Häpeän itseäni kun olen niin ruma ja lihava.
En osaa laittaa hiuksiani vaan pidän ne aina ponnarilla tai ”puolinutturalla”. Naama on harmahtava ja epätasainen. En osaa meikata. Arkisin käytän vaan ripsiväriä. Viikonloppuisin en sitäkään.
Kaula löllö ja täynnä karvoja.
Vatsa löllö, samoin käsivarret. Reidet paksut. Pituutta 178cm ja painoa noin 85kg.
Olen vanhentunut silmissä viimeisen kahden vuoden aikana kun elämä ollut stressaavaa ja olen vaan yrittänyt selvitä hengissä.
Ei ole varaa mennä kasvohoitoon. Kampaajalle ehkä just ja just mutta en kuitenkaan jaksa/osaa mitään tehdä itse hiuksille.
Tekis mieli vaan olla kotona eikä liikkua missään.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se kannustaa sua laihduttamaan ja pitämään huolta itsestäsi. Tai sitten ei.
Yritän kerran laiduttaa mutta kuukauden kitukuurin jälkeen tulos oli -100g. En vaan jaksa tuollaista kun jaksaminen muutenkin kortilla. Koitan selviytyiä päivästä toiseen.
Ap
En usko, että katsoisin että "onpa siinä ruma nainen", jos sinut näkisin. Itse olen pitkä ja hoikka, mutta häpeän ryhtiäni. Olen myös punakka ja iho kestää meikkituotteita niin huonosti, että olen useimmiten meikittä. Hiuksiakaan en osaa laittaa. Kaupungilla ympärille katsoessa näen lähinnä kauniita ja tavallisen näköisiä naisia, itse ajattelen olevani ainoa ruma. :) Muut ihmiset näkevät sinut eri tavalla kuin näet itsesi.
Plussa pituudesta ja paksuista reisistä. Tykkään.
(tiedän ettei ilahduta, koska tietty olen itse lyhyt ja hintelä mies)
Vierailija kirjoitti:
En usko, että katsoisin että "onpa siinä ruma nainen", jos sinut näkisin. Itse olen pitkä ja hoikka, mutta häpeän ryhtiäni. Olen myös punakka ja iho kestää meikkituotteita niin huonosti, että olen useimmiten meikittä. Hiuksiakaan en osaa laittaa. Kaupungilla ympärille katsoessa näen lähinnä kauniita ja tavallisen näköisiä naisia, itse ajattelen olevani ainoa ruma. :) Muut ihmiset näkevät sinut eri tavalla kuin näet itsesi.
Olen saanut kuulla lihavuudestani ja kaulan karvoista sekä siitä etten meikkaa ja laita hiuksiani. On siis tultu sanomaan ihan päin naamaa.
Ap
Nam. Ihana pituus ja reisistä plussaa. Isot reidet on aina naiselliset, koska estrogeeni tuo rasvan sinne ❤️
Ihan totta puhuen, hankkiudu niistä kaulan karvoista eroon. Joko itse nypit tai käyt asiantuntijalla. Saat välittömästi hoidettua yhden ison itsevarmuutta ja henkistä hyvinvointiasi syövän tekijän pois. Kaikki muu on toissijaista. Kiinnitän negatiivisesti huomioita vain ihmisiin, jotka kulkevat tuolla toreilla ja turuilla likaisina, pahalta haisten tai paskaisissa vaatteissa.
Laihdutuksen ei pitäisi koskaan olla kertalaakista hoidettava kituutuskuuri, vaan omaa syömistä lähdetään korjaamaan pienin askelin. Esimerkiksi ihan vain mehun, limsan ja vaalean leivän pois jättämällä, juomalla tarpeeksi vettä, kutistamalla ateriakokoja matillisesti viikko kerrallaan, ottamalla käyttöön selkeät ruoka-ajat jne. Aloita elämäntaparemppa, jossa huolehdit itsestäsi paremmin. Älä aloita dieettiä, jossa rankaiset itseäsi ja kehoasi.
Et ole kovin ylipainoinen. Ala käydä ulkona kävelemässä säännöllisesti. Mene kampaajalle. Jos käytät ripsiväriä, hanki kosteusvoide, yksi kevyt meikkivoide, huulipuna ja Poskipuna. Pyydä kampaajaa nyppimään ja värjäämään kulmakarvat. Muuta vähän ruokavaliota kevyempään äläkä enää palaa entiseen. Kysy kampaajalta mitä kaulan karvoitukselle voi tehdä. Älä välitä mitään toisten puheista. Et ole toivoton tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se kannustaa sua laihduttamaan ja pitämään huolta itsestäsi. Tai sitten ei.
Yritän kerran laiduttaa mutta kuukauden kitukuurin jälkeen tulos oli -100g. En vaan jaksa tuollaista kun jaksaminen muutenkin kortilla. Koitan selviytyiä päivästä toiseen.
Ap
Älä ala kitukuurille vaan syö hyvin 5 kertaa päivässä, mutta terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli oikeasti et halua tehdä asialle mitään, haluat vain valittaa?
Laihtumisesta saa virtaa ja energiaa, hoikkana jaksaa liikkua paremmin. Ylipainoisena on raskas ja vetelä olo.
Mikä sun ongelma on? Siis se minkä takia elämäsi on niin stressaava ja josta aloituksessa kerroit.
Nykymaailma on kyllä rankka ulkonäkövaatimuksineen.
Oi ei mikä ruikutus. Melkein kaikki hoidettavissa, mut taidat tykätä vaan kieriskellä itsesäälissä ja keksiä tekosyitä.
Laihduta! Ei ole mikään vaikea homma. Itsekin tein sen. Kun pääsee alkuun se alkaa sujumaan, koska peilikuva paranee päivä päivältä.
Nypi karvat pois! Pinseteillä nypittynä pysyvät aina toista vkoa poissa.
Osta hyvä kuorintavoide ja kosteusvoide ja joku kevyt päivävoide. Esim Lumenen CC tai BB. Edullisia, mutta laadukkaita.
Hyvä hiusväri myös hakuun. Kympillä kohennat ulkomuotoa huomattavasti, kun löydät kivan värin.
Missä kaupungissa asut? Jos lähellä, teen sulle vaikka kasvohoidon ja kulmien muotoilun ilmaiseksi. Kaikkien tulisi pystyä pitämään itseään kauniina :)
Arvelisin etta tama toimii kaikille ihmisille. Jos haluaa rasvaa pois ei oikein muu toimi kuin sokerin pois jattaminen. Muuten ei haittaa ja on vain hyvaksi kun korvaa sen proteiinilla. Sellainen fitness ruokavalio, eika tarvi olla yhtaan nalissaan. 2g ja tosiaan vahintaan 1.5 proteiinia per painokilo+ ja rasvaa lisaksi. Sama proteiinin ja rasvan suhde kuin on raejuustossa, ja siihen vaikka vahan lisaksi toisinaan rasvatonta juustoa jos loytyy. Mutta rasvaa taytyy olla jonkin verran. Sen sijaan sokeri aivan minimiin. Toimii ihan varmasti. Kehorakentajat syovat ihan hurjia maaria proteiinia, kun haluavat ns. "tiukkaan" kuntoon 2.5 kin grammaa per painokilo. Raejuusto on siihen kylla tosi hyva. Sita voi vetaa ihan siis ruuaksi, vaharasvaista kinkkua siihen, tomaattia, kurkkua.
Raejuustossa on 16g proteiinia, 4g rasvaa, ja 2g hiilihydraatteja. Per 100g juustoa. SIIS 16 suhde 4 ja 16 suhde 2. Silla kun menet muussakin ruuassa niin ihan varmasti lahtee rasva. Ei ole lahtematta. Siihen ei sitten mahdu kylla riiseja, leipaa, kakkuja, jne. oikeastaan ollenkaan. Puolikas tai 1/4 leipaviipaleesta per ateria. Pieni pala perunaa tai ruokalusikallinen pari riisia. Lihaa kalaa raejuustoa sen sijaan. Juomaksi vetta.
