Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turismi tuhoaa ilmaston

Vierailija
20.10.2018 |

Pelkästään Suomeen lensi viime vuonna 400 000 kiinalaista. Kokonaisturistimäärä rupeaa lähentelemään jo kymmentä miljoonaa.

Päästöinä kiinalaisturistien lennot tarkoittavat 1 349 200 000 kiloa hiilidioksia. Sianlihaa samalla määrällä voi tuottaa 269 840 000 kiloa.

Mitä tekee Suomen valtio? Haalii tänne tietenkin lisää turisteja.

Tämä on täysin kestämätön tie. Maailman keskiluokan ennustetaan räjähtävän ja tämä keskiluokka tahtoo tietenkin matkustaa.

Ei ole muuta mahdollisuutta kuin estää matkailu.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden turismi on ok, muiden ei.

Vierailija
22/32 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap et kertonut milloin viimeksi olet itse ollut ulkomailla?

Eihän avauksessa siitä ollut kysymys, vaan siitä, että kun nyt puolueet kauhealla tohinalla ryhtyvät ilmastonmuutoksen vastaiseen taisteluun, niin toivottavasti he eivät samalla itse huononna tilannetta haalimalla tänne lisää turismia.

Mikä on esimerkiksi vihreiden kanta turismiin? Onko puolue ilmoittanut, että turistimääristä on saatava leikattua?

Mitä hyötyä valtion on vaatia pienipäästöisempiä autoja, jos se samaan aikaan tekee mainoskampanjoita, jotka kasvattavat tuhoavien lentojen määrää?

Tämä on todella hyvä kysymys! Lähetetään kaikki palstalaiset tänään tämä kysymys omille kansanedustajillemme! Kuka muu on mukana??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä typerä kommentti.

Vierailija
24/32 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt pää pois pensaasta. Totta kai se lentoliikenne on ensimmäisiä ja helpoimpia, joista aletaan napsia. Ensin verottamalla, että totutaan ajatukseen, ja sitten jos ei lentely onnistu epäfossiilisesti, niin aletaan karsia muutenkin. Ehkä ensin sitä ja tätä -ajattelu ei muuten ole tästä ajasta. Kyllä vaan naps sieltä ja toinen täältä.

Mikään ei kyllä estä sitäkään, etteikö niitä lapsilisiä voisi porrastaa toiseen suuntaan. Ja miettiä tukipolitiikkaa muutenkin.

Vierailija
25/32 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap matkustatko itse? Koska viimeksi olit ulkomailla?

En ole ap mutta itse olen lentänyt viimeksi 2005.

Vierailija
26/32 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö ensin puuttua maapallon ylikansoitukseen? Ai niin, mutta ei voi, koska jollekin saattaa tulla paha mieli. Ihan oikeasti ärsyttää tämä suomalaisten syyllistäminen.

Tästä täysin samaa mieltä. Suomalaisia syyllistetään että me olemme maailman paha, me saastutamme, nyt pitää lopettaa kaikki lihansyönti, matkustaminen, teollisuus alas, palataan kivikaudelle jyrsimään pettuleipää.

Totuus on se että meidän päästöt on kärpäsenpas.ka verrattuna niihin maihin joita ei kiinnosta ilmasto. Intia, Kiina, kaikki kehitysmaat, Etelä-Amerikka, Yhdysvallat (varauksin, on siellä sentään hieman herätty). Lisäksi Suomessa (ja muissa pohjoismaissa) panostetaan ja ollaan panostettu jo pidemmän aikaa päästöjen vähentämiseen. Tämä on harvinaista herkkua kun globaalisti verrataan.

Ilmastonmuutoksen kiihdyttäminen on vakava asia, mutta suomalaisten vika se ei ole. Suomessa pitäisi alkaa investoimaan enemmän vähäpäästöteknologian tutkimukseen, ilmansaastefilttereitä sun muita joita myytäisiin sitten em. oikeisiin saastuttajamaihin.

Silti duomalaisen hiilijalanjälki on 10-kertainrn verattuna edim. intialaisen hiilijalanjälkeen. Me tikkaat länkkärit elämäntavoillamme olemme tämän ilmastonmuutoksen aiheuttaneet.

Hiilijalanjälki ei ilmastoa kiinnosta. Ainoastaan absoluuttinen kasvihuonekaasujen päästö, jossa Intia vie Suomea 10 000 - 0.

Ei pidä paikkaansa. Väkilukuun suhteutettuna Intia on kaukana perässä. Kaikista kasvihuonepäästöistä Kiina tuottaa eniten, mutta kakkosena on USA ja EU.

http://www.globalis.fi/Tilastot/CO2-paeaestoet-per-asukas

Pitää paikkansa. Ilmastoa ei kiinnosta muu kuin se absoluuttinen kasvihuonekaasujen määrä. Oletko idio-otti vai miksi tämä on sinulle niin vaikeaa ymmärtää? Tai sitten trolli.

Vierailija
27/32 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä sitten oli juttu yksivuotiaasta, joka oli lentänyt elämänsä aikana 20 kertaa. Tietenkin vanhempiensa kanssa. Se jos mikä on HC ilmaston saastuttamista. Jos kaikki toimisivat samoin, jäätiköt sulaisivat jo ensi vuonna olemattomiin.

Vierailija
28/32 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän avauksessa siitä ollut kysymys, vaan siitä, että kun nyt puolueet kauhealla tohinalla ryhtyvät ilmastonmuutoksen vastaiseen taisteluun, niin toivottavasti he eivät samalla itse huononna tilannetta haalimalla tänne lisää turismia.

Mikä on esimerkiksi vihreiden kanta turismiin? Onko puolue ilmoittanut, että turistimääristä on saatava leikattua?

Mitä hyötyä valtion on vaatia pienipäästöisempiä autoja, jos se samaan aikaan tekee mainoskampanjoita, jotka kasvattavat tuhoavien lentojen määrää?

Eli sinua voidaan haalia ulkomaille, mutta muita ei pidä haalia tänne? OK.

Vierailija
29/32 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinua voidaan haalia ulkomaille, mutta muita ei pidä haalia tänne? OK.

Ei, kyllä lentoverot täytyy Suomessakin nostaa tasolle, jolla keskiluokalla ei ole varaa matkustaa. Yleensäkin lentäminen täytyy saada loppumaan, ihmisten ja tavaraoiden liike täytyy saada loppumaan.

Vierailija
30/32 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteiset viikonloppulomat Berliiniin pari kertaa vuodessa :D Kaikki on hyvin kun reissussa syö vegeravintolassa :D

Vierailija
31/32 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti haittavero lentämiselle.

Vierailija
32/32 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä lähitulevaisuudessa vielä paljon turismin kasvua pahempiakin uhkia maapallolle. Esim. köyhien maiden vaurastuessa yhä useammalla on varaa hankkia kotiinsa ilmastointi. Ilmastointilaitteiden määrä nousee nykyisestä 1,6 miljardista 5,6 miljardiin vuonna 2050. Nuo 4 miljardia uutta ilmastointilaitetta vaativat sähköä saman verran kuin koko Kiinan sähkönkulutus on tällä hetkellä. Sanomattakin on selvää että noissa kehittyvissä maissa tuo sähkö tuotetaan hiilellä, ja tämän myötä kasvihuonekaasupäästöt lähes tuplaantuvat nykytasolta vuoteen 2050 mennessä. Tämä sitten tietysti lämmittää ilastoa, ja tuolloin lisää entisestään tarvetta ilmastoinnille:

https://www.nytimes.com/2018/05/15/climate/air-conditioning.html

Aika kusessa on maapallo, sanon minä.