Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HYGIENIAPASSI

JHL lakkolainen
22.10.2018 |

Tiedän pari koulua jossa on rikottu sitä että ruokaa on tarjoiltu ilman sitä että olisi
ajanmukainen voimassa oleva HYGIENIAPASSI onko näissä kouluissa vaaraneettu lasten terveys?
Pitäisikö tehdä eviralle näistä kouluista ilmoitus

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ihmeessä jos se tekee sut onnelliseksi.

Vierailija
2/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittä, että yhdellä työvuorossa olevalla työntekijällä on hygieniapassi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittä, että yhdellä työvuorossa olevalla työntekijällä on hygieniapassi.

Tiedän tämän kummassakin tapauksessa lukema huima 0

Vierailija
4/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JHL lakkolainen kirjoitti:

Tiedän pari koulua jossa on rikottu sitä että ruokaa on tarjoiltu ilman sitä että olisi

ajanmukainen voimassa oleva HYGIENIAPASSI onko näissä kouluissa vaaraneettu lasten terveys?

No miksi et sitten kerro mitkä koulut? Oliko tämä sinun päiväsi ainoa ay-änkyröinti?

Hygieniapassi auttaa yhtä paljon kuin pelastusliivit junan alle jäädessä.

Vierailija
5/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyggepassi pitää hoitaa kolmessa kuukaudessa, kun aloittanut alan työt, joten ei yksi päivä maata kaada :)

Vierailija
6/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygieniapassi on kyllä suurinta rahastusta mitä on ja sen kaikki kurssin käyneet tietää.

Vierailija
7/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi et sitten kerro mitkä koulut? Oliko tämä sinun päiväsi ainoa ay-änkyröinti?

Ehkäpä näin mutta miksi sitä sitten tarvitaan ja kysellään kun hakee alan töitä. Kerropa mulle itsellä ei ole sitä mutta olen hakenut muutamiin paikkoihin ja työnhaku tyssännyt siihen.

Vierailija
8/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hygieniapassi kuulu jo alan koulutukseen? En tiedä, kun en ole alalla.

Mutta hygieniapassi minulla on. Tärkein opittu asia oli varmasti se, että ruoka pitää jäähdyttää nopeasti ja käsien pesua ei saa unohtaa.

Vierailija
9/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaarannettu mitään. Hygieniapassilla ei ole mitään tekemistä hygienisten työskentelytapojen kanssa. Kysymykset koskivat lähinnä lihan säilytyslämpötiloja. Yhden kysymyksen muistan tarkkaan:

Kannattaako elintarvikkeita säilyttää aukinaisen biojäteastian välittömässä läheisyydessä?

Joku sen jo sanoikin, universumin suurin rahastuskusetus on hygieniapassi.

Vierailija
10/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktaa pöytään. Huijari.

Vierailija
11/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hygieniapassi minulla on. Tärkein opittu asia oli varmasti se, että ruoka pitää jäähdyttää nopeasti ja käsien pesua ei saa unohtaa.

Etkö tiennyt näitä kahta asiaa ennen hygieniapassi"koulutusta"?

Vierailija
12/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista itse olin jakamassa ruokaa lapsille eikä talossa ollut kellään sitä passia. (pks)

Lasten massut ruokin huomennakin eikä silloinkaa ole passia :)

Vierailija
13/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla eväitä tehneillä vanhemmilla/lapsilla ollut passit. Pitäisikö sitä vaatia jotta ne eväät voi viedä kouluun?

Vierailija
14/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö työtön kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä näin mutta miksi sitä sitten tarvitaan ja kysellään kun hakee alan töitä. Kerropa mulle itsellä ei ole sitä mutta olen hakenut muutamiin paikkoihin ja työnhaku tyssännyt siihen.

Siitä syystä että saataisiin todennäköisemmin kantasuomalaisia hakijoita. Toinen syy on se, että työpaikkailmoitukseen täytyy saada vähän enemmän groovyä. Ikäänkuin tuo kerran elämässä käytävä kymmenen oiken/väärin -tehtävän läpäisy tekisi itse työpaikasta juhlavamman.

Vierailija
15/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiennyt näitä kahta asiaa ennen hygieniapassi"koulutusta"?

Hämärästi, mutta halusin sen passin kuitenkin.

Vierailija
16/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hygieniapassi on kyllä suurinta rahastusta mitä on ja sen kaikki kurssin käyneet tietää.

Eihän siinä mitään kurssia vaadita. Riittää, että käy kokeessa, josta tosin menee jonkinlainen maksu.

Vierailija
17/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygieniapassi on elintarvikelain mukaan oltava työntekijällä, kun hän on toiminut tehtävissä 3 kk, olivat ne sitten samasta tai eri paikasta kertyneitä kuukausia. Työnantajan on kuitenkin varmistuttava tehtävään riittävästä hygieniaosaamisesta alusta alkaen, Vaikka opastuksella tai haastattelemalla tms. Osa palkkaa tämän takia vain jo passin suorittaneita sisäisen ohjeistuksen perusteella, koska voi olla vaikea muuten jokaisen osaamisesta varmistua erikseen. Saa kumminkin esim tuurata tai tehdä pikku keikkaa, jos ei ole hygieniapassia ha työnantaja hoitaa muuten että osaaminen on hommaan riittävää. Vakkarihommaa helposti pilaantuvien safkojen käsittelyssä suojaamattomina ei siis saa, jos ei ole hygieniapassia. Jos käsittelee vaikka kuivaruokaa ja pelkkää pakattua, saa sitä käsitellä ilmankin. Se hygieniapassi on kumminkin ollut ihan jees, koulutukset toki vaihtelee kouluttajien mukaan mutta voi pelkän testinkin tehdä. Netissä on oppimateriaaleja. Aika arkijärkitesti se on. Toisaalta ei siitäkään kaikki läpi pääse. Esim. jos voi mielestään ravintolassa tehdä ruoaksi lattialle pudonneen pihvin, voi olla, ettei läpi pääse, ja omavalvontasuunnitelmasta pitää olla kuullut perusasiat. Siinä saa olla 6 virhettä eli 40 kysymyksestä, joten ei se ole kovin paha. On voimassakin loppuiän, jollei laki muutu. Ihan fiksua olisi työnantajalta se vaatia ja kouluttaa, jollei sitä työntekijöillä ole...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi