Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisitkö vain muutamalla vaatteella ja neljällä kenkäparilla? Leenan mukaan pärjää.

Vierailija
23.10.2018 |

Pärjää myös mahdollisimman minimaalisella sisustuksellakin.

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/d43ae1e6-9a91-4cf4-9ff2-85322…

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tottakai muutama vaate riittää. Tosin siinä käy niin, että joko pitää pestä niitä vähän väliä tai sitten käyttää likaisia vaatteita monta päivää putkeen. Varsinkin sukat ja pikkarit on siinä mielessä tosi ihania, mitkä aromit... :)

Vierailija
42/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain muutama vaatepari ja kahdet parit kenkiä tällä hetkellä.. Pärjään kyllä, en aina nauti olostani, mutta pärjään. Seuraavaksi pitäisi uusia toinen kenkäpareista, loppuun käytetty kun on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leenan kengät eivät taida olla kovin laadukkaat eli epäilen niiden kestävyyttä.

Vierailija
44/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäsi, jo työssä tarvitsen ihan eri kengät kuin vapaa-ajalla. Vaatetyylini on sellainen, että tarvitsen erilaisia kenkiä, yhdet hameen k227anssa, toiset farkkujen.

Vierailija
45/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pelkästään nilkkureita neljät. Yhdet paksulla karvalla koviin pakkasiin, mustat korolliset baariin , yhdet ohuet , joita voi käyttää sisälläkin ja lisäksi nauhalliset, jotka alkaa olla tiensä päässä, mutta ihanan mukavat. Saapikkaita on kahdet: cityversiot ja lampaanvillaiset ulkoiluun lumessa ja pakkasessa. Lisäksi kesäkenkiä, eri värisiä ja eri korkuisia juhlakenkiä, lenkkareita eri tarpeisiin, sisäpelikengät, saappaat, ratsastuskengät jne.... Enkä ole mikään kenkäfriikki, käytän kaikkia säännöllisesti. Ostan laadukkaita kenkiä ja vaikka olen jo 50, jalkani ovat samannäköiset kuin nuorena, ei mitään känsiä, kovettumia tms.

En laittaisi mitään noista neljistä kengistä jalkaan, littanoita, huonot pohjat jne. Yhdet ja samat kengät syksystä kevääseen - metsälenkille ja kaupungille, loskaan ja pakkaseen? En ymmärrä.

Vierailija
46/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolmet kengat

Yhdet moottoripyorailyyn

Yhdet jalkapallon peluuseen

Yhdet normi kayttoon

Takkeja yksi nahkatakki moottoripyorailyyn.

paitoja 3

Housuja 2

Sukkia 20 paria

Kalsareita 15

T paitoja 12

Miksi alusvaatteita noin paljon. Pyykkikone tulee tayteen ja saa pesty housut ja paidet jotta ovat puhtaita kayttoon

Vaatteet on mustia/ tumman harmaita

Vierailija
47/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Olen aika köyhä, joten vaatteisiin en voi tuhlata. Hyvät lenkkitossut omistan. Talveksi sain nastalenkkarit ostettua kun joulupukki toi mulle lahjakortin urheiluliikkeeseen viime jouluna 😊. Fidasta löysin hyvät saappaat joita käytän jos menen kaupungille. En käy juhlissa tai ulkona syömässä niin ei ole käyttöä juhlakengille. Yhdet ikivanhat mutta edelleen nätit korkokengät omistan.

En käytä farkkuja ja muitakaan housuja, ovat refluksimahan takia epämukavat. On mulla kaapissa yhdet farkut. Hameita on 4 kpl. Kaikki Fidasta. Hyvän talvitakin haluaisin vielä löytää. Paitoja mulle on kyllä kerääntynyt liikaa 😅

Vierailija
48/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappilaisena ja aktiivisesti ulkoilevana en pärjäisi vähillä vaatteilla, ainakaan ilman mitään kuivausrumpua. Kerrastoja tarvitsee useammat ja pahimpina loskina tarvitsee kahdet ulkokengät vaan jotta toiset ehtivät kuivua. Siihen kun vielä lisää kaikki välikausina tarvittavat vaatteet/kerrastot, niin ei voi puhua minimalismista.

Vierailija
49/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen kaupunkilaishempukka. Ei ole varmaan koskaan elämässään esim. retkeillyt. Eikä taida harrastaa mitään.

Meilläkin on suhteellisen vähän kaikkea muuta kaikenlaista kelluntapukua, märkäpukua, kalastusvehjettä, metsästyspukua, asetta, saapasta, kahluuhousua, makuupussia, telttaa sun muuta kyllä löytyy. Ja ne vie ihan kauheasti tilaa.

Vierailija
50/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pärjäisi. Kyse on varmaankin enemmän kuinka moni haluaisi pärjätä noin vähällä. Monilla alkaisi varmasti kyllästyttämään aina ne samat vaatteet. Ja pyykinpesustakin tuntuu moni valittavan nykyään vaikka pesukonehan sen työn tekee.

Vierailija
51/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuten helposti ajatellaan, suurehko määrä vaatteita ja kenkiä ei ole yhtään epäekologista. Vaatteet on käytännössä kuuluvat käytön mukaan eivätkä vuosien mukaan. Itsellä on noin 10-13 paria kenkiä eli ei edes paljon mutta kengät on valittu niin, että ne kestävät helposti 10-15 vuotta, laadullisesti ja tyylillisesti. Jos minulla olisi vain yksi pari per kausi kenkiä, niin aivan varmasti kenkäpari ei kestäisi 15 vuotta.

Vierailija
52/60 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kahdet jalkineet: mustat avokkaat ja mustat talvinilkkurit, niillä oon pärjännyt.

Vierailija
53/60 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin ihmettelin juttua lukiessani, että eikö nuo ihmiset harrasta mitään? Itse harrastan esimerkiksi ulkona liikkumista ja urheilua säällä kuin säällä, ja neljän vuodenajan maassa siihen tarvitaan jo melkoinen arsenaali sopivaa vaatetusta ja kenkiä. Mitä enemmän liikkuu ja hikoilee ulkona, sitä tarkemmaksi käy varusteiden suhteen - ulkona ei ole kivaa, jos on liian kuuma tai palelee. Maantiejuoksuun tarkoitetut lenkkarit eivät ole hyvät metsässä jne. 

Lisäksi mä tarviin "rytövaatteita" pihahommiin jne. Kumppareitakin pitää olla kahdet: toiset pihahommiin ja metsäretkille, ja toiset sellaiset, joilla kehtaa liikkua ihmisten ilmoilla. Kumpparit menee tosi äkkiä pahan näköisiksi esim. pihahommissa.

Puhumattakaan lasten musiikki- ja urheiluharrastusten varusteet.

Ei voi tajuta, ei millään. Mitä nuo ihmiset tekee kaikki illat ja viikonloput? Tepastelee pyhävaatteissa kaupungilla?

Vierailija
54/60 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jos olisi pakko. Mutta miksi noin tekisi?

Vierailija
55/60 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäisin. Tuo tapa millä hän perustelee valintojaan, vakuuttaa minut ehdottomasti. En voi omaa kotia verrata hänen kotiinsa, koska asun kerrostalossa eikä minulla ole lapsia, mutta suht vähällä tykkään pärjätä. Rakastan sitä tuossa Leenan tyylissä ja ideologiassa, ettei tarvitse käyttää energiaa esim. vaatteiden valitsemiseen. Ymmärrän että joku ei siitä tykkää, minustakin on ihana vierailla runsaasti sisustetuissa kodeissa joissa on vaikka paljon käsityöitä esillä, joten pointtini on se että jokainen toivottavasti löytää itselleen sopivan tyylin.

Minulla on paljon vaatteita eikä koskaan tarvitse käyttää energiaa vaatteiden valitsemiseen. Kylmä? Nappaan kevytuntsikan. Kylmempää? Nappaan paksumman. Sataa? Otan sadetakin. Tuulee? Kuoritakki ja villapaita. Joudun istumaan paljon? Strechhousut. Kuumaa? Laitan hameen. Joudun pyöräilemään kuumassa? Shortsit jne. Itse en ymmärrä tätä kuinka valitsemiseen menee energiaa. Katsoo kelin ja miettii minne on menossa ja valitsee tilanteeseen sopivat. Kauheinta olisi kun ei ole tilanteeseen sopivaa.

Noin vähillä vaatteilla ja kengillä, joko ei käy missään tai pakosta on pukeutunut joihinkin tilanteisiin aivan väärin ja epämukavasti.

Vierailija
56/60 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun sivusta, minusta sisustus-sanan käyttäminen edellyttää useampaa kuin yhtä huonekalua :D Naurattaa miten jotkut kehuvat miten ihana sisustus on olohuoneessa...

Vierailija
57/60 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kahdet jalkineet: mustat avokkaat ja mustat talvinilkkurit, niillä oon pärjännyt.

Luulen, että noin voi pärjätä ainoastaan, jos ulkoilee todella vähän ja ei harrasta mitään eikä käy muualla kuin sisätiloissa tai asuu etelä-Euroopassa.

Vierailija
58/60 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini on täysin vastakohta tuolle kodille. Vaatteita sen sijaan minulla ei ole paljon, kun en niitä tarvitse. Minulla on yhdet crocsin ballerinat, yhdet talvinilkkurit, yhdet lenkkareiden tapaiset ulkoilukengät ja sitten on saappaat.

Vierailija
59/60 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi. Kenkiä täytyisi olla ainakin tuplat, eli 8 paria. Vaatteitakin pitäisi olla enemmän.  On kivaa, että on mistä valita, eikä tarvitse koko aikaa pyykätä.

Omaa tämänhetkistä vaatekaappia voisi kyllä helposti karsia vaikka puoleen, ei siinä... Mutta Leenan kaapilla en pärjäisi.

Vierailija
60/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että noin voi pärjätä ainoastaan, jos ulkoilee todella vähän ja ei harrasta mitään eikä käy muualla kuin sisätiloissa tai asuu etelä-Euroopassa.

Totta, en ulkoile juurikaan. Harrastukset kaikki sisällä tehtäviä juttuja. Asun Etelä-Suomessa isossa kaupungissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi