Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei helv... miten oikeasti pääsen tästä ihmisestä eroon

Vierailija
23.10.2018 |

Erittäin tuppautuva kaveri, ollut jo vuosia, mutta mä en enää kertakaikkiaan jaksa, tukehdun.

Soittaa joka päivä, usein useammankin kerran päivässä. Lisäksi tulee viestejä, eilenkin 7 viestiä kahden puhelun lisäksi.

Yleensä on vielä tosi negatiivinen ja aina jotain "ongelmia", mutta neutraalitkin juttunsa tosi tylsiä, esim ne eiliset viestit joita laittoi minulle; tuli kuva ateriastaan (ihan normaalia kotiruokaa lautasella) saatesanoilla "kauhee nälkä!", ja sitten kolme kuvaa koiristaan kun olivat lenkillä, sitten joku höpöhöpö-mietelause jne.

Soittelee myös ihan ihmeellisiin aikoihin, tänään soitti seitsemän jälkeen "näin kun olit whatsappissa paikalla eli hereillä jo" ja saattaa soittaa myös puoli kymmenen aikaan illalla.

Ja mikään vihjaus ei näytä menevän perille, vastaan 1/10 puheluistaan, viesteihin vastaan monen tunnin viiveellä jos silloinkaan, en itse IKINÄ soita hänelle, enkä laita viestejä.

Mitä ihmettä tämä edes on, eikö jokainen normaali ihminen jo tajuaisi noista?

Miten voi olla näin yksinkertaisia ihmisiä, jotka itse kerjäävät verta nenästään, vissiin pakko sanoa ihan suoraan että "seurasi ei kiinnosta, jätä minut rauhaan", joka taatusti loukkaa. Mutta olen mielestäni vihjaillut jo tarpeeksi, ja jos se ei mene perille ja itseltä lähtee järki tähän riippaan, niin pakko toimia!?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Yritän vältellä ja olla vastaamatta puhelimeen. Soitteli jopa jouluaattona, en vastannut, soittaa kun oon kipeänä tai jopa kylässä. En onneksi vastaa kuitenkaan. Onneksi nyt ei ole soitellut niin paljoa, mutta Watsappilla laittaa ja haukkuu jotain kauan sitten tapaamiaan miehiä. luulee niiden olevan vielä pihkassa häneen, vaikka tapaamisesta vuosia. :D Jotenkin todella lapsellisia juttuja, kuitenkin kohta täyttää 30.v. Haukkuu vanhempiaan törkeiksi, kun ovat pettyneitä, ettei kaverin opinnot etene. Haukkuu siskoaan, työkaveriden kanssa ongelmia, kavereiden kanssa ongelmia. Välillä on lähdössä työpaikka ja asunto alta, pelkää joutuvansa kadulle. Minusta enemmän huomionhakuisuutta kuin todellisia ongelmia, aina keksii jotain uutta ja jaarittelee siitä. Nyt taas joku mies oli pöllinyt niiden naapurin pikkuhousut yms. :D

Vierailija
22/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on ystävä, jolla on elmässä vaikeaa (kroonistunut, joten en odota asian muuttuvan). Hän lähettää 5-20 viestiä päivässä ja minä lähetän jonkun viestin, kun ehdin. Ehkä kerran tai kaksi päivässä. Minä soitan hänelle, kun on sopiva hetki, ehkä pari kertaa viikossa. Hän ei soita, koska tietää arkeni olevan kiireinen ja täysi. Minusta tämä toimii ihan hyvin, koska hän ei valita sitä, että minun pitäisi olla aktiivisempi eikä minua häiritse, jos hän haluaa että hänellä on joku, jolle viestitellä. Ymmärrän, että tällä epäsuhdallakin yhteydellä on iso merkitys hänelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitää esittää kilttiä tai kohteliasta tälle ihmiselle? Sussakin on jotain vikaa, kun et uskalla pistää rajoja. Minä olisin blokannut tuollaisen jo ajat sitten, sekä puhelinnumeron, että somessa. Ei kaikkia tarvitse miellyttää.

Jotkut ihmiset vaan ovat luonteeltaan kohteliaita ja kilttejä. Ei se ole esittämistä.

Mitä kilttiä on jatkuvassa kiukun patoamisessa sisäänsä? Se on persoonallisuushäiriön merkki.

Olisiko siis kiltimpää huutaa, et "anna mun olla, vi**n id***tti"? 🤔

Vierailija
24/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitää esittää kilttiä tai kohteliasta tälle ihmiselle? Sussakin on jotain vikaa, kun et uskalla pistää rajoja. Minä olisin blokannut tuollaisen jo ajat sitten, sekä puhelinnumeron, että somessa. Ei kaikkia tarvitse miellyttää.

Jotkut ihmiset vaan ovat luonteeltaan kohteliaita ja kilttejä. Ei se ole esittämistä.

Mitä kilttiä on jatkuvassa kiukun patoamisessa sisäänsä? Se on persoonallisuushäiriön merkki.

Kyllä, on terveempää ilmaista ajatuksensa. Toki ikävää, jos sinä et tuota kehittyneempään tunteenilmaisuun kykene, mutta on tuo silti tyhjää parempi.

Vierailija
25/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, on terveempää ilmaista ajatuksensa. Toki ikävää, jos sinä et tuota kehittyneempään tunteenilmaisuun kykene, mutta on tuo silti tyhjää parempi.

Toiselle käy ainakin täysin selväksi millainen ihminen sinä olet ja saat varmasti olla rauhassa.

Vierailija
26/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten koet, että voisit kestää tätä kaveria esim. kerran kahdessa viikossa, niin itse yrittäisin järjestää niin, että yhteydenotto olisi minun asiani. Eli kun viestejä alkaa pukkaamaan, laittaisit vain viestin, että "hei, tosi kivoja kuvia, mulla on nyt vaan kova kiire koko viikon, mutta käykö että soitan sulle ensi viikon torstaina. Sitten sovit taas seuraavan viesti/soitto/kahvilla käyntiajan. 

Näin toinen ei loukkaanu (ainakaan niin paljon) eikä kuitenkaan koe paniikkia siitä, että menettää sinut täysin, eikä hänen tarvitse joka päivä yrittää saada sinua huomaamaan itsensä. Jos hän on kovin yksinäinen, häntä voi rauhoittaa tieto, että tulette olemaan tekemisissä tietyn ajan kuluttua. 

Vierailija
27/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällainen kaveri, hän lähinnä pyytää lähes joka päivä että voitaisiinko nähdä. Ollaan vasta tutustuneet ja uskon että tää on vaan sitä ystävyyden alkuhuumaa, en oo siis vihainen hälle.

Mutta tästä lähinnä huomaa miten työtön ihminen ei välttämättä ymmärrä että toisilla saattaa olla niin paljon tekemistä että esimerkiksi kerta viikkoon näkeminen olisi järjestettävissä mutta ei todella joka päivä...

Aiemminkin työttömät ja mitään tekemättömät kaverit ovat kuvitelleet että oon tavoitettavissa ja tavattavissa milloin vain, oisko teillä muilla kans ehkä just tämä? Toisella ei mitään tekemistä ja itsellä kädet täynnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi