Mies muokkaa minusta mieleistään.
Tapasimme mieheni kanssa noin vuosi sitten ja huomasimme pian viettävämme kaiken aikamme yhdessä. Alussa oli rentoa ja mukavaa, sain olla oma itseni ja kertoilin omista mieltymyksiäni ja mielenkiinnonkohteistani avoimesti. Mies kuunteli ja oli kiinnostunut.
Hiljalleen tilanne on muuttunut. Löytyy yhä enemmän asioita, jotka minun pitäisi tehdä toisin tai jättää tekemättä kokonaan. Ne ovat sekä pieniä että isoja asioita, aina vauvapalstalla viettämästäni ajasta opintoihini. Samanaikaisesti ohjaa minua ”oikeanlaisen” tekemisen eli hänen harrastustensa pariin, jotka vaan eivät ole yhtälailla minua.
Onko sellaisella suhteella tulevaisuutta, jossa toista yritetään muokata mieleiseksi? Onko teillä kokemusta tällaisista tuunaajista?
Kommentit (30)
Kiitos asiallisille vastauksille, ja kaikille teille useammalle provohuutelijoille, ihan oikeasti, mikä tässä aloituksessa on ”provoa”? Puhun esimerkiksi TOISEN muokkaamisesta ja parisuhteesta muutenkin varsin yleisellä tasolla, satun vaan seurustelemaan miehen kanssa v#tun idiootit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisethan tekevät tuota samaa liki kaikissa parisuhteissa. Mutta miehille onkin eri säännöt.
Pahoittelen suuresti, etten korvannut sanaa ”mies” sanalla ”kumppani”. Satun vaan seurustelemaan miehen kanssa.
Ap
Ja jos olisitkin korvannut, joku olisi haukkunut sut omista ennakkoluuloistaan ja kun olisit korjannut käsityksen, sitten sut olisi haukuttu miesvihasta. Teet miten tahansa, et voi voittaa tällä palstalla, koska herkkänahkainen palstamies.
Hmm mä olen nainen ja haistoin tämän heti sikamies provoksi. Ei me kaikki palstamammat olla mitään sekopäisiä miesvihaajia.
Vierailija kirjoitti:
Naisethan tekevät tuota samaa liki kaikissa parisuhteissa. Mutta miehille onkin eri säännöt.
Jos ei hyväksy toista sellaisenaan, ei pidä suhteeseen ryhtyä. Koskee naisia myös tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisille vastauksille, ja kaikille teille useammalle provohuutelijoille, ihan oikeasti, mikä tässä aloituksessa on ”provoa”? Puhun esimerkiksi TOISEN muokkaamisesta ja parisuhteesta muutenkin varsin yleisellä tasolla, satun vaan seurustelemaan miehen kanssa v#tun idiootit.
Ap
Joku suuttui, kun hänen provojensa läpi on alettu nähdä 😊😊
PyskoloGina kirjoitti:
Ainakin narsisteilla on tapana käyttäytyä juuri kuvatulla tavalla. Jos ukkosi on sellainen, kannattaa lähteä kun vielä voit. Ehjänä.
Odotinkin koska ensimmäinen köökkipsykologi ( joka on lukenut Ilta-Sanomista artikkelin narsisteista ja näin ollen täysin pätevä ) tulee antamaan diagnoosinsa.
RUN RUN RUN ...........................
Tuntuu, että rajoittamisen ja henkilökohtaisten rajojen välillä on usein häilyvä raja. Hyvänä nyrkkisääntönä voisi käyttää sitä, että jos haluaa itse tehdä jotain, mikä ei lähtökohtaisesti ole toiselle ok, niin sellaiseen suhteeseen ei kannata sitten jäädä (ellei täysin vapaaehtoisesti halua joustaa).
Pidän kyllä vähän kummallisena sitä että lähdetään rajoittamaan toisen perustekemisiä ja harrastuksia. Toki sitten ymmärrän että sanotaan asiasta, jos vaikkapa toista näkyy kotona n. tunti viikossa ja muuten hiihdetään missä sattuu, mutta jos yhteistä aikaa riittää tarpeeksi omien puuhien lisäksi...
En käsitä miksi jotkut taas jankkaa provoa. Tuollaista tapahtuu oikeasti!
Ainakin narsisteilla on tapana käyttäytyä juuri kuvatulla tavalla. Jos ukkosi on sellainen, kannattaa lähteä kun vielä voit. Ehjänä.