Laihduta hyvä ihminen! Ei pelkästään ulkonäön vaan ennenkaikkea terveyden takia. Annan sulle erittäin helpon ja yksinkertaisen laihdutusohjeen, joka tepsii ihan satavarmasti. Kaupan päälle saat hyvän ja virkeän olon. Eli, ryhdy vegaaniksi, helppoa nykyään ja voit syödä edullisesti ja samalla terveellisesti. Mun ruokarytmi on tällainen: aamulla iso smoothie, lounaaksi keittoa, salaattia ja pala leipää, välipalaksi pari leipää ja vihanneksia, teetä ja hedelmä. Runsas päivällinen n. klo 19, esim. papuchiliä ja täysjyväriisiä, salaattia. Tai papu-kasvispihvejä ja perunamuusia ja raasteita.
Lopetat samalla myös sokerinsyönnin, myöhemmin voit alkaa käyttää kohtuudella makeutukseen esim. banaania, taateleita, agavesiirappia. Ja alat liikkua mahdollisimman paljon, käyt aamukävelyllä ja iltakävelyllä, ota sauvat mukaan. Jumppaa kotona, osta puntit, mene salille, käy uimassa tai vesijuoksemassa. Liiku aina kun voit. Tee jotain kivaa, jolloin unohdat turhat välipalat. Tällä ruokavaliolla ulkonäkösi kohenee muutenkin, pian huomaat, että ihosi voi paremmin, hiukset vahvistuvat. Ja ne karvat kannattaa hoitaa vaikka sokeroinnilla, on pitkäaikainen tulos ja vähitellen ne vähenee ja kasvu hidastuu. Meikki ja kampaus on sitten hyvä lisä tähän settiin. Ja vielä hyvä ryhti ja hymy huulille, siitä se lähtee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muutosta ei tapahdu ikunä jollet sinä itse sitä tee, kai ymmärrät sen? Jos kitukuurin tulos oli -100g, teit jotain väärin. Rehellisyys (etenkin itselleen) on ensisijaisen tärkeää. Monet kuijottavat nälkäisenä päivän, ja illalla napostelevat "ihan vähän vaan." Netti on pullollaan diettiohjeita, lenkkeily auttaa jaksamisessa sekä kuluttaa kaloreita. Älä aloita liian rankasti, niin ei se haittaa jaksamista ja etsi itsellesi sopiva tapa kuluttaa enemmän kuin syöt. Terveellinen ruoka ja liikunta nimenomaan auttaa jaksamaan.
Itsestään huolehtimiseen ei tarvi kuluttaa ihan älyttömästi rahaa. Itse hemmottelen itseäni kotona kaupasta ostetulla parin euron naamioilla noin kerran viikossa. Etsin myös netistä ideoita orgaanisiin kuorinta-aineisiin ja naamioihin ym. Teen hiuksille öljyhoitoja ihan oliivi- tai kookosöljyllä. Ostin taannoin Saippuapajan nettikaupasta erilaisia voita ja öljyjä (avokado- ja sheavoita, manteliöljyä, kookosöljyä yms.) ja teen itse todella hyvää ja ihoa ravitsevaa vartalovoidetta. Maksoivat muutaman kympin, mutta riittävät ainakin vuodeksi, ehkä kauemmin. Kasvorasvat saattavat olla todella kalliita, mutta itse olen todella tykästynyt Lumenen tuotteisiin, jotka ovat usein tarjouksessa cittareissa ja sokoksissa kun pitää vain silmät auki. Ne myös riittävät kauan, eli investoinnille saa vastinetta.
Meikkaan myös säännöllisesti, koska olen huomannut, että se piristää. Vaikka ei kovin raskasta meikkiä muuten laittaisikaan, jo kivalla huulipunalla saa todella raikastettua olemustaan. Itsekin olen huono laittamaan hiuksiani, mutta niiden suhteen en jaksa stressata. Arkikäytössä korkea ponnari tai jonkinlainen letti sekä ihan perus nuttura saa riittää. Keskityn mielummin meikkiin ja pukeutumiseen.
