Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin Facebookin käytön kokonaan. Tajusin, ettei ketään kiinnosta minun olemiseni siellä.

Vierailija
22.10.2018 |

Olin aktiivinen Facebookissa ja minulla oli noin 500 kaveria. Työkavereita, opiskelukavereita, tuttuja sieltä täältä. Perheenjäseniä.

Viime viikolla vain tajusin, ettei kukaan oikeasti läheisistä ihmisistä käytä Facebookia. Ei mies, ei lapset (koska Facebook on mummosome), ei parhaat kaverit. Julkaisuistani tykkää ala-asteen aikaiset "kaverini", joita en ole nähnyt 25-30 vuoteen. Seuraan vieraampien työkavereideni elämää. Missä viettävät kesää, kenen lapsi pääsee ripille jne. Oikeastihan nämä eivät kiinnosta minua pätkääkään, koska en tunne heitä. Työkaverin kanssa puhutaan työasioita työaikana ja työajan ulkopuolella he ovat minulle täysin yhdentekeviä ihmisiä muiden joukossa.

Sinne meni Facebook, en jää kaipaamaan. Miksi olen käyttänyt tuohon turhakkeeseen niin paljon aikaa elämästäni!?!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin.

Pascasakki ja jopa rikolliset kävivät kyylämässä - koska vaimoni on RISE:ssä duunissa.

Luulivat raukat jotain tietenkin kostuvan minusta.

Sitten duunikaverit kävi jotain kyylämässä - tajuamatta, että ne käynnit näkyy...

Uteliaisuuttaan ne mulkut siellä käy.

Vierailija
22/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole edes koko somessa koska ei ole mitään kavereita eikä työkavereita.

Olen aina ollut täysin näkymätön tässä maailmassa vaikka olen näyttävä ja kaunis, vitsailen ja olen myös kiva ja kiltti.

Vaatimattomuus unohtui listalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä: poistin Facebookin kokonaan, koska se koukutti. En siis osaa käyttää järkevästi ja vähän, vaan täysin on-off-tyyppisesti liikaa. En pysty siihen, että postaisin (jotain täysin typerää ja turhaa) vain kerran viikossa tai kerran kolmessa kuukaudessa.

ap

Vierailija
24/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen täytyy olla hieman tasapainoton, jos hänen on oikeasti pakko seurata niitä tykkäyksiä - etenkin, jos mieliala romahtaa ilman riittävää määrää tykkäyksiä. Olen tämän huomannut eräistä tuttavistani, ja käsitykseni vahvistui näidenkin kommenttien perusteella. Siinä kai se facen koukuttavuus ja toisaalta sen tuoma turhautuneisuus piileekin. Eli jos itsetunto on tällaisesta kiinni, niin äkkiä pois somesta = täysin oikea ratkaisu. Muut voinevat käyttää somea edelleenkin ihan turvallisin mielin.

Vierailija
25/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että Facebook vaikuttaa epäedullisesti ystävyyssuhteisiini. Ihmiset vaikuttivat kuvittelevan, että tykkäämällä päivityksistäni he pysyvät perillä siitä, mitä elämässäni tapahtuu. Muu yhteydenpito jäi. En enää siksi jaksanut olla itsekään heistä kiinnostunut.

Vierailija
26/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa fb oli minulle kanava, jossa luin fb-kavereiden päivityksiä ja laitoin sinne paljon omia päivityksiä.

Sittemmin olen ryhtynyt käyttämään sitä täysin eri tavoin: kuulun esimerkiksi erilaisiin harrastusryhmiin siellä, ja fb:n kautta saan tietoa harrastuksiini liittyvistä tapahtumista tai opin muuten vaan lisää jostain kiinnostukseni kohteesta, kuten sienistä tai vanhoista esineistä.

Seuraan siellä myös eri medioita ja luen niitä juttuja. Muuten ei tulisi seurattua niin montaa sanomalehteä tai muuta mediaa.

Nykyään feedini täyttyy em. asioista, ja siellä näkyy aika vähän kavereiden päivityksiä. Itsekin päivitän jotain vain hyvin harvoin. 

En ole koskaan ajatellut, että fb.ssä olemiseni pitäisi kiinnostaa jotakuta. Olen siellä puhtaasti omasta uteliaisuudestani, en etsimässä muiden kiinnostusta.

Vierailija
27/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin: lisään vielä: varsinainen herätys tuli, kun puoli vuotta samassa työpaikassa ollut kollega kutsui minua väärällä nimellä. Ollaan oltu somessa aktiivisia kumpikin ja tiedän sen elämästä enemmän kuin veljeni, mutta hän ei edes muistanut oikeassa elämässä oikeaa nimeäni.. 

ap

Asioihin voi suhtautua niin monella tavalla.

En mä ole fb:ssä testaamassa, olenko minä kiinnostava ja keräämässä pitkää kaverilistaa.

Otan fb.hen talteen artikkeleita, kuvia ja linkkejä itseäni varten. Se on eräänlainen puolijulkinen päiväkirja. Olen jäsenenä noin 40 ryhmässä, osa kansainvälisiä.

Viimeksi tutustuin E.telä.af. ..rikkalai.seen ihmiseen, jota en olisi muuten voinut edes kohdata. Fb.stä löydän kursseja ja tapahtumia.

Hyvä vain, jos fb.stä ei muodostu lastentarhaa.

Nuorilla on omat leikkikehänsä.

Vierailija
28/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap vielä notkuu.

Vierailija
29/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Facebookissa mutta kavereita ei yhtään. Ihmisiä kiinnostaa vain omat asiat ja asioiden kaunistelu. Taidan tuonkin lopettaa :)

Vierailija
30/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ap vielä notkuu.

😂

Niin, onhan tämä nyt paljon tasokkaampi yhteisö.

