Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhetessa olkapäät ja hartiat kärsivät nukkumisesta?

Vierailija
21.10.2018 |

Miten voi maata kyljellään niin, että hartiat kestävät? Jos laittaa olkapään eteen, niin rintalihakset surkastuvat, jos jättää alleen, niin olkaluu painuu syvemmälle vartaloon ja jäykistää siten hartiaa ja jos taakse, menee vartalo kieroon. En osaa nukkua selälläni. Patja on erittäin hyvä ja tämä hartioiden asettuminen on uusi ongelma. Olen joskus käyttänyt tyynyjä tukena, mutta eikö ihminen voi vanhetessa nukkua kyljellään? Kun sain paremman patjan yli 10 vuotta sitten, opin nukkumaan kyljelläni entisen vatsallaan makuun sijaan, mutta selällään nukkuminen, onko se hyväksi ja kannattaako vielä yrittää sitä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patjan pitäisi olla harteiden kohdalta pehmeämpi. Eli tarvit uuden patjan.

Vierailija
2/11 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskatyynyjä on erilaisia erilaisiin tarpeisiin. Mahdollistavat kyljellään/ osittaisessa kylkiasennossa nukkumisen(selän taakse muutama tyyny pitkittäin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikänen sä olet?

Vierailija
4/11 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasjumeja? Muuten vain huono lihaskunto? Nämä on korjattavissa olevia asioita.

Vierailija
5/11 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen tyyny, joka täyttää pään ja hartioiden välisen kolon kyljellään ollessa. Aivan mahtava. Ikeasta löysin. On vielä uutuus-tyyny.

Vierailija
6/11 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen tyyny, joka täyttää pään ja hartioiden välisen kolon kyljellään ollessa. Aivan mahtava. Ikeasta löysin. On vielä uutuus-tyyny.

Muistatko tyynyn nimen?

Vierailija
7/11 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko tyynyn nimen?

Joo, just kävin etsimässä sen sulle.

Tässä:

https://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50269835/

Vierailija
8/11 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun nukkuu kyljellään kannattaa päällimmäinen jalka nostaa hieman koukkuun ja sen alle tyyny, niin lantioon ei tule niin kovaa kiertoa.

Vierailija
9/11 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lihasjumien tunnetta, mutta tuntuu, kuin lapaluiden väliin muodostuisi jäykkää luuta. Kädet nousevat ylös hyvin, mutta tuntuvat siltä kuin eivät laskeutuisi alas yhtä hyvin kuin ennen.

ap

Vierailija
10/11 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä väliä onko kiertoa tai jotain muuta nukkuumaan mennessä kun unessa kuitenkin vsihtaa asentoa kokoajan.

Vierailija
11/11 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko tyynyn nimen?

Joo, just kävin etsimässä sen sulle.

Tässä:

https://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50269835/

Mulla on sama ongelma kuin ap.lla ja olen kokeillut tuota ikean tyynyä mutta se on itselleni liian tiivis ja kova :( . Tyyny on ok kun hetken makoilee mutta koko yötä en pysty.