Ihan jo se, että sinä vellot itsesäälissä ja toivottomuudessa on omiaan lisäämään ahdistusta ja pahaa oloa. Tee pieniä ja mukavia asioita itsellesi. Pistä kurkkunaamio kasvoille. Keitä teetä ja pistä muutama tuikku palamaan. Lue hyvää kirjaa tai katso vaikka leffa. Käy iltakävelyllä (älä lähde lenkille, vaan kierrä vaikka pari korttelia) niin saat vähän raitista ilmaa. Aloita pienistä asioista ja etene pikkuhiljaa, niin homma ei mene suorittamiseksi.
Ja siitä vielä, että kun sanoit ettet osaa meikata: sinulla on internet. Internetissä on YouTube. YouTubesta löytyy ohjeet ihan mihin tahansa. Siellä on ihan järjetön määrä meikkitutoriaaleja. Vaikka monissa tehdäänkin hyvin näyttävä meikki (ehkä liiankin näyttäviä arkikäyttöön), niistä oppii meikkaamisen perusteet ja saa hyviä vinkkejä omien ongelmakohtien peittoon. Lisäksi, se,lapsen kunnon maskin väkertäminen tylsänä iltana on hauskaa ajanvietettä. Myös hiustenhoitovinkkejä löytyy läjäpäin.
Ei tuo pituus/paino suhde mikään ihan mahdoton sentään ole muuttaa ja uskoisin,että jo pienelläkin liikunnalla ja liikojen sokerien,hiilihydraattien yms. lihottavien ainesosien karsimisella ruokavaliosta.
Yritystä vaan vaatii hieman ja uskoa asiaan.
Aina nämä konstit kaikilla tehoavat kuitenkin ja tuottavat toivottua tulosta.
Kun mieli on vahva ja tavoite mielessä selkeä, niin mitään esteitä niiden saavuttamiseksi ei silloin ole.
Näinhän urheilijatkin aina sanovat siitä harjoitteluelämästään. (heillähän, niin mies-,kuin naispuolisilla urheilijoilla on kaikilla yleensä kaikin puolin, joku (harjoittelu-ja kilpailulajinsa mukaan) ihanteellinen vartalotyyppi)
Kaikin mokomin, suotakoon urheilun ja sen saavutusten maailma heille, kun he ovat sen ansainneet,eikä meidän muiden tarvitse välttämättä tulla urheilijoiksi, mutta jotain oppia heiltä me ,siis me muut kuin urheilijat, voimme esim. kuntoliikuntamme omaan tavoiteasetteluun toki ottaa. Hehän kertovat esim. radiohaastatteluissaan varsin vuolaasti kaikista tavoitteistaan ja harjoittelumetodeistaan.
Keille he oikein kertovat ?
Vastaus:kaikille ketkä sattuvat olemaan vastaanottimiensa äärellä ja kuuloetäisyyden päässä radiostaan ja viitsivät ihan oikeasti myös kuunnella heitä. Sieltä voi ottaa vinkkejä kuka vaan ihan mitä vain omaan harjoitteluun mikä mielestään vain soveltuu, eikä tavoitteena tarvitse olla kuin oman fysiikan mahdolllisimman optimaali ylläpito omiin tarpeisiinsa,eli elämäänsä terveessä ruumiinkunnossa mahdollisimman pitkälle, kuten asia perinteisesti on kielessämme ilmaistu. Eli 'terve sielu terveessä ruumiissa' . ('Keho' on muuten kieleemme tullut erään insinöörin luomana uudissanaehdotuksena, kielitoimiston mukaan vasta 1930-luvulla ja se on tullut siihen kertoman mukaan erittäin hitaasti omaksutuksi. Oikeastaan se on arkikäytössä lyönyt itsensä läpi kielenkäyttäjien arkisanastoon vasta joskus 1980-luvulla.
Ennen 'tuli ruumiita' vain sodissa ja dekkarien sivuilla ja kuolleista puhuttiin vain 'vainajina'.
'Ruumiillinen työ' oli (sananakin kyseenalaistamaton ja sen käsite arvossaan, urheilussa puhuttiin 'ruumiillisesta kunnosta' , oli 'Vapaa ruumiinkulttuuri'-liikettä jne. ja kyllä sillä 'ruumis'-sanalla noissa yhteyksissään ihan vereviä eläviä ihmisiä tarkoitettiin, eikä yhtään mihinkään kuolleisiin viitattu. )