Voiko olla niin että oma hiusväri ei sovikaan itselle?
en nyt puhu harmaantuneista hiuksista. Olen itse alussa oman värin kasvattamisessa. Omaa väriä joku 3cm juuresta. Juuri näyttää ihan vaalealta mutta harmaalta vaalealta, muistan että pienenä oli punertavat vaaleat hiukset. Voiko olla ettei oma väri enää sovikaan? Ihon värini on kellertävä ja silmät siniharmaat.
Kommentit (28)
Mikähän muuten aiheuttaa hiusten tummenemisen, ja ikäänkuin pigmentin katoamisen? Hormonit, raskaus, vai ihan vain ikä?
Itsellä oli lapsena hieman punertavan vaaleat hiukset. Nuorempana aikuisena ne olivat sellaiset tumman vaaleat. Nyt ne ovat tosi tummat, muuten tummanruskeat, mutta harmahtavat, lähinnä maantien väriset (ei kuitenkaan mummoharmaat).
Että ei sovi oma väri todellakaan yhtään itselle. Raskausaikana en värjännyt ollenkaan hiuksia, ja tuo oma väri teki kasvoistakin jotenkin kulahtaneen ja paljon vanhemman näköiset. Ihon se sai näyttämään oudon väriseltä, paljon punertavammalta, ja jotenkin samealta...
Värjään hiukset vaaleaksi, sopii paljon paremmin, ja näytän huomattavasti nuoremmalta. Yleensä minulta kysytään paperit joka paikassa yms :) (olen 33 v)
Toivottavasti en ikinä allergisoidu hiusväreille. Aion kyllä muuten värjätä varmaan mummoikäiseksi asti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 jatkaa: ei luontoemo jokaisen kohdalla täydellistä yhdistelmää tuota :)
Mä olen kyllä toista mieltä. Kyllä ne luonnon värit yleensä paremmat ovat kuin värjäys.
Niinhän ne on jos on löytänyt omat värinsä muuhunkin käyttöön. Takuulla näyttää maantienharmaa ankealta ja naama punottaa jos meikin pohja ja värit on esim. mustahiuksisen oliivi-ihoisen paletista ja vaatteetkin väärää sävyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sopii oranssihtavaan ihoon?
Mene ikkunan eteen ja katso puhtaassa päivänvalossa ranteen verisuonia: jos sulla on vihertävät suonet niin hiuksiin sopii kylmän ruskea ja jos sulla on sinertävät suonet niin lämmin ruskea. Tummuus mieluiten mahdollisimman lähellä omaa luonnollista tummuusastetta.
Ne näyttää violeteilta ja syvemmällä ihon alla olevat puolestaan vihertäviltä :o
En ole kuullutkaan kahden värisistä suonista. Olisikohan sitten neutraali?
Kumpi sopii sinulle paremmin: luonnonvalkoinen vai puhdas valkoinen?
Mielestäni molempia voi käyttää, mutta puhdas valkoinen näyttää minulla paremmalta kuin kermainen.
No luonto ei oo suunnitellu yleensä mitää upeita fashion luomuksia hiuksiks :DD
luultavasti sun väri näyttää eriltä, sit ku se on se väri kasvanu koko pituuden mittaseks ja aurinkoki sävyttää hiusta jne.
Mikähän muuten aiheuttaa hiusten tummenemisen, ja ikäänkuin pigmentin katoamisen? Hormonit, raskaus, vai ihan vain ikä?
-Vaalee hius on ilma pigmenttiä. Albiinoilla ei oo pigmenttiä, tumma hius on väri jossa ON pigmenttiä. Vaalea on väri josta pigmentti on joko poistettu, tai sitä ei ole.
Mullakin on just ihan maantienväriset hiukset, mutta on ne kokonaan maantienvärisenä paljon kivemmat kun se 5-20cm juurikasvua. Hrrrr. En ees halua ajatella sitä aikaa. Mutta nyt aurinko vähän vaalentaa kesällä ja talvella taas hiukset näyttää vähän tummemmilta. Voi tietty olla että mullekin sopisi paremmin joku tummempi väri, mut kyllä mun mielestä tää omakin väri sopii.
rghytyjjjy kirjoitti:
-Vaalee hius on ilma pigmenttiä. Albiinoilla ei oo pigmenttiä, tumma hius on väri jossa ON pigmenttiä. Vaalea on väri josta pigmentti on joko poistettu, tai sitä ei ole.
Taisin sitten muotoilla asian väärin :)
Tarkoitin siis että hiuksistä on jotenkin hävinnyt sävy, ja ne eivät ole enää oikein minkään väriset (harmaat tjsp).
Eli mikä aiheuttaa pigmentin/sävyn muuttumisen? (ja hiusten tummenemisen)
No mä meikkaan harvemmin ja kun yritin kasvattaa omaa väriäni noin vuoden verran, niin näytin oikeasti väsyneeltä ja harmaalta. Ihoni ja silmäni näyttävät paljon kirkkaammilta vaaleissa ja tummissa hiuksissa.
N27