Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko yhtään arvioida muuton kestoa tunneissa?

muuttamaan
22.10.2018 |

Lähtö on 60 neliön kaksiosta ja laatikoita minulla piisaa, isompia huonekaluja löytyy 8 kpl ja pesukone.

Muutto on saman kokoiseen kaksioon, paitsi tuo sijaitsee viidennessä kerroksessa eli tavaroita kun muuttomiehet kuskaavat alhaalta ylös, niin tuossa aikaa menee.

Itse laskeskelin että jos hommasta selviää 5,5 tunnissa. Onko realistinen ajatus?

Tietää vain varsta oikean summan rahaa muuttomiehille. Kun tilasin muuttopalvelun.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kirjoitusvirhe, varata tarkoitin.

Vierailija
2/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman päihteitä ammattifirmalta parin tunnin homma. Olutraneilta menee koko päivä eikä valmista tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos firmalta palvelun tilasit niin lasku tulee, ei muuttomiehet peri maksua.

Vierailija
4/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesti muutto 100m2:stä 250 neliöön 3 tuntia. Kaikki oli pakattu valmiiksi, 2 kuormaa isolla autolla. Matkaa talojen välillä 3km. Itse yksin toisessa päässä lähettämässä kamoja (muuttofirma kantoi) ja pari tyyppiä vastassa.

Vierailija
5/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesti muutto 100m2:stä 250 neliöön 3 tuntia. Kaikki oli pakattu valmiiksi, 2 kuormaa isolla autolla. Matkaa talojen välillä 3km. Itse yksin toisessa päässä lähettämässä kamoja (muuttofirma kantoi) ja pari tyyppiä vastassa.

Vierailija
6/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmista että saavat auton järkevään paikkaan kummassakin päässä.

Meillä unohtui tämä uuden asunnon kanssa ja tuli tunteja lisämaksua koko hommaan.

Vierailija
7/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalosta toiseen on muutto ja mielestäni kummassakin päässä saa muuttoauton ajettua rapun eteen.

Vierailija
8/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärräthän pakata kaiken pakattavan valmiiksi ennen muuttoa? Miljoonissa muuttotalkoissa olleena en tiedä mitään rasittavampaa kuin perhe, joka alkaa vasta pähkäillä koko asiaa siinä vaiheessa, kun talkooporukka on silmät puoliummessa aamuyöstä valmiina kantamaan kamoja.

Vierailija
9/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako muuttomiestä? Onko hissiä? Tavarat pakattuina? 

Vierailija
10/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hissi niin nopeuttaa huomattavasti jollei ole alakerta.

Vierailija
11/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttopalvelu osaa arvioida muuttoon menevän ajan, jos kerran sitä työkseen tekevät.

Vierailija
12/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni aikana ahkerasti auttanut kavereita heidän muutoissaan ja olen ymmärtänyt sen miksi sitä muuttoapua voi olla hyvinkin hankalaa saada. Ei ole mitään ärsyttävämpää kuin mennä muuttomieheksi ja joutuukin tavaroiden kantamisen sijaan odottamaan tavaroiden pakkaamista tai pahimmillaan jopa osallistumaan pakkaamiseen. Te, jotka olette tuon källin tehneet muuttoporukalle; on teidän syytänne kun muuttoapua on niin hankalaa saada. Hävetkää.

Vierailija
13/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttamaan kirjoitti:

Lähtö on 60 neliön kaksiosta ja laatikoita minulla piisaa, isompia huonekaluja löytyy 8 kpl ja pesukone.

Muutto on saman kokoiseen kaksioon, paitsi tuo sijaitsee viidennessä kerroksessa eli tavaroita kun muuttomiehet kuskaavat alhaalta ylös, niin tuossa aikaa menee.

Itse laskeskelin että jos hommasta selviää 5,5 tunnissa. Onko realistinen ajatus?

Tietää vain varsta oikean summan rahaa muuttomiehille. Kun tilasin muuttopalvelun.

No tästä nyt jäi kaikkein olennaisimpia asioita kertomatta, eli kuinka kaukana sijaitsee uusi osoite, kuinka monta muuttomiestä, minkälaisella kalustolla muutetaan ja onko kyseessä oikeat ammattilaiset, vai harrastelijaporukka ja ennen kaikkea onko tavarat kunnolla pakattu asiallisiin laatikoihin, jotka kestävät liikuttelua, eivätkä leviä ensimmäisessä nostossa. Noilla erittäin vajailla tiedoilla voi antaa ainoastaan haarukan parista tunnista pariin vuorokauteen.

