Pinttynyt lika kaapin ovissa ja maalatuissa seinissä. Millä lähtis?
Olen pessyt kämpän lattiasta kattoon, mutta osa pinttyneestä liasta ei vain lähde. Uskaltaako ihmesienellä noita kaapinovia hangata?
Kyseessä vuokra-asunto joka olikin aika hirvittävässä kunnossa, sain onneksi vuokrassa hyvitystä
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Taikasienellä lähtee
Vaurioittaa maalipintaa.
Kidesoodaa, on halpaa ja tehokasta. Muista vaan pyyhkiä soodanpesun jälkeen pelkällä vedellä.
Universalstone, ihan paras, luontoystävällinen ja edullinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taikasienellä lähtee
Vaurioittaa maalipintaa.
Eipä ole koskaan mulla vaurioittanut, eihän sillä raivolla tarvi hangata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taikasienellä lähtee
Vaurioittaa maalipintaa.
Jos kovin pinttynyt lika on, niin ei ihan pyyhkäisyllä lähde.
Jauhemaista pyykinpesuainetta suoraan rättiin, niiin lähtee yllättävän hyvin pinttymät pois.
Kokeile kynsilakanpoistoaineella. Pyyhkäise vanulapulla, älä hankaa. Pese aine nopeasti pois kostealla rätillä. Älä jätä vaikuttamaan, muuten maalipinta kärsii. Tällä lähtee kaikki lika, mikä ei lähde millään muulla. Kokeile varmuudeksi huomaamattoman paikkaan ensin.
🇺🇦🇮🇱
Ihan vaan raaka Tolu toimii aina. Anna vaikuttaa hetki ja hankaa.
Parhaiten mä olen itse saanut lähtemään ihan astianpesuaineella. Mieluiten sellaisella, missä on sitruunaa.
Ei kannata käyttää mitään, mikä hankaa. Se ei välttämättä silmiin näytä rikkovan maalipintaa, mutta tekee siihen kuitenkin pieniä naarmuja, ja niihin sittn tarttuu uusi lika entistä nopeammin ja tiukempaan.
Vierailija kirjoitti:
Universalstone, ihan paras, luontoystävällinen ja edullinen
Tää! Tällä lähtee _kaikki_.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taikasienellä lähtee
Vaurioittaa maalipintaa.
Et sinä sitä vauriota paljaalla silmällä näekään. Taikasienen teho perustuu siihen, että se hioo pois päälimmän kerroksen, ja tämä taas johtaa siihen, että lika tarttuu siihen kohtaan kahta pahemmin.
Älkää käyttäkö sitä ihmesientä, se on kuin hiekkapaperia, rikkoo pinnat.
Mulla kyse ei ole sileän pinnan likaläiskästä, vaan keittiökaappien koristelistoista.
Märällä siivousliinalla pyyhkäisin ja puisella ohuella grillitikulla (tai varras whatever, 35cm) vedin koristelistojen likauurnat irti. Sama kävi hellanlevyjen reunoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kai tiesit että se sieni kuuluu kastella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taikasienellä lähtee
Vaurioittaa maalipintaa.
Jos kovin pinttynyt lika on, niin ei ihan pyyhkäisyllä lähde.
Kostealla sienellä ei tarvi hangata, usein riittää kun muutaman kerran pyyhkäisee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku väittänyt kuivalla sienellä vetelevänsä? Kokeilepa ensi kerralla pyyhkäistä sillä kostealla sienellä vaikka käsivarresta tai miksei vaikka poskesta, jos uskallat. Sitten tiedät mitä se tekee mm. maalipinnalle. Kasteltuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku väittänyt kuivalla sienellä vetelevänsä? Kokeilepa ensi kerralla pyyhkäistä sillä kostealla sienellä vaikka käsivarresta tai miksei vaikka poskesta, jos uskallat. Sitten tiedät mitä se tekee mm. maalipinnalle. Kasteltuna.
Meinaatko että on kädet verillä sen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että on kädet verillä sen jälkeen
Sehän riippuu ihan siitä kuinka kovasti siinä hankailet. Kyllä siinä pelkästä pyyhkäisystä saa ihon punaiseksi ja pinnasta rikki. Taikasienen teho edelleenkin perustuu hankaukseen, kuten jo aiemmassa kommentissa (13) edellisellä sivulla kerroin.
Taikasienellä lähtee