yhdet farkut,kaksi tunikaa,mekko,pari paitaa,kumpparit,sandaalit,lenkkarit ja talvikengät. Kolme takkia.

Vaatteiden hankinta ei voi olla rahasta kiinni. Kierrätyskeskuksista saa ihan ilmaiseksi esimerkiksi farkkuja, niin että voi pukea jotain päälle silloin kuin ainokaiset ovat likaiset.

Vierailija
30/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en pärjäis! Enkä haluiskaan. On arjen ihanuutta valita säähän ja tilanteeseen sopivat, kivat ja nätit sekä käytönnölliset vaatteet. Tsiisus tollasta menoa!

Vierailija
31/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita ja kenkiä mulla on tosi vähän, joten kyllä pärjään, mutta en  haluais olla esim. ilman sohvapöytää ja ainuttakaan mattoa. Mun lempipaikka on olkkarin sohva ja pöydällä on jatkuvasti joku läppäri, ehkä jotain juotavaa, kaukosäädin ja iltasin me miehen kanssa myös syödään tässä sohvalla, katan safkat suoraan sohvapöydälle. Ja kynttilänkin siihen sytytän iltaisin.  Ruokapöytä meillä on lähinnä koristeena, kahdestaan kun ollaan.

Luulis, että tollasessa kämpässä kaikuu ihan hitosti.

Vierailija
32/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ei olis pöytää, kaikkee kerääntyis lattialle, eli siivoominen ei olis helpompaa. 

Vierailija
33/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi neljällä kenkäparilla, kahdet per kausi tarvitsen. Noin kahdet kesäkengät, kahdet syys/kevätkengät, kahdet talvikengät, lenkkarit, kumpparit, varvastossut.

Vaatteista pärjäisin ilman hameita kyllä, mutta housuja, erilaisia paitoja, villatakkeja, jakkuja tarvitsen n. 20. Pitää kyllä myöntää, että kaapissa on sellaisiakin vaatteita joita en käytä, koska en niihin mahdu. Mutta uskon, että tytär kelpuuttaa ne vanhempana.

Vierailija
34/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa tällä hetkellä olla vain 2 paria kenkiä.

Talvikengät joutuu ostamaan uudet :(

Vierailija
35/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjää myös mahdollisimman minimaalisella sisustuksellakin.

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/d43ae1e6-9a91-4cf4-9ff2-85322…

Mitä järkeä pitää noin isoa asuntoa tyhjänä? Eikö kannattaisi muuttaa pienempään? Saisi nekin rahat säästöön.

Vierailija
36/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan noin tyhjässä kämpässä haluaisi asua. Haluan matot, verhot, sohvapöydän ja kirjahyllyn jossa on enimmäkseen kirjoja. Ihanteellista olisi jos olis niin iso kämppä että saisi eriksern kirjasto/työhuoneen. No minulla on kaksio jossa on liikaa tavaraa. On juttuja joista on aikomus luopua. Vaatteita on paljon, liian vähän säilytystilaa. Osa vaatteista ei ole nyt ytössä mutta jossain vaiheessa voi ollakin. Minulla on vintagevaatteitakin. Kierrätän kyllä säännöllisesti. Kenkiä on myös, 4 parilla ei pärjää. Pitää olla juhlakengät ja joka vuodenajalle ja säälle sopivia kenkiä. Tietysti pärjään vähemmälläkin jos on pakko. Toisaalta tällä hetkellä en osta vaatteita ym.

Vierailija
37/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, kun muutenkin aina jumahdan muutamaan lempivaatteeseen. Loput lojuu tuolla kaapissa, ja eksyy joskus päälle. 

Sisustuksessa en halua tuollaista. Meillä on kyllä hyvin vähän koriste-esineitä, mutta on kirjoja, kasveja, lasten leluja ja lelukoreja yms. elämään kuuluvaa. 

Vierailija
38/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäisin, kun muutenkin aina jumahdan muutamaan lempivaatteeseen. Loput lojuu tuolla kaapissa, ja eksyy joskus päälle. 

Sisustuksessa en halua tuollaista. Meillä on kyllä hyvin vähän koriste-esineitä, mutta on kirjoja, kasveja, lasten leluja ja lelukoreja yms. elämään kuuluvaa. 

Täytyy kyllä tarkentaa, että neljällä kenkäparilla en pärjäisi. Minulla on nytkin syksyllä ollut muutaman päivän sisään gorete-suihkeella pinnoitetut juoksukengät, kumisaappaat, Converset, nahkanilkkurit ja kotilenkkarit jotka jalassa vien roskia ja ulkoilutan pienintä lasta lähimmässä puistossa. Näiden lisäksi vielä tulee ennen vuoden vaihetta varmasti käyttöön siistimmät saapikkaat sekä vettä hylkivät talvikengät.

Sitten on kahdet juhlakengät - enempää en tunnu tarvitsevankaan. Ja toiset siistimmät saapikkaat sekä talvi-conssut. Ja kesällä oli jalkaan heitettävät flipflopit ja ballerinoja ja kukalliset kangaskengät. 

Takkeja minulla tuntuu olevan lähipiiriä vähemmän, silti ne täyttää kyllä eteistä ihan kiitettävästi. No, ehkä paras on, ettei nurkissa loju vaatetta ja tavaraa mitä ei oikeasti ikinä käytä. Siihen pyrin itsekin. 

Vierailija
39/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi tuolla kenkämäärällä, johan sitä tarvitsee harrastuksiinkin useamman parin! Mulla on juoksulenkkarit asfaltille, maastojuoksukengät suunnistukseen, futiskengät, salitossut ja pyöräilykengät. Eipä neljä paria riitä, vaikka jättäis urheilukengät laskematta, enkä ole edes mikään kenkäfriikki.

Vierailija
40/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän vaatteita, mutta en pärjäisi noin vähällä. Talvella tarvitsen esim lämpimät kengät ulkoiluun ja saapikkaat siistimpään pukeutumiseen. Juhliakin on aina silloin tällöin ja kiva, jos sinne siistimmät kengät.

Siistimpiä vaatteita tarvitsen työkäyttöön muutamia, mutta liikuntaan vähän eri tyylisiä.

Koti näyttää tosi ankealta, mutta ymmärrän kyllä pointin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi