Tympeää joutua kerrostalossa naapurin silmätikuksi
Olen asunut aika lailla tasan vuoden vuokralla taloyhtiössä, jossa joka ikinen muu asukas elää omistusasunnossa. Toisin sanoen olen se ei-toivottu hylkiö jonka läsnäolo uhkaa.
En häiritse jetään, mutta katutasossa asuva muori (itse asun kolmannessa kerroksessa) valittaa isännöitsijälle milloin mistäkin tempauksestani jota ei ole edes tapahtunut.
En omista TV:tä, en radiota, en minkäänlaista musiikkihärveliä vaan silti kuulemma asunnossani poppi soi keskellä yötä. Kämpästäni tulee palaneen käryä, käyn suihkussa aamuyöstä... kaikkea mahdollista.
Tänään sain sitten isännöitsijältä sähköpostiin sekä tekstarina kirjallisen varoituksen, että viime yönä olen reuhannut ja edeltävänä päivänä tupakoinut sisällä.
Homman nimi nyt vaan sattuu olemaan se, että olen ollut yli 200km päässä kotoa viimeiset 4 päivää. Joko olen skitsofreenikko tai mummelilla on minua vastaan kunnon vendetta.
Mitään pahaa en ole ä*mälle tehnyt enkä sen enempää kenellekään muulle.
Lähetin isännöitsijälle kuitteja todisteeksi että tosiaankin olen kuusamossa asti, ja ollut jo monta päivää. Samoin selittänyt että kaikki aiemmat häiriöilmoitukset ovat puppua ja antanut vaikka luvan käydä kotonani toteamassa ettei minulla ole välineitäkään aiheuttaa meteliä.
Alkaa jo kyrsimään ja aivan varmasti marssin heti palattuani alakerran naapurin puheille ja kysyn suoraan mikä on ongelma. :/
Kommentit (36)
Itse inhoan sisällä tupakoimista, mutta siis yleisellä tasolla: voiko sisällä tupakoimista edes taloyhtiössä oikeasti kieltää? (Joo ap ei varmaan polta, ja on siellä Kuusamossa muutenkin, mutta siis ihmettelinpä vain)
Toki lähtisin menemään ellei itse asunto olisi erittäin hyvä ellei täydellinen :D
En aio myöskään siksi muuttaa että joku reppana eläkeläinen ei keksi muuta tekemistä kuin härnätä parikymppistä likkaa.
Ja aion ja pystyn todistamaan etten ole vastuussa mistään häiriöistä talossa.
Ap
Mummolla taitaa olla mielenterveysongelmia. Pyydä isännöitsijää vaikka kahville ja jutelkaa, ei nyt yks sairas mummeli voi häätöä aiheuttaa.
Suihkussa saa muuten käydä ihan koska tahansa ja olla niin kauan kuin haluaa eikä kukaan voi kieltää. On normaalia asumista eikä hiljaisuusaikakaan koske tätä. Tästä on käräjäoikeuden päätöksiäkin, joissain taloyhtiöissä on jouduttu menemään käräjille asti kun toisia kyttäävät idiootit luulevat olevansa oikeassa.
Ap, jos pidät asunnosta niin pidä puolesi. Muista säilyttää kaikki todisteet kun olet ollut poissa, jotta voit todistaa olleesi muualla väitetyn häiriön tapahtuessa.
Mistä tiedät kuka sinusta on valituksia tehnyt? Toisekseen tuo uhriutumisesi paistaa vähän liikaa silmille tekstisi välistä. Jos et olisi oikeasti mitään tehnyt et kirjoittelisi noin agressiiviseen sävyyn.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät kuka sinusta on valituksia tehnyt? Toisekseen tuo uhriutumisesi paistaa vähän liikaa silmille tekstisi välistä. Jos et olisi oikeasti mitään tehnyt et kirjoittelisi noin agressiiviseen sävyyn.
Tiedän kuka, koska heippalappuja sadellut ja nämä ovat siis niitä pikkuasioista valituksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse inhoan sisällä tupakoimista, mutta siis yleisellä tasolla: voiko sisällä tupakoimista edes taloyhtiössä oikeasti kieltää? (Joo ap ei varmaan polta, ja on siellä Kuusamossa muutenkin, mutta siis ihmettelinpä vain)
Kyllä voi. 1.1.2017 voimaantulleen tupakkalain pykälän takia. Sen ansiosta taloyhtiöt voivat hakea kunnan terveysviranomaiselta tupakointikieltoa huoneistojen parvekkeille, huoneistojen käytössä oleville pihoille sekä sisälle huoneistoihin, mikäli savua voi kulkeutua muutoin kuin poikkeuksellisesti muiden asukkaiden parvekkeille, pihoille tai huoneistoihin.
Säännös on siis tiukentanut tupakkalakia, jonka perusteella tupakointi on suoraan kielletty taloyhtiön yhteisissä ja yleisissä sisätiloissa, kuten rappukäytävissä, pesutuvissa, kerhohuoneissa ja yhteisissä saunatiloissa. Taloyhtiö on yhtiökokouspäätöksellä voinut kieltää tupakoinnin myös lasten leikkialueilla, yhteisillä parvekkeilla ja ulkoalueilla ilmanottoaukkojen lähellä.
Tässä tuli nyt väärinymmärrys. En tupakoi sisällä tai metelöi. Muori valittaa asioista joita en tee.
Ap
Hyvin toimittu, ap. Onneksi mummo riehaantui juuri syysloman aikaan.
Jos mummo asuu ekassa ja sinä kolmannessa kerroksessa, miten häiriöäänet yms. voivat kantautua tokakerroksen läpi häiritsemättä tokakerroksen asukkaita?
Vierailija kirjoitti:
Jos mummo asuu ekassa ja sinä kolmannessa kerroksessa, miten häiriöäänet yms. voivat kantautua tokakerroksen läpi häiritsemättä tokakerroksen asukkaita?
Tämä juuri on se surkuhupaisin seikka.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Asuuko tämä hullu mummeli Tampereella?
Tampere-kuusamo = 200km??
Voisitko ap jutella ainakin toisessa kerroksessa asuvan ja myös muiden naapureiden kanssa, oletko heidän mielestään aiheuttanut häiriötä. Jos pystyisin muiden naapureiden avulla todistamaan, että elät siististi, isännöitsijä osaisi jättää mummon valitukset huomioimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole surkuhupaisaa. Tokakerroksen asunnoissa ei välttämättä ole asukkaita paikalla. Toisia taas ei häiritse mikään meteli tai he eivät "kuule" erinnäisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole surkuhupaisaa. Tokakerroksen asunnoissa ei välttämättä ole asukkaita paikalla. Toisia taas ei häiritse mikään meteli tai he eivät "kuule" erinnäisistä syistä.
Tokassa kerroksessa on kolme asuntoa joiden asukkaat moikkaavat kohdatessa.
Tuskin näin jos olisin häirikkö.
Ap
Viheliäinen tilanne.
Yrittäisin etsiä asunnon normaalista taloyhtiöstä.