Belle ja Jarmo - monikulttuurinen rakkaustarina
No niin, eilen joku kyseli miksi ei kirjoiteta pariskunnista, joissa mies on suomalainen ja nainen ulkomaalainen. Nyt kirjoitetaan:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005870080.html
Onnelliselta vaikuttava pari, onnea heille!
Kommentit (30)
Tuolla on ulkomaat täynnä kauniita naisia valmiina palvelemaan näyrästi suomalaista elämäntapatyötöntä miestä. En ymmärrä miksi nää miehet luuhaa kaiken aikansa täällä suominautojen parissa 🤔.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarnolle suurin muutos kongolaisen aviovaimon myötä on kuitenkin ollut se, että mies ei saa kerätä edes kahvikuppeja pöydästä anopin luona.
– Keittiö on naisten valtakuntaa, Belle nauraa.
Just näin, vuonna 2018. 😞
Onko se hyvä vai huono asia, ettei Jarno saa kerätä kahvikuppeja pöydästä?
Meillä on sama juttu, mulla ei ole mitään asiaa keittiöön. Tai vaimo sanoo "get out of my kitchen".
Minun veljelläni on Meksikolainen vaimo ja veljelläni ei ole mitään asiaa keittiöön jos se tekee ruokaa. Kuuluu vaan No aqui gracias ( ei tänne kiitos). Jos veljeni menee hänen ravintolaansa syömään ja kurkkaa sinne keittiöön, niin heti kuuluu No aqui no aqui. Tämän kulttuurijutun ymmärsin täysin, kun oli veljeni häät Meksikossa ja siellä sukutilalla naiset hoiti sen ruokapuolen. Siellä sen näki ettei niillä miehillä ole mitään asiaa sinne missä on ruokaa. Samalla ajattelin oman mieheni kanssa, että pitäskö omiin sukulaisiin olla enemmän yhteydessä. Heidän kulttuurissa sekin asia näkyy, että vetävät samaa köyttä ja ketään ei haukuta ja vihata.
Vierailija kirjoitti:
Maahanmuuttajaperheen äiti pyysi miestä perhejuhlaan koska oli naimaikäinen tyttö. Siitäpä sitten ujo suomipoika sai morsion.
Siitä tytöstä olisi voinut kasvaa vapaa Suomen kansalainen, joka itse valitsee työnsä ja miehensä.
Nyt kontrolloiva äiti pilasi nuoren tyttärensä elämän antamalla hänet kotiorjaksi vanhalle setämiehelle. Miksi tämä hyväksytään? Ei Suomessa tarvita vanhoja afrikkalaisia perinteitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihastuttava pariskunta. :-)
Ovat todella. Myös oikeassa elämässä, ei vain lehden sivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihastuttava pariskunta. :-)
Ovat todella. Myös oikeassa elämässä, ei vain lehden sivulla.
Ihana anonyymi kommentti. Kiva kuulla :)
Awww, juuri näin, juuri näin.
Tässä kiteytyy homma näin raavaan miehenkin näkökulmasta:
Minulle sanottiin, että kun menet naimisiin, aviomiehesi pitää sinusta huolta kuin isäsi. Samalla hän on kuin paras kaverisi ja ensimmäinen lapsesi, jota pitää hoitaa, Belle kuvailee.
Tilastojen perusteella avioeroja on kuitenkin kolme kertaa enemmän kuin kantasuomalaisissa liitoissa.