Huvittaa ihmiset, jotka jättää yhden penkkivälin tyhjäksi varatessaan lippuja netissä leffateatteriin :D
Kun katsoo salikarttaa niin useampikin on valinnut paikat sen mukaan, ettei vaan tarvitsisi istua muiden vieressä.
Kuvittelevatko nämä ihmiset oikeasti, että mennessään leffaan he voivat vain päättää, että kun jättävät noita välejä, niin saavat myös jätettyä ne tyhjäksi? Jos sali tulee täyteen, niin jos esimerkiksi kaksi ystävystä varaa liput ja saavat paikat toisen ystäväparin tai pariskunnan molemminpuolin, niin tämän pariskunnan/ystäväparin tulee siirtyä yksi penkkiväli, jotta tämä toinenkin pariskunta tai ystäväpari pääsevät vierekkäin istumaan. Näin siis lipunmyyjä kerran pyysi tekemään, kun oltiin varaamassa kaverin kanssa paikkaa ja harmiteltiin, että joudutaan istumaan kaukana toisistamme, kun jotkut olivat varanneet paikat niin, että molemminpuolin oli tyhjää.
Jos pelkää noin paljon muiden vieressä istumista, niin miksi edes menevät leffaan, jossa niitä muita ihmisiä on?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua istua kenenkään *yrvänSyylän vieressä, vaan nauttia elokuvasta mamman kainalossa. Yleensä mamma vetelee mun esaria leffan aikana ja on hyvä saada hieman rauhaa.
Nieleekö?
Tietenkin, eihän niitä nyt voi siihen seuraavalle penkkiriville ampua.
Ei ainakaan meillä joudu vaihtamaan paikkaa eikä lipunmyyjä sellaista vaadi, jos saa hajapaikat niin voivoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sali jääkin puolityhjäksi? Siinä sitten kuuntelet kun joku korvan vieressä syö popcornia tai supisee toisella puolella olevan vieruskaverin kanssa, vaikka vapaata tilaa olisi vaikka kuinka.
Voit vaihtaa mille tahansa tyhjälle paikalle siinä vaiheessa kun leffa on alkanut.
ap
Tämmösiä dorkia mä vihaan ehkä enemmän kuin penkkivälin jättäjiä. Ruvetaan siinä sitten vaihtelemaan paikkaa ja toisten katselunautinto kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo salikarttaa niin useampikin on valinnut paikat sen mukaan, ettei vaan tarvitsisi istua muiden vieressä.
Kuvittelevatko nämä ihmiset oikeasti, että mennessään leffaan he voivat vain päättää, että kun jättävät noita välejä, niin saavat myös jätettyä ne tyhjäksi? Jos sali tulee täyteen, niin jos esimerkiksi kaksi ystävystä varaa liput ja saavat paikat toisen ystäväparin tai pariskunnan molemminpuolin, niin tämän pariskunnan/ystäväparin tulee siirtyä yksi penkkiväli, jotta tämä toinenkin pariskunta tai ystäväpari pääsevät vierekkäin istumaan. Näin siis lipunmyyjä kerran pyysi tekemään, kun oltiin varaamassa kaverin kanssa paikkaa ja harmiteltiin, että joudutaan istumaan kaukana toisistamme, kun jotkut olivat varanneet paikat niin, että molemminpuolin oli tyhjää.Jos pelkää noin paljon muiden vieressä istumista, niin miksi edes menevät leffaan, jossa niitä muita ihmisiä on?
Niin, lipunmyyjä voi pyytää siirtymään, mutta ei voi käskeä niin tekemään.
Itse olen pitänyt paikkani, mukavampi istua kun on tilaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä varaan aina ajoissa, että saan tyhjän salikartan eteeni ja nappaan parhaat paikat.
"Parhaat paikat" on subjektiivinen käsite. Yksi haluaa etualalle, toinen keskelle, kolmas taakse ja neljäs reunaan.
Tietenkin. Mä haluan keskelle, joten otan ne paikat. Muut saavat sitten istua vaikka lattialla, jos sellaisesta tykkäävät. Ihmeellistä pilkun piippaamista sun kanssas eläminen.
Mitä huvittavaa tuossa on? Jokainen maksava asiakas pyrkii tietenkin varaamaan niin sen paikan, että itsellä on kivaa siellä teatterissa. Jos sinä sitten olet myöhässä paikkojen kanssa, niin se on sinun ongelmasi, mutta miksi minä lähtisin jo etukäteen miettimään tuollaista, kun missään ei ole edes sanottu tuletko ylipäätään elokuviin yksin tai kaverisi kanssa
. Nyt sitten jotkut vielä ajattelee, että varaisin paikkoja niin, että lähtisin sitten hyppimään esityksen alussa muihin paikkoihin puolityhjässä teatterissa, kun olisin jo heti alussa voinut välttää ongelman varaamalla mieleisesti. Varaat liput ajoissa kaverisi kanssa ja ihan varmasti pääsette vierekkäin.
Todellakin jätän niin paljon väliä muihin kuin mahdollista, herranen aika mitä ihme "epäitsekkyys" skeidaa!!
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan meillä joudu vaihtamaan paikkaa eikä lipunmyyjä sellaista vaadi, jos saa hajapaikat niin voivoi.
Aika erikoista jos leffateatterilla on varaa menettää kaksi maksavaa asiakasta sen vuoksi, etteivät pääse vierekkäin istumaan. Tyhjän penkin molemminpuolin jättävät voivat siirtyä toiseen suuntaan eikä kummankaan parivaljakon tarvitse istua erillään toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä varaan aina ajoissa, että saan tyhjän salikartan eteeni ja nappaan parhaat paikat.
"Parhaat paikat" on subjektiivinen käsite. Yksi haluaa etualalle, toinen keskelle, kolmas taakse ja neljäs reunaan.
En ymmärrä miksi kukaan haluaisi välttämättä reunaan ellei sitten pelkää kaikkea ja halua varata nopeaa pakotietä.
Mites jos ihan vaan sen takia, että siitä pääsee pois alta ennen ryysistä tai on vaikka lonkkavaiva, jonka kanssa ei halua koluta keskelle?
Tänään illalla leffaan! Täytyykin katsoa kuinka täyteen sali tulee. Tuskinpa kovin moni onnistuu istumaan niin, ettei molemminpuolin olisi ihmisiä.
ap
En tajua miksi on ihan välttämätön pakko istua kaverin kanssa vierekkäin. Ei leffan aikana mitään jutella, ja kädestä ehtii pitelemään leffan jälkeenkin.
Tiesinkin että tästä tulee suosittu ketju. Ihmisten välistä vuorovaikutusta käsittelevät aiheet kiinnostavat monia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jätän aina yhden penkin väliin. Epätodennäköistä on, että sali tulee täyteen ja, että just sille penkille änkeää joku yksinäinen tyyppi. Vapaalle penkille saan laukun ja takin, eikä tarvitse istua liian lähellä vierasta ihmistä popcorni-ja kokismukin kanssa siinä penkinreunassa.
Ne penkit ei ole tarkoitettu sun takeille ja laukuille. Jos jätät tyhjät penkit molemminpuolin ja sun viereen on tulossa pariskunta tai kaverukset niin siirrät ahterisi sille vieressäsi olevalle tyhjälle penkille.
En siirrä. Siihen viereen saat toki istua ja takin siirrän, mutta, jos varaan keskipaikan niin siinä pysyn. Ja sille ei lipunmyyjä tee mitään.
mä jätän aina tilaa väliin jos on oletettavaa, ettei sali tule täyteen. Tapana on jättää väliin ainakin kaksi paikkaa, joten halutessa siihen mahtuu kyllä. Samalla tavalla täyttyy bussitkin. Olisi hassua istua vieri vieressä jonkun tuntemattoman kanssa jos sali on muuten tyhjänä. Pienen lapsen kanssa oon välillä tarkotuksella ottanut reunapaikat, jotta ei tarvitse loikkia muiden yli jos lapsella tulee esim. tarve päästä vessaan kesken leffan.
Silloin kun on odotettavissa täyteen buukattu esitys, niin tuo välin jättäminen on kurjaa (jos on siis numeroimattomat paikat) koska sitten ihmiset joutuu puikkelehtimaan niille vapaille paikoille. Eli täydessä salissa tiivistetään niin, että reunaan jää paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan haluaisi välttämättä reunaan ellei sitten pelkää kaikkea ja halua varata nopeaa pakotietä.
Pitkä puolisoni arvostaa käytäväpaikkoja, saa oikaistua koipia tarvittaessa käytävän puolelle varsinkin jos valitsee paikan riviltä joka on leveämpi kuin yksi alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi on ihan välttämätön pakko istua kaverin kanssa vierekkäin. Ei leffan aikana mitään jutella, ja kädestä ehtii pitelemään leffan jälkeenkin.
Kai he haluavat olla tärkeän ihmisen lähellä, tukeutua toiseen jos pelottaa tai muuta, joka tietysti näin selitettynä kuulostaa hassulta ja lapselliselta.
Itse tykkään käydä leffassa yksin, mutta ymmärrän heitä, joille ystävän/kumppanin lähellä oleminen on tärkeää leffassakin :)
ap
Jos on ehdottoman tärkeää päästä kaverin viereen, silloin varataan paikka ajoissa. Todella epäkohteliasta vaatia muita siirtymään ihan vaan sen takia, että itse ei viitsi ajoissa ostaa lippuja. Varsinkin jos vielä alkaa urputtaa jotain, kun omalla paikalla istuja kohteliaasti vastaa, että ei aio siirtyä omalta paikaltaan.
Ne penkit ei ole tarkoitettu sun takeille ja laukuille. Jos jätät tyhjät penkit molemminpuolin ja sun viereen on tulossa pariskunta tai kaverukset niin siirrät ahterisi sille vieressäsi olevalle tyhjälle penkille.