Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki on turistien mielestä yksi maailman tylsimmistä pääkaupungeista.

Vierailija
22.10.2018 |

Ainakin olen kuullut helsingissä kaduilla turistien haukkuvan Helsinkiä rumaksi. Tylsäksi. Tylyksi. Ja kylmäksi. Olen samaa mieltä. Vaikka asun Helsingissä.

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, eikö Suomen pitänyt olla maailman paras maa? Ja Helsingin maailmankaikkeuden kaunein kaupunki ikinä?

Vierailija
2/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheaa! Nyt suomalaiskansallinen itsetuntoni romahti ja hävettää olla helsinkiläinen! 😱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eihän täällä ole kuin Stockka ja Suomenlinna. Aika tylsä mesta.

Vierailija
4/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pk-seudulla, ja olen 20 vuotta yrittänyt oppia tykkäämään Helsingistä, nähdä sen turistisilmälasien läpi, tutustua eri alueisiin... Mutta kun se vaan on enimmäkseen tylsä. Esim. Turku, Tampere ja Tukholma ovat kivoja, Helsinki on sellainen mitäänsanomaton.

Vierailija
5/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eihän täällä ole kuin Stockka ja Suomenlinna. Aika tylsä mesta.

Tää oli kai ironiaa?

Vierailija
6/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt mä en tajua miksi on välttämätöntä asua 20-vuotta ja hautaan saakka paikassa josta ei yhtään pidä...?

Vierailija
7/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen kuullut ihan päinvastaisia kommentteja turisteilta. Itse tykkään Helsingistä paljon.

Vierailija
8/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö! Ei tarvii kuin seilata Suomenlahden yli Tallinnaan, niin johan löytyy vielä tylsempi ja rumempi paikka. Ne neukkukuutiot ja huonolaatuiset tavarat :DDD

Vierailija
9/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on parasta kehäkolmonen- pääsee ohi ja äkkiä.

Vierailija
10/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mulla ei olis duunit täällä niin vaihtaisin mestaa. Johan tää on niin nähty tää paikka.

Vierailija
11/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa palata Viippolanvaaran Perä-Hikiään omalle kotitilalle ja nauttia raikkaista maaseudun aromeista. Ei kannata asua kulttuurin parissa ja meren äärellä, jos pienenpieni sydän kaipaa kotipoluille. 

Vierailija
12/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun pk-seudulla, ja olen 20 vuotta yrittänyt oppia tykkäämään Helsingistä, nähdä sen turistisilmälasien läpi, tutustua eri alueisiin... Mutta kun se vaan on enimmäkseen tylsä. Esim. Turku, Tampere ja Tukholma ovat kivoja, Helsinki on sellainen mitäänsanomaton.

Kyllä Helsinki sentään Turun voittaa. Kauneimpia kaupunkeja ovat mielestäni Lappeenranta ja Saimaan tienoon kaupungit. Turistit etsivät kauniita luontokohteita ja ne ovat juuri sellaisia. Helsinki ei ole iso metropoli, että sen puoleen olisi mitään näkemistä kuten esim. New Yorkissa ja toisaalta liian iso ja kolho jossa ei ole luontoarvoja, betoniviidakkoa. Turku on myös sellainen tylsä kaupunki, likainen Aurajoki virtaan kaupungin läpi, kauniita kohteita siellä on Turun Tuomiokirkko ja Airisto. Tampereella on sen sijaan Pyynikki ja Roine, kauniita etenkin kesällä.

Vierailija
13/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Helsinki sentään Turun voittaa. Kauneimpia kaupunkeja ovat mielestäni Lappeenranta ja Saimaan tienoon kaupungit. Turistit etsivät kauniita luontokohteita ja ne ovat juuri sellaisia. Helsinki ei ole iso metropoli, että sen puoleen olisi mitään näkemistä kuten esim. New Yorkissa ja toisaalta liian iso ja kolho jossa ei ole luontoarvoja, betoniviidakkoa. Turku on myös sellainen tylsä kaupunki, likainen Aurajoki virtaan kaupungin läpi, kauniita kohteita siellä on Turun Tuomiokirkko ja Airisto. Tampereella on sen sijaan Pyynikki ja Roine, kauniita etenkin kesällä.

