Uloste menee heti seuraavana päivänä raudan syömisestä mustanruskeaksi
Onko normaalia, vai pitääkö raudan syönti lopettaa? Johtuu aika varmasti tuosta raudasta, kun sama tapahtui jo aiemmin ja silloin lopetin raudan syömisen viikoksi.
Kommentit (14)
Niin ja rautatabletit on sellaisia, jotka imeytyy vasta ohutsuolessa. 🤔
Ei ole normaalia, nyt äkkiä paikalle poliisi, palokunta ja pelastushelikopteri! Henki lähtee ihan just! Äkkiä ikkunasta ulos koko rautavalmiste, selvästi myrkyllisiä kuin tuollaista tapahtuu! Usko av-mammaa, nyt on kiire!
...tai sitten voit lukea sieltä valmisteen tiedoista että tuo on ihan normaalia ja jatkaa syömistä...
Kiitos vastauksista, siitä asiallisesta ja siitä hulvattoman yliampuvasta. 😂
Olen vain lukenut netistä raudan yliannostuksen oireita ja tuo musta uloste on yksi niistä, mutta kaipa se on sitten normaalia silloin, kun syö rautatabletteja. Kiitos!
Normaaliahan se on, mutta tuleeko muita ikäviä vatsavaivoja? Itse käytän suuhun suihkutettavaa rautasuihketta, se imeytyy posken limakalvoilta, ei vaikuta vatsaan mitenkään.
Imeytyykö rauta tosiaaan suusta? Lääkärit väittävät, että se imeytyy vain ohutsuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Imeytyykö rauta tosiaaan suusta? Lääkärit väittävät, että se imeytyy vain ohutsuolesta.
Näin ainakin väittää Nordic Health Iron 25 ml rauta-suusuihkeen valmistajat.
"Nordic Health vitamiinisuusuihkeiden ylivertainen imeytyminen on varmistettu imeytymistutkimuksilla sekä imeytymisreittitutkimuksilla Cardiffin, Ulsterin ja Sheffieldin yliopistoissa "
Tuskin saisi myydä jos olisi ihan humpuukia? Ja on mulla ainakin hb noussut tuota käyttäessä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja rautatabletit on sellaisia, jotka imeytyy vasta ohutsuolessa. 🤔
Miten niin vasta ohutsuolessa?
Ja minä käytän Superior Sourcen suussa imeytyvää tablettia, ei vaikuta kakkaan. Ferritiini nousi ainakin itsellä, joten pakko sen oli imetytä. Nousi paremmin ja korkeammalle kuin Obsidianilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä käytän Superior Sourcen suussa imeytyvää tablettia, ei vaikuta kakkaan. Ferritiini nousi ainakin itsellä, joten pakko sen oli imetytä. Nousi paremmin ja korkeammalle kuin Obsidianilla.
Tuon tuoteselosteessa sanotaan että voi imeskellä tai nielaista.... Eli imeytyy suolessa eikä suussa. Suussa se sulaa sylkeen ja nielsiset sen.
Ihan normaalia on. Jatka vaan syömistä ohjeen mukaan. Paketissa on tuosta maininta/varoitus.