Burn out, masennus vai mikä on?
Vaihdoin pari vuotta sitten työpaikkaa, ja senjälkeen olen ollut aivan loppu henkisesti. Ehkä jokunen viikko on välillä, että en itke joka päivä, mutta muuten kyllä. Työ muuttuu koko ajan vaativammaksi, ja erilaiseksi mitä on luvattu eli asiakaspalveluksi, vaikka piti olla itsenäistä asiantuntijatyötä. Asiakkaat ovat todella vaativia ja antavat herkästi palautetta. Puolison kanssa menee kehnosti, koska hän on äkkipikainen perfektionisti, joten saan joka päivä haukut jostain. En vain enää jaksa, kun en saa olla rauhassa kotona enkä töissä. Luulen, että minulla on burn out tai masennus, tai sitten vaan heikko luonne. Mihin mun oikein pitäisi ottaa yhteyttä? Vai kestää vaan? En halua mitään masennuslääkkeitä. En voi puhua tästä oikein kellekään, koska en halua masentaa muita.
Kommentit (11)
Minä kävin puolisen vuotta sitten työterveydessä, ja sain nettiterapialähetteen. Yritin käydä sitä, mutta ne tehtävät ja aiheet, joita siellä käsiteltiin olivat niin yleisellätasolla, että en saanut siitä irti mitään. Ei ollut oikein voimavaroja käydä sitä loppuun. Kaipa pitäisi mennä sinne tt vaan uudestaan ja pyytää jotain muuta apua. Kiitos sinulle, kun vastasit. ap.
Vaihdat työpaikkaa tai miestä tai molemmat.. Älä nyt helvet*ssä rupea mielialalääkkeitä syömään, että kestäisit paskaa työtä ja miestä.
Miksi olet parisuhteessa, jossa sinua haukutaan? Oletko halenut uutta työpaikkaa? Kysynyt esimieheltä vaihtoehtoja siirtyä johonkin paremmin itsellesi sopivaan rooliin? Millaisen elämän haluat?
Hyviä kysymyksiä. Miksi olen parisuhteessa. No ollaan oltu yhdessä teinistä asti. Rakastan ja välitän, ja toisaalta mies uhkailee väkivallalla jos ero tulee ja toisaalta myös erolla. Ristiriitaista. Pelottaa. Miksen vaihda työpaikkaa. Ei ole nyt voimia mihinkään. Hyvä jos sängystä pääsen. Itkettää koko ajan. Ei varmaan tekis kovin hyvää vaikutusta..
Minä jouduin tuollaisessa tilanteessa (työn osalta siis) jäämään sairaslomalle. Oli pakko aloittaa lääkitys, kun muuten ei olisi ollut voimia enää mihinkään. Lääkkeistä voi oikeasti olla apua, jos jaksaminen on kovin huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kysymyksiä. Miksi olen parisuhteessa. No ollaan oltu yhdessä teinistä asti. Rakastan ja välitän, ja toisaalta mies uhkailee väkivallalla jos ero tulee ja toisaalta myös erolla. Ristiriitaista. Pelottaa. Miksen vaihda työpaikkaa. Ei ole nyt voimia mihinkään. Hyvä jos sängystä pääsen. Itkettää koko ajan. Ei varmaan tekis kovin hyvää vaikutusta..
Jätä mies. Tuo on sinulle vahingollista.
Mies käyttäytyy törkeästi, lopettaisin pitkänkin tuollaisen suhteen . Ala etsiä uutta rauhallisempaa työpaikkaa ja vaihda heti, jos pääset. Selvitä mahdollisuus tehdä lyhyempää työaikaa.
Jos ei ole voimia oikeasti mihinkään, niin menisin uudestaan työterveyteen ja kertoisin sen. Sinun pitäisi nyt ensin saada sairaslomaa että voisit edes hieman hengähtää.
Ei kannata tehdä hätiköityjä ratkaisuja ainakaan avioliiton suhteen. Hos olet kovin väsynyt tai masentunut niin masilma voi näyttää kovin mustalta. Mutta mene ihmeessä työterveyteen.
Kiitos vastauksista. Taidan soittaa sinne tterveyteen nyt. Sairaslomalle en halua jäädä, koska kun olen yksin, ahdistus vaan pahenee. Mies ei tiedä eikä saakaan tietää missä kunnossa olen. Hän ei ymmärrä, masennus on kuulemma laiskuutta ja sitten hällä olisi "lupa" haukkua mua vaan enemmän. En kyllä kestäisi sitä.
Mene työterveyteen, niin voit saada vielä tukea tilanteeseesi, ennen kuin tuo muuttuu vaikeaksi masennukseksi!
T. saman kokenut ja työterveyden kautta psykologille päässyt