Mielenkiintoista keskustelua.

Vierailija
31/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin: lisään vielä: varsinainen herätys tuli, kun puoli vuotta samassa työpaikassa ollut kollega kutsui minua väärällä nimellä. Ollaan oltu somessa aktiivisia kumpikin ja tiedän sen elämästä enemmän kuin veljeni, mutta hän ei edes muistanut oikeassa elämässä oikeaa nimeäni.. 

ap

Mulle herätys tuli silloin, kun kaksi facebook kaveriani tuli minua vastaan tunnistamatta minua. Siis eri aikoihin.

Lisäksi musta tuli nipo yksityisyyteni suhteen, en vain enää halunnut jakaa yhtään mitään elämästäni. En kenellekkään facebookissa. Pidin tilini, mutten käyny siellä enkä päivittäny, en tykänny. Tajusin, että jotkut katsoivat sen kyttäykseksi. Eli vakoilen muiden elämää paljastamatta itsestäni mitään. Suljin tilini yli kolme vuotta sitten, enkä ole jääny kaipaamaan. Pidän yhteyttä kavereiheni perinteisesti: soittamalla, meilaamalla tai näkemällä.

Vierailija
32/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on menneen talven lumia. Nyt kaikilla on joku "stories". Sinne kuuluu laittaa valokuva Starbucksin mukista, johon sun nimi on kirjoitettu väärin. Sitten yksi kuva missä on aamiaisella iso hedelmäkori ja kolmas kuva jooga-asennosta.

Sitä minä teen.

Vierailija
33/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole edes koko somessa koska ei ole mitään kavereita eikä työkavereita.

Olen aina ollut täysin näkymätön tässä maailmassa vaikka olen näyttävä ja kaunis, vitsailen ja olen myös kiva ja kiltti.

ja ikäistäsi 10-vuotta nuoremman näköinen?

Vierailija
34/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Onnittelut Aikasyöpön heivaamisesta! Ja ootappa kun huomaat kuinka moni muistaa onnitella synttäreillä oikeessa elämässä kun face ei oo ylläpitämässä onnittelu rallia :D

Vierailija
35/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes liittynyt mihinkään somepalveluun. Mitä minä niillä teen? Jos on ystäville/sukulaisille asiaa niin soitan tai tekstaan. Ei todellakaan kiinnosta kenenkään aamiaiset, illalliset tai muut turhat päivitykset mitä yli 90% päivityksistä näyttää olevan. En myöskään usko, että kiinnostaa minun tavalliset arkiasiani.

Vierailija
36/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että minunkaan asiani ketään kiinnostavat, enkä siksi tee Facebookiin mitään päivityksiä omasta elämästäni. Joskus saatan jakaa jonkin hauskan lehtijutun.

Käytän FB:a uutisten ja yritysten seuraamiseen eli saan itse infoa tapahtumista ja ajankohtaisista asioista. Esim. museoiden tai yritysten tapahtumista saan tiedon vain sitä kautta. Seuraan myös vanhan tavaran osto- ja myyntiryhmiä ihan mielenkiinnosta, vaikka harvoin mitään ostankaan. FB on siis minulle lähinnä tietolähde muiden joukossa.

Aikasyöppöhän se kyllä on, ja tiedostan että ei siellä joka päivä tarvitsisi minunkaan roikkua.

Vierailija
37/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on FB aina koneella ollessani auki, mutta postauksia en tee edes päivittäin. En liioin varsinaisesti seuraa ketään ihmisiä. Olen siellä tapahtumien ja ryhmien takia. En ole keksinyt mitään muuta yhtä helppoa tapaa seurata tiettyihin harrastuksiini liittyviä keskusteluja ja tapahtumia yhdeltä ja samalta sivustolta.

Samalla FB seuraa, vakoilee ja tallentaa kaiken mitä koneellasi teet  : (

Tuo on muuten totta ja sitä ei moni tajua. FB oikeasti seuraa kaikkea koneellasi tekemääsi jos se vain on auki (ja mahdollisesti vaikkei olisikaan auki).

Vierailija
38/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä siellä pitäisi olla satoja kavereita? Ei tietenkään kukaan pystykään seuraamaan niin isoa määrää ihmisiä, face itsestään jo karsii mitä sinulle näyttää.

Minulla on n. 60 kaveria, sukulaisia, perheenjäseniä ja ystäviä, jotkut eivät itse edes siellä juuri mitään postaa tai sitten face ei vaan näytä niitä minulle, mutta suurimmalle osalle olenkin laittanut että että en varsinaisesti seuraa.

Minä kuuluun varmaan yli sataan ryhmään, ja niitä kiinnostavia asioita siellä lueskelen, tosin tässäkin face on tyhmä kun ei näytä kaikkia, välillä unohdan jonkun ryhmän olemassaolonkin kun ei sitä näy pitkiin aikoihin.

Minä postaan seinälleni paljon kaikenlaista, se on minulle päiväkirja, ja minulle on ihan yksi hailea kuka niitä lukee, aika monelle varmasti face ei edes näytä niitä, joten turha siinä olisi laskea tykkäyksiä.

Yksityisviestien kautta pidän yhteyttä sekä äitiini että tyttäreeni koska ei nähdä montaa kertaa vuodessa, se on todella kätevää. 

Kaikenkaikkiaan face on todella kätevä, enkä kaipaa mitään muita somesovelluksia kuten instaa jne. vaikka joillakin niitäkin on.

Vierailija
39/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei nykyään soita??? Ei tulisi mielenkään vaihtaa perhen kanssa kulumisia somen kautta. Kuvottavaa..

Vierailija
40/42 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook ja googlen @-posti pilasivat terveyskeskusajanvaraukseni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan