Nuori tyttö ajoi polkupyörällä ilman käsiä ja katse naulittuna älykännyyn
Tällaiseksi on maailma mennyt,pitäiskö jonkun alkaa tekemään jotain tälle asialle.
Tämä kännyköiden vahtaus on mennyt liian pitkälle.
Kommentit (32)
ei haittaa minua tuo , koska täällä mammat ajaa autolla kolme lasta takapenkillä selaten kännykkää.
T: Porilainen
Tämä on nykyään varsin yleinen näky että pyöräilevän lapsen katse on suunnattuna alaspäin omiin jalkoihin puhelimen takia,ei suinkaan eteenpäin.
Toivottavasti niitä Siperia opettaa ja lentävät turvalleen.
Vierailija kirjoitti:
ei haittaa minua tuo , koska täällä mammat ajaa autolla kolme lasta takapenkillä selaten kännykkää.
Tuollaisilta pitäis ottaa kortti pois.
Minun päälleni ajoi kevyenliikenteenväylällä nuorimies, joka räpläsi pyöräillessään kännykkäänsä. Tämän seurauksena minulta murtui kyynärluu, joka leikkauksessa kursittiin kokoon teräslevyillä. Toisella kerralla itse ollessani pyöräilemässä, nuori kännykkää räpläävä tyttö polki vastaan väärällä puolella tietä. Yhteentörmäyksen välttämiseksi jouduin väistämään ojaan. Tässä onneksi kärsivät vain uudet housut ja hanskat, itse selvisin ilman vammoja. Nuo kännykkäaddiktit ovat vaaraksi liikenteessä paitsi itselleen, myös muille.
Kaksi tyttöä ajoi kännyköitään räpläten pyörätien leveydeltä rinnakkain päin. Minulla oli fullface ja maastopyöräsuojat päällä koska olin ollut metsässä ajamassa. En edes kaatunut. Tytöistä en tiedä. Huudosta päätellen jäivät henkiin. En jäänyt selvittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kun osuvat samalla tieosuudella vastakkain sen kännykkää tuijottavan pyöräilijän kanssa, niin voi tulla rumaa jälkeä.
Ihan tuttua. Jopa keskustassa. Samoin jalankulkijat törmäilevät toisiinsa, kun olettavat muiden väistävän. Hauskaa seurata näitä jostain baarin ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kun osuvat samalla tieosuudella vastakkain sen kännykkää tuijottavan pyöräilijän kanssa, niin voi tulla rumaa jälkeä.
Yksi sana: luonnonvalinta.
Tähän yhtälöön kun lisätään vielä se että se pyörä on useimmiten hutera muotijopo, niin ei seuraa kaunista jälkeä. Minun puolestani näille älypuhelimen kyylääjille voisi asentaa apupyörät, olkoon vaikka teini-ikäisiä.
Eikös puhelimen käytöstä pyörällä ajaessa voisi tehdä laitonta, kuten autoilussa? Kyllä kilisisi hyvin euroja valtion kassaan kun pääsisi pyöräilijöitä sakottamaan.
Multi task tyttö, mitähän muuta osaa tehdä samaan aikaan?
Lapset katsovat jopolla ajaessa jopa videoita kuulokkeet päässä. Tähän kum lisätätään luurit päässä juoksevat fitnessmimmit ja vähän vanhemmat pyöräilytrikoisiin ahtautuneet kolme erilaista pyörää omistavat järjetöntä vauhtia pyörillä kiitävät miehet sekä lastenvaunuja työntäessä av:ta kännykällä lukevat mammat niin kevyen liikenteen kaaos on valmis. Autoilijaparka väistää näitä kaikkia.
Näitä näkee surullisen usein. Kuinkahan paljon näitä kuolee, kun kännykkä on koko elämä.
Teineillä oli täälläpäin vuosia sitten tapana hypätä tahallaan pyörien eteen ja huutaa "seis" ilman mitään syytä. Vähentyi sen jälkeen kun joku päätti ettei pysähdykkään ja teini joutui sairaalaan. Eli kyllä näitä teinien vaarallisuuksia aina on, ne vaan muuttavat muotoaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös puhelimen käytöstä pyörällä ajaessa voisi tehdä laitonta, kuten autoilussa? Kyllä kilisisi hyvin euroja valtion kassaan kun pääsisi pyöräilijöitä sakottamaan.
Se on ollu laitonta jo kauan ja poliisi on siitä sakkojakin antanut.
Koulumatkoilla ekaluokkalaisesta lähtien lapset kävelee puhelin kädessä. Bussipysäkillä odotetaan bussia kasaan lyyhistyneenä ja selataan puhelinta. Teinit ajaa pyörällä puhelinta selaten ja aikuiset räplää kännykkää liikennevaloissa.
Ja kuinka helppoa siihen puhelimeen on koukuttua? Todella helppoa. Se tarjoaa jatkuvasti erilaisia ärsykkeitä ja niitähän me kaivataan.
Oma lapsi on vielä niin pieni, ettei tarvitse puhelinta mihinkään, mutta hankalaa on keksiä, miten sen omankin lapsen saa tulevaisuudessa tekemään jotain muuta kun istumaan puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tuttua. Jopa keskustassa. Samoin jalankulkijat törmäilevät toisiinsa, kun olettavat muiden väistävän. Hauskaa seurata näitä jostain baarin ikkunasta.
Mulla samat huvit! Hauskaa seurata sekä ulkomailla että kotimaassa kun ihmiset törmäilee kännyjen kanssa. Joskus menee terassilla pitkäänkin naureskellessa.
Siinä vaiheessa kun vaikka kaatuu, niin vahingon ilo on paras ilo.