Vierailija
14/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tais mennä 20 neliön yksiöstä 30 neliön yksiöön, etäisyys 10 km yhteensä 2,5 tuntia. Painavia huonekaluja vain kaksi. Kellarikomeroon viety tavarat etukäteen niin että tuli täyteen, samoin noin 8 laatikkoa kamaa etukäteen. Olin säntillisesti pakannut kaikki etukäteen (sain tosin pakkauksen valmiiksi muuttopäivän aamuna, mutta kiitosta myös, että kaikki pakattuna). Lähtöpäässä kantajina vain kuski ja minä, loppupäässä oli yhteensä neljä kantajaa.

Ap:lle sanoisin, että kuulostaa realistiselta, mutta sekin vaikuttaa, paljonko kantajia sinulla on. Itse olin varannut pakun 6 tunniksi, tosin senkin vuoksi, että ei ollut tiedossa, mahtuuko kaikki siihen vai joutuuko heittämään toisen keikan.

Jos käytät muuttofirmaa, osaavat varmasti antaa osuvan arvion.

Vierailija
15/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tais mennä 20 neliön yksiöstä 30 neliön yksiöön, etäisyys 10 km yhteensä 2,5 tuntia. Painavia huonekaluja vain kaksi. Kellarikomeroon viety tavarat etukäteen niin että tuli täyteen, samoin noin 8 laatikkoa kamaa etukäteen. Olin säntillisesti pakannut kaikki etukäteen (sain tosin pakkauksen valmiiksi muuttopäivän aamuna, mutta kiitosta myös, että kaikki pakattuna). Lähtöpäässä kantajina vain kuski ja minä, loppupäässä oli yhteensä neljä kantajaa.

Ap:lle sanoisin, että kuulostaa realistiselta, mutta sekin vaikuttaa, paljonko kantajia sinulla on. Itse olin varannut pakun 6 tunniksi, tosin senkin vuoksi, että ei ollut tiedossa, mahtuuko kaikki siihen vai joutuuko heittämään toisen keikan.

Jos käytät muuttofirmaa, osaavat varmasti antaa osuvan arvion.

Lisätään tähän vielä, että loppupäässä homma hoitui 15-20 minuutissa, alkupäässä aikaa meni enemmän, kun kantajia vain kaksi ja asunto 4. kerroksessa. Vaikka oli hissi niin meneehän sitä aikaa, kun lastaat, purat, lastaat..Ja painavat kalusteet rappusia pitkin. Ja sitten välillä käyt siirtämässä pakua, kun sitä ei ole saanut järkevästi, vaan jonkun tiellä:)

Vierailija
16/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole enää aloittajalle, mutta kun tässä kerran muuttamisesta puhutaan, niin ehkä viesti tavoittaa muutaman näistäkin tahmatassuista joiden takia en niin riemulla suhtaudu enää muuttoapupyyntöihin.

Kun kysytään "onhan kaikki pakattuna" niin se tarkoittaa todellakin kaikkea, mikä asunnossa näkyy ja sitä, mitä on kaapeissa piilossa. Ei riitä, että lasten vaatteet lattioilta on työnnetty pariin pahvilaatikkoon. Kirjahyllyt pitää tyhjentää laatikoihin, ja itse ne hyllyt pitää purkaa ja ottaa osiin. Elektroniikka pannaan hyvin pehmustettuina omiin laatikoihinsa, ja esim. tv:n olette varmasti hyvissä ajoin suojanneetkin pahveilla ja teipanneet suojaan. Normaalin kohteliaisuuden puitteissa olisi suotavaa, että jos niiden kaappien ja hyllyjen päällisiä ei ole pyyhitty viimeiseen 10 vuoteen, niin voisi ne osat pikaisesti puhdistaa vaikka märällä rätillä ettei muuttoapulainen töhri itseään 5 cm tomu-, hius-ja hilsekerrokseen kun ottaa siitä kaapista kiinni. Samoin matot voi jo valmiiksi imuroida ja rullata odottamaan sen sijaan että huoneeseen pöllähtää harmaa pilvi kun niitä ruvetaan sijoiltaan nostelemaan muuton aikana.

Hankkikaa muuttoa varten laatikoita, joissa on jonkinlaiset kädensijat. Kaikkien laatikoiden pitää olla kestäviä, ei mitään mistä putoaa pohja pois. Isot laatikot vain kevyelle tavaralle kuin peitoille, astiat ja kirjat pienempiin laatikoihin. Tai sitten itse lastaatte niin että yksittäisistä laatikoista ei tule yli 25-kiloisia. On paljon pienempi ongelma kuljettaa portaissa hyvin pinoutuvia pienempiä laatikoita kuin muutamia kieroon vääntyineitä, ylipainavia. Muuttolaatikoita saa lainaan ja hyviä pahvilaatikoita voi ostaa. Eivät ole kalliita. Kaverien terveet selät ovat tärkeämpiä.

Jos teillä on pieniä lapsia, hankkikaa niille hoitaja ainakin pariksi päiväksi ennen muuttoa että saatte nämä valmistelut oikeasti tehtyä. Parasta olisi, että he myös muuttopäivinä olisivat poissa molemmista asunnoista. Ei ole kenenkään mielestä hauskaa, kun taapero mönkii alle painavaa sohvaa kannettaessa ahtaasta kulmasta. Ja mikäänhän ei ole turhauttavampaa kuin saapua muutettavaan kämppään, jossa on edelleen taulut seinillä, viherkasvit ikkunoissa ja akvaario käynnissä, ja molemmat vanhemmat tumput suorina tyytyväisinä keskittyvät hoivaamaan pienokaisiaan, odottaen muuttoavun hoitavan aivan kaiken. Hämmästellään jopa sitä, että tarvitsisi olla työkaluja huonekalujen purkamiseen.

Jos pyydätte kavereita tulemaan autoilla että saadaan vielä lisää tavaraa kulkemaan, niin silloin on ainakin syytä huolehtia että kaverin auton sisälle suunniteltu lasti on puhdas ja hyvin pakattu. Jos tulee esim. jääkaapin sisältöä, niin ei mitään avattuja paketteja muovipusseissa, jotka sitten vähän "oho" vuotavat sinne takakonttiin.

Mutta jos tämä kaikki on tehty ja täytyy vain nostaa tavarat autoon ja toisessa paikassa sieltä pois, se on parin tunnin pikkujuttu.

Vierailija
17/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni kolme tuntia, muuttolaatikoita oli 60-70 (ja normaalit huonekalut) ja muutto kaksiosta kaksioon. Matkaa oli n. kilometri, eli siihen ei mennyt aikaa. Maksoi viikon laatikkovuokrineen n. 600 e, Helsingissä.

Vierailija
18/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäänhän ei ole turhauttavampaa kuin saapua muutettavaan kämppään, jossa on edelleen taulut seinillä, viherkasvit ikkunoissa ja akvaario käynnissä, ja molemmat vanhemmat tumput suorina tyytyväisinä keskittyvät hoivaamaan pienokaisiaan, odottaen muuttoavun hoitavan aivan kaiken. Hämmästellään jopa sitä, että tarvitsisi olla työkaluja huonekalujen purkamiseen.

Erittäin OT aloittajan alkuperäisen kysymyksen kannalta, mutta onko tuollaisia muuttajia oikeasti?

Jos on, niin en enää ihmettele, miksi muuttofirmat (viisi viimeistä muuttoa olen ostanut niiltä) ovat järjestään kehuneet, kuinka hyvin tavarani on pakattu, vaikka itsestäni on tuntunut että häthätää olen saanut kaikki johonkin pakaasiin käärittyä. Muuttolaatikoihin toki kaikki mikä mahtuu, mutta isommathan ei niihin taivu.

Vierailija
19/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni varsinaisena muuttopäivänä aikaa tunti (tavaroiden kantaminen 4. kerroksesta autoon ja uuteen asuntoon, rivitaloon) Siitä meni 2 tuntia kun kaikki tavarat oli paikoillaan. Kaikki laatikot vietiin kahden päivän aikana jo etukäteen uuteen asuntoon. Laitettiin verhot ja lamput paikoilleen ja taulut seinille. Näin ollaan tehty aina. Etukäteen tehty työ ennen varsinaista muuttopäivää helpottaa paljon ja nopeuttaa asioita h- hetkellä. 

Vierailija
20/26 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ole enää aloittajalle, mutta kun tässä kerran muuttamisesta puhutaan, niin ehkä viesti tavoittaa muutaman näistäkin tahmatassuista joiden takia en niin riemulla suhtaudu enää muuttoapupyyntöihin.

Kun kysytään "onhan kaikki pakattuna" niin se tarkoittaa todellakin kaikkea, mikä asunnossa näkyy ja sitä, mitä on kaapeissa piilossa. Ei riitä, että lasten vaatteet lattioilta on työnnetty pariin pahvilaatikkoon. Kirjahyllyt pitää tyhjentää laatikoihin, ja itse ne hyllyt pitää purkaa ja ottaa osiin. Elektroniikka pannaan hyvin pehmustettuina omiin laatikoihinsa, ja esim. tv:n olette varmasti hyvissä ajoin suojanneetkin pahveilla ja teipanneet suojaan. Normaalin kohteliaisuuden puitteissa olisi suotavaa, että jos niiden kaappien ja hyllyjen päällisiä ei ole pyyhitty viimeiseen 10 vuoteen, niin voisi ne osat pikaisesti puhdistaa vaikka märällä rätillä ettei muuttoapulainen töhri itseään 5 cm tomu-, hius-ja hilsekerrokseen kun ottaa siitä kaapista kiinni. Samoin matot voi jo valmiiksi imuroida ja rullata odottamaan sen sijaan että huoneeseen pöllähtää harmaa pilvi kun niitä ruvetaan sijoiltaan nostelemaan muuton aikana.

Hankkikaa muuttoa varten laatikoita, joissa on jonkinlaiset kädensijat. Kaikkien laatikoiden pitää olla kestäviä, ei mitään mistä putoaa pohja pois. Isot laatikot vain kevyelle tavaralle kuin peitoille, astiat ja kirjat pienempiin laatikoihin. Tai sitten itse lastaatte niin että yksittäisistä laatikoista ei tule yli 25-kiloisia. On paljon pienempi ongelma kuljettaa portaissa hyvin pinoutuvia pienempiä laatikoita kuin muutamia kieroon vääntyineitä, ylipainavia. Muuttolaatikoita saa lainaan ja hyviä pahvilaatikoita voi ostaa. Eivät ole kalliita. Kaverien terveet selät ovat tärkeämpiä.

Jos teillä on pieniä lapsia, hankkikaa niille hoitaja ainakin pariksi päiväksi ennen muuttoa että saatte nämä valmistelut oikeasti tehtyä. Parasta olisi, että he myös muuttopäivinä olisivat poissa molemmista asunnoista. Ei ole kenenkään mielestä hauskaa, kun taapero mönkii alle painavaa sohvaa kannettaessa ahtaasta kulmasta. Ja mikäänhän ei ole turhauttavampaa kuin saapua muutettavaan kämppään, jossa on edelleen taulut seinillä, viherkasvit ikkunoissa ja akvaario käynnissä, ja molemmat vanhemmat tumput suorina tyytyväisinä keskittyvät hoivaamaan pienokaisiaan, odottaen muuttoavun hoitavan aivan kaiken. Hämmästellään jopa sitä, että tarvitsisi olla työkaluja huonekalujen purkamiseen.

Jos pyydätte kavereita tulemaan autoilla että saadaan vielä lisää tavaraa kulkemaan, niin silloin on ainakin syytä huolehtia että kaverin auton sisälle suunniteltu lasti on puhdas ja hyvin pakattu. Jos tulee esim. jääkaapin sisältöä, niin ei mitään avattuja paketteja muovipusseissa, jotka sitten vähän "oho" vuotavat sinne takakonttiin.

Mutta jos tämä kaikki on tehty ja täytyy vain nostaa tavarat autoon ja toisessa paikassa sieltä pois, se on parin tunnin pikkujuttu.

Tähän voi mielestäni lisätä sen, että mitä aiemmin aloittaa pakkaamisen, sitä järjestelmällisemmin saa pakattua, mikä helpottaa sitten siinä vaiheessa, kun purkaa.

Viimeisimmästä muutosta opin, että ne tavarat, joita tulee tarvitsemaan melkein heti, kannattaa miettiä jo etukäteen ja pakata erikseen. Tietysti kaikki kannattaa pakata niin, että jos pitääkin löytää joku tavara, ei tarvitse etsiä niin kauan. On sitten oma asia, kirjoittaako laatikkoihin "keittiö" vai "kahvikupit ja lasit". Mutta jos kirjoittaa laatikoihin "kylppäri" ja on 5 laatikkoa pesusientä, pyykinpesuainetta, saippuaa ja muita tarvikkeita, voi olla ärsyttävää etsiä hiustenkuivaajaa sitten kun parin päivän kuluttua sitä tarvitsee.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi