arabin vaimo vastailee kysymyksiinne :)
Kommentit (42)
Tapasimme internetissä chattisivulla. Muutin vuosi sitten miehen luokse.
t. ap
jos et suosittelen
ja jos olet lukenut
miksi et ottanut opiksesi ?
kannattaa miettiä myös kuinka paljon kyseinen henkilö on kirjoilla ja elokuvalla tienannut. Monihan hieman värittää totuutta dollarinkuvat silmissä. Minä olen nähnyt myös perheen isän näkökulman asiaan. Asioilla on aina kaksi puolta.
t. ap
Vierailija:
jos et suosittelen
ja jos olet lukenut
miksi et ottanut opiksesi ?
Täällä pärjää niin hyvin englannilla niin ei ole sellaista " pakkoa" osata arabiaa. Aion toki nyt alkaa paneutua arabian opiskeluun kylläkin.
t. ap
Asutteko vuokralla vai omassa asunnossa? Minkä kokoinen? Onko teillä palvelijaa? Entä autoa? Jos on niin millainen auto?
Ilmasto on talvisin ihanteellinen, kesäisin vähän kuuma, mutta onneksi ilmastoinnit toimivat. Nyt on ollut sellaista 35-40 astetta. Täällä voi elää ihan hyvin, vaikkei paikallinen asukas olekaan. Tietenkin kulttuuri on hieman erilainen, esim. naisia ei paljon näy kaduilla ilta-aikaan varsinkaan yksin, mutta ilmastosta ja kulttuurista pidän.
t. ap
Onko totta, ja liittyykö uskontoon?
Täältä katsottuna on niin helppoa kuvitella, että iso osa arabeja on uskosta paasaavia intohimoisia sotahulluja ;)
Mies ei mikään älyttömän rikas ole, mutta hyvin tullaan toimeen. Asumme vuokralla, mutta omaan asuntoon muutamme kunhan löydämme sopivan. Asunnossamme on nyt 90 neliötä. Ei ole palvelijaa, mies olisi sellaisen halunnut, mutta itse en ole tottunut sellaiseen, että joku siivoaa oman kodin jne. joten meillä ei siis palvelijaa ole. Itse kun olen ihan kotona niin ehdin kyllä siivota ja hoitaa kodin. Miehellä on auto, pari vuotta vanha Toyota Land Cruiser.
t. ap
Vierailija:
Asutteko vuokralla vai omassa asunnossa? Minkä kokoinen? Onko teillä palvelijaa? Entä autoa? Jos on niin millainen auto?
Tietääkseni tämä mainitaan Koraanissa. En nyt ole varma, juuri siksi en ole muslimi, kun koen, etten tunne uskontoa vielä tarpeeksi hyvin. Että pitää ensin tutustua siihen paremmin.
Täällä kyllä on ihan turvallista, joten nopeasti unohtaa nuo kauhukuvat terroristeista jne. Täältä katsottuna tuntuukin niin ennakkoluuloiselta miten muualla yleistetään muslimit terroristeiksi kun täällä kuitenkin eletään ihan tavallista elämää.
t. ap
Mies työskentelee virastossa.
t. ap
kopsaan viestisi
Asumme Persianlahden alueen maassa, sen tarkemmin en maata kerro, mutta onhan siellä muutamia vaihtoehtoja
t. ap
Sanot onhan siellä jos olisit siellä sanoisit onhan täällä
kiinni jäit ja rättipäässä kotisuomessa hellaan sidottuna ja " sokaistuna"
Vierailija:
Vierailija:
kopsaan viestisiAsumme Persianlahden alueen maassa, sen tarkemmin en maata kerro, mutta onhan siellä muutamia vaihtoehtoja
t. apSanot onhan siellä jos olisit siellä sanoisit onhan täällä
siellä sukulaisia Suomesta? Onko miehesi ollut täällä?Missä menitte naimisiin?
Kello on tunnin edellä. Kyllä muutamia sukulaisia on täällä käynyt. Naimisiin menimme täällä, mies on käynyt kerran Suomessa, tulee nyt kesällä toista kertaa.
t. ap
En ole vielä toistaiseksi ainakaan muslimi, mieheni kyllä pukeutuu dishdashiin ja gutraan.
t. ap