Pärjäisitkö vain muutamalla vaatteella ja neljällä kenkäparilla? Leenan mukaan pärjää.
Pärjää myös mahdollisimman minimaalisella sisustuksellakin.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/d43ae1e6-9a91-4cf4-9ff2-85322…
Kommentit (60)
3 kengillä varmaan pärjäisin, niitä mä yleensä käytän. Kesäjuhlat tekis tiukkaa kyllä. Saappaille ja tossuillekin on tarve, mutta ilmankin pärjäis.
Vaatetta on kiva olla enempi, ei tarvi kokoajan pestä. Mutta aika samannäköisiä ne kaikki mullakin on
Minulla on kumisaappaitakin kolmet. Yhdet perinteiset kumpparit tallille, toiset peruskumpparit kotikäytössä ja kolmantena citykumpparit hieman siistimpään tyyliin. Ei siinä, jos kokee niukan valikoiman tarkoituksenmukaiseksi, niin hyvä vaan. Itse valitsen mieluummin toisin, ja silti minäkin ostan vain tarpeeseen.
Ovatko nämä nyt niitä minimalisteja, jotka eivät voi tulla juhliin kun "ei ole mitään päälle pantavaa".
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä nyt niitä minimalisteja, jotka eivät voi tulla juhliin kun "ei ole mitään päälle pantavaa".
Mutta onneksi on paljon vapaa-aikaa, kun ei tarvitse järjestellä tai huoltaa niitä juhlavaatteita, juhlissa käymisestä puhumattakaan.
Pärjään,koska rahaa on niin vähän ja pakko on. Yhdet farkut,kaksi tunikaa,mekko,pari paitaa,kumpparit,sandaalit,lenkkarit ja talvikengät. Kolme takkia.
Jos tämä on joku pisteidenkeruukilpailu niin ajattelen, että aito minimalisti on se, joka ei ole koskaan haalinutkaan itselleen tavaraa. Ei se, jolla sitä riittää poisheitettäväksi. Mutta ehkä tämä ei ole.
En tulisi toimeen neljällä parilla kenkiä. Pelkästään talvikenkiä pitää olla useammat kuin kaksi paria.
Olen kova hikoilemaan, mutta haluan pestä täysi koneellisia enkä pyörittää pyykkiä koneessa joka päivä. Siksi kaapissani on noin 20 kpl melko samannäköisiä housuja ja tuplamäärä T-paitoja ja paitiksia ynnä tunikoita. Työkaverit saattaa luulla, että mulla on samat vaatteet päällä päivästä toiseen.
Mutta eihän tilanne tällainen ollut, kun olin opiskelija. Muistan yhdet hautajaiset, joihin piti lainata kaverilta kengät ja vaatteet päällytakkia myöten. Varmasti ihminen selviää hyvinkin vähällä tavaramäärällä ja pakon edessä pärjäisin itsekin muutamalla kenkäparilla.
Vierailija kirjoitti:
Pärjään,koska rahaa on niin vähän ja pakko on. Yhdet farkut,kaksi tunikaa,mekko,pari paitaa,kumpparit,sandaalit,lenkkarit ja talvikengät. Kolme takkia.
Vaatteiden hankinta ei voi olla rahasta kiinni. Kierrätyskeskuksista saa ihan ilmaiseksi esimerkiksi farkkuja, niin että voi pukea jotain päälle silloin kuin ainokaiset ovat likaiset.
No en pärjäis! Enkä haluiskaan. On arjen ihanuutta valita säähän ja tilanteeseen sopivat, kivat ja nätit sekä käytönnölliset vaatteet. Tsiisus tollasta menoa!
Vaatteita ja kenkiä mulla on tosi vähän, joten kyllä pärjään, mutta en haluais olla esim. ilman sohvapöytää ja ainuttakaan mattoa. Mun lempipaikka on olkkarin sohva ja pöydällä on jatkuvasti joku läppäri, ehkä jotain juotavaa, kaukosäädin ja iltasin me miehen kanssa myös syödään tässä sohvalla, katan safkat suoraan sohvapöydälle. Ja kynttilänkin siihen sytytän iltaisin. Ruokapöytä meillä on lähinnä koristeena, kahdestaan kun ollaan.
Luulis, että tollasessa kämpässä kaikuu ihan hitosti.
Jos mulla ei olis pöytää, kaikkee kerääntyis lattialle, eli siivoominen ei olis helpompaa.
En pärjäisi neljällä kenkäparilla, kahdet per kausi tarvitsen. Noin kahdet kesäkengät, kahdet syys/kevätkengät, kahdet talvikengät, lenkkarit, kumpparit, varvastossut.
Vaatteista pärjäisin ilman hameita kyllä, mutta housuja, erilaisia paitoja, villatakkeja, jakkuja tarvitsen n. 20. Pitää kyllä myöntää, että kaapissa on sellaisiakin vaatteita joita en käytä, koska en niihin mahdu. Mutta uskon, että tytär kelpuuttaa ne vanhempana.
Mulla taitaa tällä hetkellä olla vain 2 paria kenkiä.
Talvikengät joutuu ostamaan uudet :(
Vierailija kirjoitti:
Pärjää myös mahdollisimman minimaalisella sisustuksellakin.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/d43ae1e6-9a91-4cf4-9ff2-85322…
Mitä järkeä pitää noin isoa asuntoa tyhjänä? Eikö kannattaisi muuttaa pienempään? Saisi nekin rahat säästöön.
En ihan noin tyhjässä kämpässä haluaisi asua. Haluan matot, verhot, sohvapöydän ja kirjahyllyn jossa on enimmäkseen kirjoja. Ihanteellista olisi jos olis niin iso kämppä että saisi eriksern kirjasto/työhuoneen. No minulla on kaksio jossa on liikaa tavaraa. On juttuja joista on aikomus luopua. Vaatteita on paljon, liian vähän säilytystilaa. Osa vaatteista ei ole nyt ytössä mutta jossain vaiheessa voi ollakin. Minulla on vintagevaatteitakin. Kierrätän kyllä säännöllisesti. Kenkiä on myös, 4 parilla ei pärjää. Pitää olla juhlakengät ja joka vuodenajalle ja säälle sopivia kenkiä. Tietysti pärjään vähemmälläkin jos on pakko. Toisaalta tällä hetkellä en osta vaatteita ym.
Pärjäisin, kun muutenkin aina jumahdan muutamaan lempivaatteeseen. Loput lojuu tuolla kaapissa, ja eksyy joskus päälle.
Sisustuksessa en halua tuollaista. Meillä on kyllä hyvin vähän koriste-esineitä, mutta on kirjoja, kasveja, lasten leluja ja lelukoreja yms. elämään kuuluvaa.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin, kun muutenkin aina jumahdan muutamaan lempivaatteeseen. Loput lojuu tuolla kaapissa, ja eksyy joskus päälle.
Sisustuksessa en halua tuollaista. Meillä on kyllä hyvin vähän koriste-esineitä, mutta on kirjoja, kasveja, lasten leluja ja lelukoreja yms. elämään kuuluvaa.
Täytyy kyllä tarkentaa, että neljällä kenkäparilla en pärjäisi. Minulla on nytkin syksyllä ollut muutaman päivän sisään gorete-suihkeella pinnoitetut juoksukengät, kumisaappaat, Converset, nahkanilkkurit ja kotilenkkarit jotka jalassa vien roskia ja ulkoilutan pienintä lasta lähimmässä puistossa. Näiden lisäksi vielä tulee ennen vuoden vaihetta varmasti käyttöön siistimmät saapikkaat sekä vettä hylkivät talvikengät.
Sitten on kahdet juhlakengät - enempää en tunnu tarvitsevankaan. Ja toiset siistimmät saapikkaat sekä talvi-conssut. Ja kesällä oli jalkaan heitettävät flipflopit ja ballerinoja ja kukalliset kangaskengät.
Takkeja minulla tuntuu olevan lähipiiriä vähemmän, silti ne täyttää kyllä eteistä ihan kiitettävästi. No, ehkä paras on, ettei nurkissa loju vaatetta ja tavaraa mitä ei oikeasti ikinä käytä. Siihen pyrin itsekin.
En pärjäisi tuolla kenkämäärällä, johan sitä tarvitsee harrastuksiinkin useamman parin! Mulla on juoksulenkkarit asfaltille, maastojuoksukengät suunnistukseen, futiskengät, salitossut ja pyöräilykengät. Eipä neljä paria riitä, vaikka jättäis urheilukengät laskematta, enkä ole edes mikään kenkäfriikki.
Minulla on vähän vaatteita, mutta en pärjäisi noin vähällä. Talvella tarvitsen esim lämpimät kengät ulkoiluun ja saapikkaat siistimpään pukeutumiseen. Juhliakin on aina silloin tällöin ja kiva, jos sinne siistimmät kengät.
Siistimpiä vaatteita tarvitsen työkäyttöön muutamia, mutta liikuntaan vähän eri tyylisiä.
Koti näyttää tosi ankealta, mutta ymmärrän kyllä pointin.
Minulla on nahkapohjaiset juhla/tanssikengät sekä kumisaappaat, lenkkarit, sandaalit ja talvikengät.
Yksi juhlamekko, erittäin kaunis, kahdet juhlasukkahousut, alusvaatebody mekon alle, silkkinen hartiahuivi, koruja
Yksi jakkupuku
Kahdet farkut
Viisi paitaa, joista kolme lyhyt ja kaksi pitkähihaista
Merinovillatakki
Puuvillavillatakki
Viidet sukat, joista kahdet tavalliset, kahdet urheilu ja yhdet merinovillaiset
Paksut itsekudotut villasukat
Viidet alushousut
Kolmet rintaliivit
Kaksi yöpukua
Hellehame, sopii myös kotiasuksi
Kompressiotrikoot
Kahdet merinovillaiset kalsarit
Pellavaiset hellehousut
Huopalierihattu, toimii myös sadesäällä ja helteellä, erittäin mukava ja käytännöllinen
Pelavalierihattu
Kaksi silkkistä kaulahuivia
Nahkarukkaset, villasormikkaat ja kynsikkäät
Villapipo
Villakangastakki
Kevyttoppatakki
Ohuehko parkatakki, joka sopii myös kerrospukeutumiseen talvella
Arkitakki mallia urheilu