Suomi on nuori maa kansallisvaltiona, ja muutenkin kun historiassa ollaan oltu rutiköyhiä, niin näistä syistä täällä on vain vähän historiallista perintöä, jota turisti voisi käydä vilkaisemassa. Näin turkulaisena tosin sanottava, että Turku on tässä aiheessa Suomen ykköskaupunki ( ja se ei ole paljon se...).

Toisaalta Suomessa ei väestön pienuuden takia ole mitään valtavaa kulttuurikenttää tai muuta, joka muodostaisi mitään kovin ihmeellisiä kulttuurielämyksiä. Turun, Tampereen, Oulun jne. museot ja orkesteritalot yms. ovat surkeita eivätkä kiinnosta ketään. Helsingin museot ja ooppera saattavat turistia sen verran kiinnostaa, että käyvät kääntymässä, mutta eivät ne valitettavasti ole mitään kovin kummallista verrattuna siihen mitä maailmalta löytyy - eivätkä olisi olleet sittenkään vaikka se Guggenheim olisi tänne tuotu.

Huipputeknologiassa Suomi oli maailman ykkösmaita, ja jos Ollila ja kumppanit eivät olisi tuhonneet Suomelta sitä teknologiajohtajuutta, niin turisteja voisi kiinnostaa erilaiset huipputeknologiaan kytkeytyvät ja sitä esittelevät "elämyslaboratoriot" ja viihde-elämykset. Valitettavasti kuitenkin Nokia tuhottiin, ja nyt meillä ei ole enää veturiyritystä, joka ajaisi suomalaista huipputeknologiaa kokonaisuutena maailman huipulle.

Ei jää jäljelle oikein muuta kuin luonto. Itse jos olisin joku turistipalveluiden kehittäjä, niin yrittäisin luoda mahdollisimman hienoja, laadukkaita sekä sopivan helppoja luontoelämyksiä. Myös niille turisteille, jotka tulevat Helsinkiin, Turkuun ja Tampereelle.

Vierailija
14/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukholma on ihana, mutta mitä sellaista Tampereella on, mitä ei Helsingissä?! Turkukin on aika nopeasti nähty eikä siellä saariston lisäksi kovin kummoisia paikkoja ole.

Itse tykkään Helsingistä, koska täällä on siistiä eikä kukaan tyrkytä mitään. Meren läheisyydestä plussaa; se luo tunnelmaa etenkin kesällä. Mikään shoppailun mekka tämä ei ole ja tietysti esim. konserttitarjonta on sinänsä köyhää kun ei nimekkäät artistit täällä ole kattavasti edustettuna.

En tiedä miksi joku matkustaisi Helsinkiin kovin odotuksin. Kuinka tämä voisi painia samassa sarjassa miljoonakaupunkien kanssa.

Vierailija
15/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoolaisen kaverini ensivaikutelma Helsingistä oli hämmästellä kuinka monta eri harmaan sävyä on olemassa. Helsinki on ruma.

Vierailija
16/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivätpähän tunge tänne toista kertaa.

Aika karmeaa olisi jos täällä olisi turisteja kompastumiseen asti kuten Pariisissa tai Barcelonassa,jossa jo pohditaan miten määriä saisi rajoitettua.

Ihan riittävät ne bussiletkat Mecklulla jo nyt.

Vierailija
17/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmalainen on kuolettavan tylsä. Helsingin paras nähtävyys on Tallinnan vanhakaupunki totesi pormestarikin.

Ainniin - miksi ne turistit sitten tunkee tänne? Pysyisivät poissa!

Vierailija
18/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Helsingistäkin löytyy kauniita katuja ja vanhoja jugendrakennuksia. Mutta kokonaisuutena Helsinki on ruma. Joka paikasta irvistää sitä rumaa 50- ja 60-luvun arkkitehtuuria. Siis makkaratalot ja Alvar Aallon suunnittelema Stora enso pääkonttori. 

Vierailija
19/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt mä en tajua miksi on välttämätöntä asua 20-vuotta ja hautaan saakka paikassa josta ei yhtään pidä...?

No vituttaahan se, mutta mies ja lapset tykkäävät ja itselläkin on täällä hyvä työpaikka. En juuri enää edes käy keskustassa vaan pyörin omissa ympyröissäni.

Vierailija
20/161 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se. Helsinki on ihmisten asuinpaikka eikä mikään turistien huvipuisto ja töllistelyshow.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi