Miten tällä palstalla on niin vihamielinen ilmapiiri nykyään?
Avaa melkeinpä ketjun kuin ketjun, niin aloittajaa vastaan hyökkääviä kommentteja on heti ekalla sivulla, vaikka aihe olisi aivan neutraali tai jopa positiivinen.
Kun kommentteja vertaa muutamankin vuoden takaisiin ketjuihin niin kommentoinnin taso on laskenut kiusaajien tasolle.
Mistä tämä muutos oikein johtuu?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ilmiö kieltämättä. Olisi jännä nähdä millaiset ihmiset suoltavat kaikenlaista scheissea.
Kuten esim sinä. Olisi mielenkiintoista nähdä, minkälainen pösilö siellä kirjoittelee, veikkaan, että unelmalainen olet.
Kerro nyt vielä, miten muiden mielipiteet on vittuilua ja epävalideja, mutta sinun aate on ainoa oikea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaisin se on aika yleistä
Mistä se johtuu?
En ole täysin varma mistä johtuu mutta sunnuntaisin täällä on aina ollut erityisen kusipäistä porukkaa.
Pakkikarusellissa pyöriviä miehiä ketuttaa erityisen pahasti sunnuntai-iltaisin. Tuttu ilmiö jo pitemmän aikaa.
Minä olen käsittänyt että se olisi enemmänkin tindermunan puutteesta kärsivien naisten heiniä.
Nyt se "vihamielisyys" ja katkeruus jo näkyy :o Olen aina ottanut sen vain palstan luonteeseen kuuluvana asiana, se ei harmita minua vaan koitan vain miettiä, mitä viestin kirjoittaja yrittää sanoa. Jos viestissä ei ole nähtävissä mitään kunnon sanomaa, pidän sitä vain huonona kommenttina.
(En siis kohdista tätä vain edelliseen kommenttiin, koska sillä on tarkoitus: olla vastaisku edeltävälle kommentille.)
Vierailija kirjoitti:
putinin trollit yrittää lietsoa eripuraa
Siinä taas yksi eripuran lietsoja.
Ja sinä edellinen olet taas yksi aggressiivinen ja kielteinen ihminen. Teillä on jopa samanlainen puhetyyli. Olen miettinyt keitä te oikein olette?
Veelat muualle vihaavat lapsia ja miehiä, kiitos. Minä koitan tehdä joka päivä edes yhden hyvän työn. Minä olenkin onnellinen, luotan aina että elämä kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Kattokaa nyt noita otsikoita!
Valtaosa pimeitä tai riidanhaastamista.
Tai asiaa, jolla ei ole mitään väliä.Hallitusta ei voi syyttää, että ihmiset valitsee kuluttaa elämänsä suoltaen sontaa.
Ne ovat "riidanhaastamista" siksi, että niihin tartuttaisiin. Tunnustan itsekin muotoilevani otsikoista tarkoituksella provosoivia (ja aika mustavalkoiselta vaikuttavia), aloitusviestissä sitten selitän asiani tarkemmin, maltillisemmin ja muutkin osapuolet huomioiden.
Ylilauta on jostain syystä vyörymässä tänne. Lopetin sen lukemisen jokunen vuosi sitten, kun en just jaksanut vihamielistä ilmapiiriä ja sitä vittuilua ihan pelkän vittuilun takia. Täällä oli silloin ihan hauskat jutut. Viimeisen vuoden aikana meininki täälläkin on kuitenkin muuttunut saman paskan pakotukseksi, minkä vuoksi ylikseltä poistuin - miehet vinkuvat joka ikisessä ketjussa pillupulaansa ja mistään ei voi keskustella ilman, että aihe sukupuolittuu jotenkin. Ennen ne oli ne tietyt ketjut, jotka pystyi skippaamaan otsikon perusteella, nyt se vittuilu on ihan kaikissa ketjuissa.
Onneksi moderointi toimii hyvin. Itse ainakin vaan ilmoitan sitkeästi kaikki haukkumisviestit. Pakko kyllä sanoa, että välillä tekis silti mieli vaan lopettaa palstailu kokonaan.
Samaa olen ihmetellyt. Kaikesta v*ttuillaan, vastataan lapsellisesti, mahdollisimman loukkavasti, kiusataan, ihmetellään ”viattomana” asioita tarkoituksena alentaa muut ja ylentää itsensä. Äärimmäistä itserakkautta ja ihmisvihaa samanaikaisesti. Oikea narsistien temmellyskenttä tämä av nykyisin. Narsistien, psykopaattien ja sadistien kuorrutettuna huomionhakuisilla.
Pahoinvointi suorastaan vyöryy palstalta, kukaan itsensä kanssa tasapainossa ja onnellinen ihminen ei suoltaisi tällaista p*skaa mitä täällä ihmiset suoltavat.
Tätä ketjua eteenpäin lukiessani alan olla yhä enemmän sitä mieltä, että täällä kuuluu riidellä :D "Olet varmaan tavallaan oikeassa mutta saattaisi mahdollisesti olla myös toinen näkökulma ja lässynlää" -kommentit voidaan säästää blogien kommentteihin ja äitijengin whatsappryhmiin. Täällä ammutaan vastapuolen argumentit (varsinkin huonot sellaiset) alas mahdollisimman vaikuttavasti, retorisia keinoja säästelemättä. Kiusaaminen ja asiaton haukkuminen ovat tietenkin eri asioita, ne eivät tee keskustelusta yhtään antoisampaa.
Ja muistakaa: kun me haukutaan teidän mielipiteitä, me ei oikeasti haluta tuottaa teille henkilökohtaisesti pahaa mieltä eikä teissä ole ihmisinä mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
putinin trollit yrittää lietsoa eripuraa
Jaakko Laakso?
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua eteenpäin lukiessani alan olla yhä enemmän sitä mieltä, että täällä kuuluu riidellä :D "Olet varmaan tavallaan oikeassa mutta saattaisi mahdollisesti olla myös toinen näkökulma ja lässynlää" -kommentit voidaan säästää blogien kommentteihin ja äitijengin whatsappryhmiin. Täällä ammutaan vastapuolen argumentit (varsinkin huonot sellaiset) alas mahdollisimman vaikuttavasti, retorisia keinoja säästelemättä. Kiusaaminen ja asiaton haukkuminen ovat tietenkin eri asioita, ne eivät tee keskustelusta yhtään antoisampaa.
Ja muistakaa: kun me haukutaan teidän mielipiteitä, me ei oikeasti haluta tuottaa teille henkilökohtaisesti pahaa mieltä eikä teissä ole ihmisinä mitään vikaa.
Lisään vielä, että kaikissa ketjuissa ei tietenkään tarvi olla koko ajan haastamassa muita, se riippuu aiheesta. Vaikka niissä ketjuissa, joissa joku kertoo omasta tilanteestaan ja pyytää neuvoja/ajatuksia, ei tarvitse käynnistää mitään maailmansotaa siitä, kuka on oikeassa.
V'ttu en jaksa noita lakko-aloituksia! SDP ja SY palkanneet trolleja tänne, vaalitaisto käy jo nyt tiukkana.
Ja se myös ärsyttää kuinka ihmiset eivät tunnu ottavan vastuuta mistään, kaikki on aina muiden vika. Ja meuhkataan koulukiusaamisesta, niin täällä aikuiset sitten itse alkaa tehdä sitä, aiheena usein julkkikset. Osa jopa haukkuu omia lapsiaan.
"Mulla on oma elämä paskana - > se on Juha Sipilän syytä!"
Jos ihmisten ajattelu on tuolla tasolla niin ehkä ei voida kovin järkevää keskustelua odottaa...
En kyllä tiedä miksi järkeviin aloituksiin ei täällä nykyään tule useinkaan vastauksia.
Mä oon tällanen trolli joka tykkää riidellä alyttömyyksistä ja teen sitä omaksi ilokseni
Vierailija kirjoitti:
Nuoko on nyt taas ainoat vaihtoehdot? On liian vaikeaa ilmaista eriävä mielipide neutraalisti, ilman myötäilyä mutta myös ilman että tarvitsee olla tyly ja lytätä toinen kokonaan? Voihan se toki olla.
Yllätyin yläpeukuista. Tavallaan mukava kuulla, että muutkin kokevat samoin, mutta toisaalta tässä tapauksessa olisi mukavampaa, jos tällaista aloitusta ei olisi edes tarvinnut tehdä.
Yritettäisiinkö yhdessä tehdä tästä palstasta mukavampi, sellainen, kuin tämä joskus oli?
Ap