Mikä nuorissa naisissa niin paljon kiinnostaa vanhempia miehiä?
Luulisi että ei ainakaan hirveästi yhteistä löytyisi, jos on siis ihan normaalilla älykkyydellä ja elämänkokemuksella varustettu mies kyseessä. Niin monet miehet olisivat/ ovat valmiita 10-30v. ikäeroon. Siinähän ollaan ihan eri elämäntilanteissa sitten ja eikö se ole miehestä itsestään ahdistavaa olla niin paljon vanhempi. Osaako miehet vastata tähän?
Kommentit (422)
Tässä miettimisen aihetta henkilöistä jotja kiinnostunut liian nuorista
Jalkapallovalmentajalle 2 vuotta ja 8 kuukautta vankeutta törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä – 13-vuotiaana uhriksi joutunut Emilia: “Se oli minulle helvetti”
Itäsuomalainen käräjäoikeus tuomitsi tiistaina jalkapallovalmentajan valmennettavansa hyväksikäytöstä. Tässä jutussa valmentajan uhriksi 13-vuotiaana joutunut entinen liigapelaaja kertoo vuosia jatkuneesta hyväksikäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuoruus tee kenestäkään kaunista, pelkästään. Kaunis vanhempi nainen on kaunis, ruma nuori on aina ruma.
Jotkut miehet luulevat vain itse olevansa nuoria ja kuolemattomia, kun ovat nuoren kanssa. Painotus, luulevat.
Samaa mieltä. Olen aina ollut ruma, olin nuori tai nyt vanhempi. Kokonaisuus ratkaisee. Olen kokonaisuudeltani hyvin ruma ihminen. Minusta kyllä löytyy kauniita yksityiskohtia (esim. silmäni saavat kehuja), mutta kokonaisuuden kannalta niitä kauniita yksityiskohtia on liian vähän ja rumat kohdat hallitsevat kasvojani/kroppaani. Samaten myös kauniilla ihmisillä on rumia yksityiskohtia, mutta ne eivät ole niin hallitsevia ja tavallaan jopa tekevät heistä entistä kauniimman näköisiä (eli persoonallisen kauniita). Eli totta tämä on; kaunis ihminen on aina kaunis ja ruma on aina ruma. Tämä näkyy myös silläkin, että laihduin ylipainosta normaalipainon keskivaiheille, kävin kampaajalla, pukeudun nätisti, jne. mutta näytän edelleen helvetin rumalta. Sitten se kaunis ihminen näyttää käytännössä missä painossa tahansa kauniilta ja jätesäkkiinkin puettuna kauniilta. Kaunis ihminen ei tarvitse kaunistuakseen kampaamokäyntejä tai vartaloonsa sopivia vaatteita.
Kaunis on kaunis ja ruma on ruma.
Vierailija kirjoitti:
Tässä miettimisen aihetta henkilöistä jotja kiinnostunut liian nuorista
Jalkapallovalmentajalle 2 vuotta ja 8 kuukautta vankeutta törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä – 13-vuotiaana uhriksi joutunut Emilia: “Se oli minulle helvetti”
Itäsuomalainen käräjäoikeus tuomitsi tiistaina jalkapallovalmentajan valmennettavansa hyväksikäytöstä. Tässä jutussa valmentajan uhriksi 13-vuotiaana joutunut entinen liigapelaaja kertoo vuosia jatkuneesta hyväksikäytöstä.
Miten voit verrata nuoremmista, ihan siis aikuisista naisista, kiinnostuneita pedofiiliin? Ei omasta mielestä 10v ikäero edes ole mitään.
Ja muuten, älkää laittako linkkiä postauksen loppuun!
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että ei ainakaan hirveästi yhteistä löytyisi, jos on siis ihan normaalilla älykkyydellä ja elämänkokemuksella varustettu mies kyseessä. Niin monet miehet olisivat/ ovat valmiita 10-30v. ikäeroon. Siinähän ollaan ihan eri elämäntilanteissa sitten ja eikö se ole miehestä itsestään ahdistavaa olla niin paljon vanhempi. Osaako miehet vastata tähän?
Ikääntyminen ei ole tae siitä, että nainen kypsyisi puhumattakaan siitä, että ÄO jotenkin kasvaisi. Nuori nainen voi olla yhtä fiksu kuin keski-ikäinen nainen. Tärkeintä miehelle tuntuu usein olevan se, että nainen on mukava. Ja jos ihan totta puhutaan, niin aika monet naiset tulevat hieman kärkkäiksi ja väsyneiksi vanhetessaan.
Ja mitä tulee eri elämäntilanteisiin niin en itse ainakaan hirveästi koe, että elämäntilanteeni olisi mitenkään kovin paljon erilainen verrattuna kymmenen vuotta aikaisempaan, kun olin 25v. No joo, onhan mulla kolme lasta, mutta muuten tuntuu, että ihan yhtä villi, epätietoinen ja kypsymätön olen kuin kymmenen vuotta sitten. Olen siis nainen, mutta jos eroaisin ja olisin mies, en ymmärrä miksen voisi kiinnostua itseäni kymmenen vuotta nuoremmista.
Omaa miestäni ainakin tuntuu kiinnostavan samat asiat vuodesta toiseen eli seksi, liikunta, kaverit ja työt, vaikka perheellinen, fiksu, älykäs, luotettava ja vastuuntuntoinen mies onkin. Ihan samalla tavalla hän kuitenkin pelleilee kuin aikaisemminkin ja puheenaiheet kavereiden kanssa ovat pysyneet samoina. Ihan hyvin voisin kuvitella hänet paljon nuoremman naisen kanssa.
Ikä tuo mukanaan oikeastaan vain elämänviisautta eikä sekään ole mikään itsestäänselvyys, että kaikki pystyisivät kasvamaan ja kypsymään. Ja mitä se kypsyminen edes on? Että löytää oman tarkoituksensa ja arvot tarkentuvat? En usko, että missään perusarvoissa tapahtuu hirveän suuria muutoksia vertailtaessa esimerkiksi 25v ja 35v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyminen ei ole tae siitä, että nainen kypsyisi puhumattakaan siitä, että ÄO jotenkin kasvaisi. Nuori nainen voi olla yhtä fiksu kuin keski-ikäinen nainen. Tärkeintä miehelle tuntuu usein olevan se, että nainen on mukava. Ja jos ihan totta puhutaan, niin aika monet naiset tulevat hieman kärkkäiksi ja väsyneiksi vanhetessaan.
Ja mitä tulee eri elämäntilanteisiin niin en itse ainakaan hirveästi koe, että elämäntilanteeni olisi mitenkään kovin paljon erilainen verrattuna kymmenen vuotta aikaisempaan, kun olin 25v. No joo, onhan mulla kolme lasta, mutta muuten tuntuu, että ihan yhtä villi, epätietoinen ja kypsymätön olen kuin kymmenen vuotta sitten. Olen siis nainen, mutta jos eroaisin ja olisin mies, en ymmärrä miksen voisi kiinnostua itseäni kymmenen vuotta nuoremmista.
Omaa miestäni ainakin tuntuu kiinnostavan samat asiat vuodesta toiseen eli seksi, liikunta, kaverit ja työt, vaikka perheellinen, fiksu, älykäs, luotettava ja vastuuntuntoinen mies onkin. Ihan samalla tavalla hän kuitenkin pelleilee kuin aikaisemminkin ja puheenaiheet kavereiden kanssa ovat pysyneet samoina. Ihan hyvin voisin kuvitella hänet paljon nuoremman naisen kanssa.
Ikä tuo mukanaan oikeastaan vain elämänviisautta eikä sekään ole mikään itsestäänselvyys, että kaikki pystyisivät kasvamaan ja kypsymään. Ja mitä se kypsyminen edes on? Että löytää oman tarkoituksensa ja arvot tarkentuvat? En usko, että missään perusarvoissa tapahtuu hirveän suuria muutoksia vertailtaessa esimerkiksi 25v ja 35v.
Tämä! En oikeasti huomaa mitään eroa naisen älykkyydessä jos hän on 25v tai 35v. Ihme ulinaa. Itselläni kun ei ole lapsia niin en tahdo suhdetta jossa toisella on jo oma katras hankittu. Muutenkin paljon mutkattomampaa seurustella nuorten naisten kanssa. Ei ole samanlaista draamaa kuin vanhempien.
m35
Huh, itseäkin pidän ajatusta kovin eri-ikäisten suhteesta usein arveluttavana, mutta huomaan olevani suvaitsevaisuuden huipentuma kun pyörähdän av:ssa. :D ehkä tosiaan monia koko ikäerossa haittaa todellisuudessa eniten oma tiedostamaton kateus. Ylevämpää on tietenkin vedota hyväksikäyttöön ym. suhteen osapuolia halventavaan.
Kyse on nyt sentään aikuisista ihmisistä, jotka ovat usein kykeneviä tekemään omat päätöksensä ja jos ei päätöstensä kanssa voi elää niin kyllä vastuu jää ihmiselle itselleen. Harvoin suhde on täysin yksipuolista hyötymistä vaikkei ihailtavan tasavertainen rakkaustarina olisikaan.
Ja harvoin ihmisiä kiinnostaa huomattavasti vanhemman tai nuoremman seura, mutta jos kiinnostaa niin onhan heillä yhdessäoloon oikeus. Vanhempi ja eloisa saa nauttia nuoruuden energiasta ja paremmasta lihasta, kypsähkö nuori taas vanhemman osapuolen puolikypsästä seurasta ja mahdollisesta varallisuudesta.
Jos jollain on ongelmallinen isä/äitisuhde niin oireilee sitä varmasti muutenkin, jos joku häntä käyttää hyväksi niin voidaan ensisijaisesti syyttää tämän nuoren vanhempia jos jotakuta halutaan syyttää. Vastuu seurastaan nyt kuitenkin on aikuisella ihmisellä itsellään.
Omien tyttöjeni kasvaessa aikuiseksi toivon heidän löytävän itselleen sopivimmat kumppanit ja olevan onnellisia. Jos he ovat onnellisia vanhuksen kanssa niin ovat, ei ole paljon yhteistä minun kanssani, mutta omaa elämäänsä he saavat elää, (ihmettelipä naapurin Maija kuinka). Jos he ovat tosiaan niin tyhmiä, itsetunnottomia ja heikkoja että alkaisivat suhteeseen hyväksikäyttäjän kanssa niin itseäni siitä syyttäisin, en nokkelia ja manipuloivia setämiehiä.
Ehkä mammat ovat sitten keskivertoa hitaampia kun aikuiseksi kasvaminen on venynyt... tai sitten niille setämiehille on kysyntää myös teidän puolestanne.
Millaisista ikäeroista nyt puhutaan? Ei musta 25v ja 35v ole mitenkään epäsuhta pari.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset ovat lisääntymiskelpoisimpia kuin vanhat.
Ei tarvitse mennä perusbiologiaa kauemmas etsimään syitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Vaikka naisten mielestä muut naiset ovat yhtä kauniita vanhempinakin, ei näin ole miesten mielessä. On se nuori nainen aina haluttavampi kuin vanhempi. Vaikka ei olisi lasten hankkiminen edes mielessä, on se biologia sen verran vahva että nuorempi lisääntymiskykyinen on aina haluttavampi kuin vanhempi.
Ap on siis sitä mieltä että 40-vuotias nainen on 50-vuotiaalle liian nuori? Aivan erilaiset elämäntilanteet? Ja että 50-vuotias nainen on ylivertaisesti älykkäämpi ikänsä vuoksi? :D :D
Tai siis ei aina, onhan niitä vaikka mitä fetissejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Vaikka naisten mielestä muut naiset ovat yhtä kauniita vanhempinakin, ei näin ole miesten mielessä. On se nuori nainen aina haluttavampi kuin vanhempi. Vaikka ei olisi lasten hankkiminen edes mielessä, on se biologia sen verran vahva että nuorempi lisääntymiskykyinen on aina haluttavampi kuin vanhempi.
Aina unohdetaan, että biologia koskee myös naisia. Myös miehet menettävät seksikkyytensä. Lihaksikkäät pyöreät pakarat esim viehättävät naisia. En itsekään pidä enää ikäisiäni miehiä seksikkäinä.
Olen erittäin paljon vastaan näitä nuorien kanssa olevia ukkoja ja syy varmaan pohjautuu omIin kokemuksiin nuorena.
Ystäväni oli suhteessa noin 40v mieheen itse lukioiässä ollessaan .
Miehellä oli samanikäisiä lapsia ja oli naimisissa elämänsä loppuun asti.
Vaimo ja lapset sai kuulla tästä syrjähypystä.
Ystäväni tuli raskaaksi ja teki abortin, mutta siitäkin tieto levisi laajalti.
Hänen maineensa oli nolo loppujen lopuksi ja omankin taisin tärvellä siinä samalla.
Minuakin käytettiin seksuaalisesti hyväksi useampaan kertaan tämän miesporukan taholta, mutta ymmärsin sen vasta vuosia myöhemmin.
En ole ikinä päässyt oikein asian yli vaikka nyt jo 50v olen.
Vierailija kirjoitti:
Kypsemmän naisen kanssa joutuu enemmän tekemään duunia seksin suhteen. Aikuinen nainen tietää mitä haluaa eikä tyydy pelkkään rynkytykseen ja nylkytykseen.
No mä en ole ikinä tyytynyt siihen mutta eipä ole mun miehetkään ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina unohdetaan, että biologia koskee myös naisia. Myös miehet menettävät seksikkyytensä. Lihaksikkäät pyöreät pakarat esim viehättävät naisia. En itsekään pidä enää ikäisiäni miehiä seksikkäinä.
Miten niin unohdetaan? Ei kai kukaan unohda. Miksi vanhempi mies ei saisi tavoitella sitä haluaamaansa nuorta naista? EI puhuta mistään 16-vuotiaista vaan ihan aikuisista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Olen erittäin paljon vastaan näitä nuorien kanssa olevia ukkoja ja syy varmaan pohjautuu omIin kokemuksiin nuorena.
Hänen maineensa oli nolo loppujen lopuksi ja omankin taisin tärvellä siinä samalla.
Minuakin käytettiin seksuaalisesti hyväksi useampaan kertaan tämän miesporukan taholta, mutta ymmärsin sen vasta vuosia myöhemmin.
Lukioikäinen onkin vielä lapsi, juuri ja juuri yli suojaikärajan, mutta ei tasa-arvoinen kuin ikäisiinsä nähden. 50-vuotiaan ja lukiolaisen suhde on täydellisen eri asia kuin vaikka 25+ ja 100 vuotiaan. En minäkään katso hyvällä kaikkia suhteita, mutten niputa ikäerojakaan yhdeksi tekijäksi, jolla on tilanteessa kuin tilanteessa sama merkitys. Aiheena on miksi nuori kiinnostaa vanhempaa, muttei kuitenkaan miksi lapsi kiinnostaa hyväksikäyttäjää?
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt on jo aika sairasta. Puhutaan nyt tyyliin 20-25v naisista, ihan aikuisista siis.
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen on, että biologia ohjaa miehiä kiinnostumaan nuorista naisista. Tästä on tehty lukuisia tutkimuksia ympäri maailman ja kaikista on saatu hyvin samansuuntaisia tuloksia: noin 20-vuotias nainen viehättää kaikkein eniten miehiä miesten omasta iästä riippumatta. Miehenä voin myös sanoa, että olisi aivan uskomattoman hienoa mikäli tätä viehättymistä voisi jotenkin tietoisesti kontrolloida ja ohjata esimerkiksi suuntautumaan huomattavasti vanhempiin naisiin. Nämä asiat eivät ikävä kyllä kuitenkaan toimi niin, eikä kyseessä siis ole mikään valintakysymys kuten täälläkin niin moni nainen tuntuu olettavan. Olen itse jo lähemmäksi 40 vuotta ja kyllä minuakin ne nuoremmat naiset viehättävät selvästi enemmän kuin omat ikätoverini. Tämä on monelta osin todella valitettavaa ja johtaa pahoihin kohtaanto-ongelmiin miesten ja naisten välillä. Ja ei; minulla itselläni ei ole mitään harhakuvitelmia joissa nämä nuoret naiset kuolaisivat perääni :)
Itse kyllä pidän todella paljon nuoremmista naisista, siis tyyliin 20-25v. Itsellä oli jonkin näköistä masennusta ja nyt kun alkanut tapailemaan nuoria iloisia naisia on se kyllä hellittänyt. Oman ikäisillä on jo vaikka mitä menneisyyden taakkoja esim lapset tai hullu exä. Muutenkin energiatasot oman ikäisillä jotenkin alhaiset kun vertaa nuoriin. Enhän itsekään mikään ikäloppu ole, mutta kyllä 35v naisissa on jo jotain miinusta jos vertaa heitä nuorempiin. Ehkä ne lapset on suurin miinus itselle tai sitten naisten vauvakuume. Nuoret ovat jotenkin niin positiivisia ja energisia!
m35