*SYYSVÄEN04 MAANANTAI*
Kommentit (28)
kun vertaa eiliseen. Katsoin kyllä lämpömittaria ennen ulkoilua, mutta Typyllä oli niin kiire pihalle, etten ehtinyt itseäni tarpeeksi pukea.
Synttärionnittelut Enkelille ja Ayapin Isolle Miehelle :-)
Myös täältä myöhäisesti Piletin hieman pienemmälle Miehelle - hyvinhän oli juhlat sujuneet, jos lahjapussit pääsivät unohtumaan!
Kivaa Alli, että kaipailit. On ollut sen verran alakuloa liikkeellä, etten ole jaksanut pelkkiä pessimistisiä juttuja teille kirjoitella. Miehen kanssa ihan hyvät välit, mutta libidovaras käynyt meilläkin.
Typyläinen on kovin omatoiminen eväiden suhteen. Pakko kai pikaisesti syödä kuivamuonakaappi tyhjäksi, kun on koko ajan siellä etsimässä välipalaa tai hakee leipäkorista leipää, josta hyvällä tsägällä syö pienen palasen ja loput murentaa minne sattuu...
Hui Ynis kohta oot reissussa :-)
Meillä vielä pari viikkoa mökkilomaan, saa nähdä tuleeko siitä yhtään kivaa. Typy kyllä viihtyy ulkosalla, joten toivotaan, ettei ole kovin sadekeli sillä viikolla...
Mukavaa on ollut lueskella myös harvemmin kävijöiden kirjoituksia. Ramis ja Tomera varmaan ehtivät lomalla joskus toisinaan taas kirjoitusharrastusta elvyttämään :-) :-)
Keilin
Onnea Enkeli ja Ayapin Ykkönen! Pikkuisen myöhästyneesti Onnea Otso ja T@hden neitokainen!
Ayap: Muistaessani, kokeile joskos menisi vaikka vettä urheilujuomapullosta, sellaisesta jossa se nuppi vedetään ylös ja puristetaan pulloa. Motti tykkää sellaisesta juoda, ulkona lämpimillä keleillä mukana.
Mukavaa kuulla Mimmu, että teillä jo hiukan helpottaa ja voimia elämänmuutosten pähkäilyyn.
Lila: Tekisi mieli kyllä lähteä, täytyy miehen kanssa jutella, että mikä on aikataulu ja tarvitaanko minua missään.
Ankkikselle reipasta mieltä tohinaviikkoon:)
Meillä oli tänä aamuna pikalähtö, soitin juuri herättyämme Motille lääkäriaikaa ja ainut vapaa oli peruutusaika tunnin ja kahdenkymmenen minsan päästä. Hyvin kerittiin, vaikka matkaan meni 35minuuttia. Motin olotila paheni eilen aimo annoksen, ei pystynyt nukkumaan päikkejä ollenkaan ja yöunille mentiin ventolinella ja ataraxilla lääkittynä ja silti teki tiukkaa:( Eipä tarvinnut paljoa oireita kertoa, nyt on sellainen määrä toisella lääkettä siitelypölyallergiaan että äitiä hirvittää. Ei varmaan oikein maha kestä:/
Lääkärikäynti oli minun mittapuuni mukaan suoraan helvetistä (anteeksi). Motti huuti jo käytävässä ja rimpuili niin, että olimme kummatkin aivan läpimärkiä hiestä. Kolme ihmistä piteli korvia katsottaessa ja kaikki olivat aivan, että tämähän on aivan mahdoton:( Lääkäri kutsui pikku leijonaksi ja kyseli tosi paljon, että onko tämä ollut aina tällaista jne. Ymmärsi sitten kun kerroin kuinka paljon on käyty lääkärissä. Motti rauhoittui vasta autolla:( Toivottavasti nyt helpottaa, ei pystytä olla ulkona oikeastaan ollenkaan. Käytiin pikaisesti vielä kaupungilla ja löysin muutaman kesävaatteen, muuten pitäisikin etsiä varastosta ja kokeilla mikä sopii ja mikä on viime kesästä liian isoa.
Kesä 2004, juu, se ei jäänyt mieleen ison mahan takia, vaan siksi, että silloin satoi, satoi ja satoi. Meillä satoi niin paljon, että eläinsuojasta hajosi katto ja iso osa rehusta jäi peltoon, kun traktorilla ei enää päässyt ajamaan, olisi juuttunut siihen mutaliejuun. Se oli karmea kesä!
Laskun maksuun, kauhea pinkka. Jotenkin tämä toukokuu on sellainen, että rahaa menee aivan älyttömästi. Puutarhajuttuja tulee ylimääräisenä, nyt pitäisi löytää Motille hiekkis ja keinu. Suurin osa perheestä on syntynyt toukokuussa, äitienpäivät jne. Huh huh!
Aavis ja Motti-parka
Tosiaan, ensi viikko menee reissaten:) Keilin, London Eye kutsuu:)
Ramikalle piti sanoa, että kesä 04 oli tosiaan aika viileä. Muistan siitä, kun alkukesästä etsin äitiyskesävaatteita ja meinasin jo hätääntyä, kun en löytänyt mitään. Eipä sitten haitannut, kun ei niitä ois tarvinutkaan:)
T: Ynis
Tytsy unilla ja mä en tee synttäreiden kunniaksi tänään mitään! :) Onneksi on siisti koti (hiekkaa tosin kulkeutuu aina puistosta) ja huomiseksi ostin vaan kanaa uuniin. Nyt nautin vaan omasta ajasta. Tosin olo ei oo enää niin nautinnollinen, kun söin lähes puoli levyä suklaata, kaveri antoi synttärilahjaksi kun käytiin puistossa. Tämä kaveri on muuttamassa kesäkuussa pois ja mua niin harmittaa, kun tässä lähellä ei oo muita hyviä ystäviä :-(
Jatu, tulikin mieleen, et Vuosaaressa oli yks rivari vvo:lla, se oli kyl jo varattu, mut laittoivat meidät varasijalle..toivon niin..mut varmaan turhaan. ja oli kyl turhan kallis, mut mieskin oli kiinnostunut! Hyvä, jos ei poika tulekaan kipeäksi!
Tea, kivaa että saitte nauttia vapaa-ajasta! Ihanaa, että vanhempasi muuttaa niin lähelle teitä.. Mua niin harmittaa pitkät välimatkat isovanhempiin ja nyt kun isä kuoli, niin äiti muuttaa vieläkin kauemmas heidän kakkoskotiin Ruokolahdelle, matka vaan pitenee :-( Ja miehen selkä siinä kunnossa, et ei oo hyväks pitkät automatkat.
Ramika, ihana kuulla susta! Voimia masun kanssa! :-)
Lila, ihanaa, et iltahuudot hellittää! Kuulosti niin ihanalta, että äitisi kirjoittaa tytöille päiväkirjaa. Sillä on varmasti iso merkitys! Tuli kyynel silmään kun siitä luin ja ootte olleet rukouksissa. Mulla on viime päivinä välillä tullut suru, kun mietin taas, miten Nea ei pappaa muista ja mietin, miten pappa tykkäisi touhuta Nean kanssa. On niin ikävä.. Kevät tuoksuineen tuo isäni mieleen, kun keväällä vanhemmat aina lähti kakkoskotiin maalle isän lapsuusmaisemiin. Kaikki siellä muistuttaa isästä. Ne oli niin riipaisevia viime keväänä ne hetket, kun isäni hiljaista vauhtia asteli siellä kotipihalla, lähes valkoiset hiukset kimalteli auringossa ja ajattelin, että tiesikö isä jo silloin, että tämä on viimeinen kesä.
T-P, ymmärrän, et hermo menee nukutuksissa. Ootteko miettineet, et opettais Onnin nukahtamaan itsekseen? Me ei olla siihen vielä ryhdytty, mutta vois olla ihan hyvä juttu. Mua väsyttää se, että joutuu puolisen tuntia maata siellä hiljaa, ja yleensä jos nukutan, jään itsekin samalla sitten nukkumaan, kun ei jaksa horteisena enää nousta ylös. Mies useimmiten nukuttaakin. Jotenkin vois vaan helpottaa, jos lapsi oppis itsekseen sinne jäämään... Tuntuu musta kuitenkin tällä hetkellä siltä, et en just nyt jaksais mitään uutta yrittää..saas nähdä!
Me mennään nyt sitten illalla niitä kenkiä Nekulle ostamaan kun mies tulee töistä ja ehkä huomenna meen kaverin kans kaupungille ostoksille sitten rauhassa. Nykyään Nean kanssa menee ihan mukavasta ja ihan pikkasen viihtyy itsekseen, välillä. Saattaa kivuta sohvalle kirjan kanssa lueskelemaan. Parhaiten leikkii itsekseen jos mä vaikka siivoan. Mut jos MINÄ istun sohvalle, niin sitten niiden kirjojen kantaminen alkaa. Raivarit saa yleensä jos ei lue ja itku on lohduton. Nea tykkää nykyään ihan pidempiä juttuja kuunnella, katselukirjoihin ei enää edes koske. Tällä hetkellä suosikki on mun vanha Mauri Kunnaksen kirja. Täytyy sanoa, että kivempi on lukea tarinoita, kuin tahkota jotain samoja kuvia vaan läpi. Sitä on jo tehty niin kauan, et sanat on hallussa. Nykyään Nea sanoo kahden sanan lauseita ja juttuja.
Ynis, toivottavasti hyvä kampaaja löytyy! Mä en osaa neuvoa, kun aina joku kaveri tasaa vaan latvoja. Mut tuntuu kyllä et aina saan kuulla kavereiltakin vaan epäonnistuneista kampaamokäynneistä ja hinnat kuitenkin pilvissä. Mikähän siinä on? Mä oon kyllästynyt mun hiuksiin, mut lyhyitä en halua ja värjäämään en rupea kun ei varmaan pari väripurkkia riittäis. Tylsää on se, että nää tummuu vuosi vuodelta ja varmaan lopulta muuttuu harmaiksi! :-/ Mun isällä oli nuorena mustat ja jo nelikymppisenä harmaat, yhden tätini hiukset harmaantui kolmikymppisenä, eli sitä odotellessa!! :-O Olin pienenä ihan blondi, nyt viimeinen toivo on aurinko, joka vaalentaa kesäisin raitoja. Nää hiukset on vaan niin raskaat, et en tiedä mitä keksisi. Eräs kampaaja sanoi, ettei kerroksittain leikkaaminenkaan auta, kun ovat silti niin painavat, ettei sen ilmavimmilta tule näyttämään. No niin, pälä pälä..
Joo, ei tuu tälle kirjottamiselle loppua. Poistun tältä erää paikalta! :)
Enkeli1 ja Nea
Minä olen kyllä ihmetellyt, ettei sun hiukset oli yhtään lättänät, vaan hyvinkin ilmavat. Ja niin pitkät kun ovat! Miten onnistuis muuten raidat? Ei tarvis niin paljoa väriä ja vois laittaa vaan osaan hiuksista. Tosin en tiedä kuinka hankalaa on laittaa raitoja pitkiin suortuviin:)
Kokoajan olen erotuomarina!Ilmeisesti 5v10kk ja 1v8kk ei voi olla yhdessä!Typy ei osaa leikkiä vaan lähinnä koheltaa veljensä kanssa..tahtoo tavaróita ja tahtoo olla yhdessä..poika opettaa typylle älyttömyyksiä esim.tökkää silmään-no typy tökkää veljeään ja veli kostoksi siskoa...selityksenä kun seki teki!!!!
Poika on kesälomalla yli2kk..jos päivät on tälläsiä ni mä en tosiaa jaksa!!!
Sit poika opettaa typylle muita juttuja.lyö ittees,hyppää alas sohvalta..nyt se ampuu sitä jollain ku typy saa ne ammukset alkaa huuto!!Kipii!!!!
Oisko vinkkejä miten ne vois pitää samassa talossa nii et ei kokoajan ois tappelu päällä????
nyt menossa opetus " vedä korvista"
jatu
On väsyttänyt ihan armottomasti tänään, kun nukuin yön huonosti ja Onnikin valvotti. Kävin silti salilla pyöräillen, joten jotain hyvääkin.
Ohhoh. Luin pinon ja mitään en muista.
Tuosta nukuttamisesta. Siinä ollaan tavallaan menty Kokkolan ajoista takapakkia. Silloinhan Onni jäi yksin makkariin maitopullon juotuaan ja nukahti useinmiten itse. Täällä Oulussa se ei oikein onnistu. Yläkerrassa lattia narisee (vanha talo) sen verran, että havahtuu siihen jos poistuu paikalta ja jää heti huuteleen perään. Tarkoitus on sitten omassa kodissa taas palata tuohon yksin nukahtamiseen.
Tämä päivä on ollutkin outo. Tai tää ilta. Tulin vähän ennen puolta kasia salilta ja täällä keiteltiin jo puuroa. Onni söi ja itki sen jälkeen ihan väsyneenä. Mies lähti nukuttaan ja tuli saman tien takas. Onni nukahti heti kun pääsi sänkyyn. Mikähän sillä? Ihan normaalit melkein 2h päikyt nukkui. Tosin nuo avaavat lääkkeet on menny tänään harakoille ja pihallahan on aika pölyistä. Poika vähän rohiseekin kun nukkuu. Saikohan tuo sitten nuhan joko serkultansa tai sitten vilustui tänään kun käytiin kaupassa pyörällä aamulla eikä ollutkaan niin lämmin.
Torstaina olis toinen yritys päästä 1,5-v neuvolaan vaikka ikää on jo reilu 1v7kk. Viimeksi oli Onni sairaana. Vaikka nyt olis mikä tauti, en peru. Pitää saada punnittua poika ja lääkärin kanssa puhuttua noista allergioiden jatkotoimista.
Käytiin tänään katsoon ihanaa rivitaloasuntoa. Päätyhuoneisto tosi rauhallisella paikalla. Pienehkö eikä siinä asu muita lapsiperheitä. Mutta siistein ja paras tähän mennessä. Ja mikä parasta, yhdessä tasossa. En mieluusti haluais niitä portaita.. No, huomenna pankkiin anomaan lainaa.
Nytkin tuli vain omaa napaa. Sorge.
T-P
Takin vedin päälle aamupäivällä eikä ollut liikaa. Täytyy kattoa jos päikkäreiden jälkeen mentäis omalle pihalle, niin siellä vois pärjätä jo t-paidassa:) Vettä sais sataa kerran ihan kunnolla, niin ilma raikastuis ja luontokin sais vettä. Mielenkiinnolla odotan millaiseksi sää muuttuu.
Tea, en tiedä missä tarkalleen asutte, mutta taitaa olla hankala mun kampaajareissujen kannalta. Voishan se olla, että täältäkin läheltä löytyis hyvä paikallinen kampaamo, mutta seuraavaksi haluan jälleen kiharoita enkä uskalla kokeilla ihan tuntematonta:) Menen varmaan erääseen toiseen suositeltuun paikkaan.
Mulla on muuten sama ongelma, etten osaa nukkua juhlimisyön jälkeen. Ihan sama, vaikka ois kuinka rauhallista ja lapset yökylässä. Ei onnistu. Mutta mieli virkistyy sen verran, että jaksaa vähän paremmin valvoneenakin. Minä toivuin häistä ihmeen hyvin, mutta mulla ei ollutkaan montaa iltaa menoja peräkkäin:)
Pitäis järjestellä vaatevarastoja kunnolla, mutta aina tulee tehtyä osa vain ja kaaos on koko ajan päällä. Vieläkin on jotain talvirytkyjä eteisessä. Lasten vaatetilanne pitäis myös kartottaa, että tietää mitä tarvii hankkia lisää. Ensi viikolla pääsen kunnolla shoppailemaan! :)