voi että mua VITUTTAA!!!
Me rakennetaan, ja olen ollu käytännössä yh. Ei se mitään, tottahan taloa pitää rakentaa. Tänään erehdyin väsymystäni valittamaan, ja että kun tuntuu niin hitaalta talon valmistuminen. Ja tämä murju missä nyt asutaan on kauhea!
No, ukkopa lähti takasin raksalle kun hermostui valitukseen. Siellä se on vieläki, ja illan olen taistellu näiden kolmen ipanan kanssa.
Just äsken sain vasta kaikki kolme sänkyyn, ja huomenna olis koulu/tarhapäivä. Pienin vielä kaatui suihkussa ja iski päänsä lattiaan.. Ja kämppä on kuin pommin jäljiltä. huoks.
Varmaan tapan sen äijän vielä. Laitoin jo viestin, että nostan kohta laukut pihalle..
kiitos kun sain purkautua.
Kommentit (54)
outo ihminen kun kouhkat luuletko että se rakentaminen on niin lystiä ja helppoa veikkaan että kolmen lapsen kanssa oleminen on helpompaa kuin talonteko
sinut pitäis ulos nakata tyytymätön ämmä
Haluan nähdä sen ekaluokkalaisen, joka laittaa jo illalla itsenäisesti koulurepun ja vaatteet valmiiksi, ja ajattelee etttä näin on aamulla kivuton lähtö. Selvästi sun omat lapset ei ole vielä koululaisia. Vai onko sulla lapsia? Voi olla auktoriteetissakin tietty jonkin verran vikaa, mutta ehkä en ihan kokonaan sen piikkiin tätä laittaisi.
-ap-
Vierailija:
Haluan nähdä sen ekaluokkalaisen, joka laittaa jo illalla itsenäisesti koulurepun ja vaatteet valmiiksi, ja ajattelee etttä näin on aamulla kivuton lähtö. Selvästi sun omat lapset ei ole vielä koululaisia. Vai onko sulla lapsia? Voi olla auktoriteetissakin tietty jonkin verran vikaa, mutta ehkä en ihan kokonaan sen piikkiin tätä laittaisi.
-ap-
Vaatteet valikoi illalla valmiiksi ja laittaa tuolille.
Koulurepun pakkaa.
Tyttö 8v. ja osaa myös aamupalan valmistaa (leipää ja kaakaota + jogurtti)
ymmärrän kyllä että tuntuu rankalle se raksavaihe.
Pankista muutes kysyivät että " mites teidän parisuhde voi tällähetkellä?" , vähän siinä oltiin että mitämitä :D .
Pankinjohtaja sanoi että jos on huonolla perustalla suhde, niin ei se ainakaan rakennusaikaan parane , kuulema tulee eroja aikapaljon ja sitten niitä lainoja mietitään uudelleen :S
niin hyvin!
Ihmisluonto nyt vaan on sellainen, että välillä väsyttää & vituttaa, IHAN jokaista.
-ap-
Vierailija:
niin hyvin!
Ihmisluonto nyt vaan on sellainen, että välillä väsyttää & vituttaa, IHAN jokaista.
-ap-
Vierailija:
Koulurepun pakkaa.Tyttö 8v. ja osaa myös aamupalan valmistaa (leipää ja kaakaota + jogurtti)
Näin meidän toinen koululainen tekee, tokalla. Mutta kun kaikki ei ole samanlaisia. Luulen että tämä (ekaluokkalainen) on sellainen taivaanrannanmaalari, ettei tee sitä vielä viidenkään vuoden päästä.
ihmiset kun on erilaisia.
Ja äiti on nyt vähän väsynyt, vaikka on mies, ja upea talo valmistumassa,
-ap-
Sulle on annettu myötatuntoa ja toivotettu tsemppiä. Eikö se riitä? Luuletko, että ihmiset rupee täällä sulle hirveästi jakamaan sympatioita. On sulla rankkaa joo, mutta on sun miehelläsikin. Mee nukkumaan ja ole onnellinen, että sulla on mies ja lapset ja kohta valmis oma kotikin. =)
sulla ei ole kurjaa vielä ollutkaan (mieti hetki niitä lapsia ja perheitä jotka asuvat hökkelikylissä elämänsä ja niitä löytyy todellisten suurkaupunkien läheisyydestä, heillä ei ole edes wc:tä ja vesijohtoa
ehkä eivät elämässään näe muuta kuin sen hökkelikylän, Rio de Janeiro, Etelä-Afrikka, kuivuus nälkä (ruokaa ei ole joka päivä) taudit
olen oikeasti yh useat tässä ketjussa puhuu olen olin käytännössä yh oikeesti toivon että teistä tulisi joku päivä yh ihan kokoaikaisesti ja voisitte muistella tämänhetkistä elämäänne
ap mene itseesi katso peiliin jos sinulla on kaksi kouluikäistä lasta missä vika jos eivät ole aloitekykyisiä omissa askareissaan
minä olen oikeasti yh 365 päivää / vuosi ja siis 24 h/vrk
lapseni kyllä pakkaa reppunsa, tekee läksynsä yms. ilman että sanon sanaakaan - ovat kasvatettu tuntemaan vastuunsa lisäksi osaavat tehdä tarvittaessa iltapalan vaikka koko perheelle
väitän että kasvatuksessasi on jotain vikaa
ja rakentamisesta se on teidän perheen yhteinen pyrkimys miksi ette puhalla yhteen hiileen ja tee töitä yhdessä
minä olen maalannut ja tapetoinut rakentanut kattoa, osaan käyttää vasaraa, villoittanut yms.
sinä ja kaltaisesi ette ole yksinhuoltajia teillä hankkii perheen elannon kaksi aikuista ja siis molemmat voi maksaa niitä laskuja, yh on sellainen jolla ei ole kumppania
yh vastaa kaikesta yksin, en valita olen ylpeä että pärjään
Tottakai minäkin siellä raksalla olen ollut, esim. kun pienin nukkuu päiväuniaan, ollaan nukutettu vaunuihin ja olen ollut itsekin hommissa.
Olen myös entinen yh, toinen kierros menossa (kivittäkää!!) että luulen siitäkin jotain tietäväni.
Ei AINA tarvitse ajatella, että jollain muulla menee huonommin kuin minulla. Joskus on sallittua olla itsekäs, niin minulle, sinulle kuin miehellenikin.
Ja nyt, hyvää yötä.
-ap-
Vierailija:
Olen myös entinen yh, toinen kierros menossa (kivittäkää!!) että luulen siitäkin jotain tietäväni.
Ei AINA tarvitse ajatella, että jollain muulla menee huonommin kuin minulla. Joskus on sallittua olla itsekäs, niin minulle, sinulle kuin miehellenikin.
Ja nyt, hyvää yötä.
-ap-
Ole onnellinen että miehesi rakentaa teille yhteistä kotia!!!
Vierailija:
sulla ei ole kurjaa vielä ollutkaan (mieti hetki niitä lapsia ja perheitä jotka asuvat hökkelikylissä elämänsä ja niitä löytyy todellisten suurkaupunkien läheisyydestä, heillä ei ole edes wc:tä ja vesijohtoa
ehkä eivät elämässään näe muuta kuin sen hökkelikylän, Rio de Janeiro, Etelä-Afrikka, kuivuus nälkä (ruokaa ei ole joka päivä) tauditolen oikeasti yh useat tässä ketjussa puhuu olen olin käytännössä yh oikeesti toivon että teistä tulisi joku päivä yh ihan kokoaikaisesti ja voisitte muistella tämänhetkistä elämäänne
ap mene itseesi katso peiliin jos sinulla on kaksi kouluikäistä lasta missä vika jos eivät ole aloitekykyisiä omissa askareissaan
minä olen oikeasti yh 365 päivää / vuosi ja siis 24 h/vrk
lapseni kyllä pakkaa reppunsa, tekee läksynsä yms. ilman että sanon sanaakaan - ovat kasvatettu tuntemaan vastuunsa lisäksi osaavat tehdä tarvittaessa iltapalan vaikka koko perheelle
väitän että kasvatuksessasi on jotain vikaa
ja rakentamisesta se on teidän perheen yhteinen pyrkimys miksi ette puhalla yhteen hiileen ja tee töitä yhdessä
minä olen maalannut ja tapetoinut rakentanut kattoa, osaan käyttää vasaraa, villoittanut yms.
sinä ja kaltaisesi ette ole yksinhuoltajia teillä hankkii perheen elannon kaksi aikuista ja siis molemmat voi maksaa niitä laskuja, yh on sellainen jolla ei ole kumppania
yh vastaa kaikesta yksin, en valita olen ylpeä että pärjään
Sori, oli pakko :)))
Vierailija:
Vierailija:
Koulurepun pakkaa.Tyttö 8v. ja osaa myös aamupalan valmistaa (leipää ja kaakaota + jogurtti)
Näin meidän toinen koululainen tekee, tokalla. Mutta kun kaikki ei ole samanlaisia. Luulen että tämä (ekaluokkalainen) on sellainen taivaanrannanmaalari, ettei tee sitä vielä viidenkään vuoden päästä.
ihmiset kun on erilaisia.
Ja äiti on nyt vähän väsynyt, vaikka on mies, ja upea talo valmistumassa,
-ap-
Voi luoja jos meidän pojat valkaisivat itse omat kouluvaatteet, häpeäisin silmäni päästä heidän asuvalinnoilleen. Jotenkin ymmärrän sinua ap, jotkut ovat vaan hirmu paljon tarkempia kuin toiset eli silloin äiti väsyy kun haluaa kaiken olla tip top.(vaatteista lähtien) Tsemppiä ja jaksuja sinulle ap! T: 5 lapsen melkein yh äiti (mies viikkoja töissä putkeen)
Koska aina on joku, jolla menee vielä huonommin. Jos ei täällä, niin ainakin Afrikassa.
Eli hymyile vaan vaikka kuinka vituttais ja kerrot kaikille, kuinka ihanaa sun elämä on. Oikeen kunolla amerikkalaiseen lässyn lää tyyliin. Ja sitten kaikki voi määkiä, kuinka ärsyttävä ja täydellinen luulet olevasi. Kiva talo varmaankin, mutta aivan mauttomat kukkaistutukset...
Tuoreessa muistissa on rakennus, 5 vuotta sitten oltiin juuri aloitettu ja minä olin 3- ja 1-vuotiaiden lasten kanssa kotona yh:na. Silloin sitä oppi nostamaan hattua oikeasti yksinhuoltajina oleville.
Voisitteko pitää vapaaviikonlopun siitä projektista, lähtisitte käymään jossain reissussa vaikkapa, ettei vahingossakaan miehesi eksyisi sinne raksalle eikä kotona tulisi leviteltyä piirustuksia ja suunnitelmia. Meillä ainakin vapaa, perheen yhteinen viikonloppu teki terää ja sitten taas jaksoi uudella innolla.
Ja yritä muistaa, että lopputulos on ihana uusi oma koti! Heti muuton jälkeen et ehkä siitä jaksa nauttia, mutta aikaa myöten pahimman väsymyksen hellitettyä ja tavaroiden löydettyä paikkansa se ihanuus alkaa pikkuhiljaa puskea esiin. Tai meillä kävi niin, että koko raksa-ajan mietin että on se sitten ihanaa kun päästään kaikki saman katon alle uuteen kotiin. Sitten kun muutettiin, niin mies lähti heti seuraavina viikonloppuina hirvimetsälle :-( Olipa ihanaa...
Koita jaksaa!