Lapseni täytti 2v! Vieläkään eivät ole appikset onnitelleet tai nähneet.
Tällaista on, kun on välinpitämättömät isovanhemmat. Kolmas lapseni täytti 2v, eivätkä isovanhemmat ole ”viitsineet” nähdä lasta koskaan. Ei jaksettu tulla ristiäisiinkään. Isosisaruksia 9v ja 6v ei olla tavattu kertaakaan kolmeen vuoteen, ei tule soittoja, ei kortteja, täysi radiohiljaisuus. Ei ole mitään riitaa, heitä ei ole loukattu eikä tähän ole mitään muutakaan syytä. Vain heidän oma laiskuus/itsekkyys. Ikinä eivät ole viitsineet käydä, soittaa, eikä tietenkään koskaan ole autettu mitenkään. Lapset ei saa jouluna taisynttärinä lahjaa, eikä edes korttia, viestiä tasi puhelua.
Tää on nykypäivän isovanhemmuutta!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeusjakohtuus kirjoitti:
Millainen sun miehen lapsuus oli, mitä hän on kertonut? Minkä ikäisiä appivanhemmat nyt ovat?
Appikset olleet erittäin tunnekylmät ja huonot vanhemmat lapsilleen. Tulivat isovanhemmiksi n 55v iässä ja nyt ovat yli kuusikymppisiä. Vanhuus ei ole koskaan ollut syy miksi ei ”jaksa”, tää jaksamisongelms on vain henkistä laatua:)
Enäö en odota suuremmin mitään sieltä mutta olisin nuorimmalle mielelläni jättänyt jonkun muistijäljen isovanhemmista. Nyt varman käy niin ettö ehtivät kupsahtaa ennenkuin näkevät nuorimmaiseni.. apOnko lapsesi nyt sitten jotekin kärsineet tilanteesta? Isovanhemmat voi tuoda lapsen elämään ihan vaan tietoisuudella. Omat vanhenpani ovat kuolleet ennen kuin sain lapsen ja lapselle on kerrottu kuinka hänellä on esim. samanlaiset hymykuopat kuin "mummilla" ja "pappakin" tykkäsi kovasti suklaasta. Lapset ei osaa kaivata poissaolevaa, jos aikuinenn ei tee siitä numeroa
Oma äitini on täys juoppo ja aika neutraalilla tavalla ollaan häntä kuljetettu mukana. Lapselle tosiaan riittää tietoisuus isovanhemmista, eikä meillä ainakaan mitenkään olla koettu, että lapsi olisi jostain jäänyt paitsi.
Onko äitisi nähnyt lapsiasi koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Meitä on moneksi.
Itse en tiedä yhtäkään isovanhempiaa joka ei olisi mukana perheen elämässä mutta varmaan näitä löytyy.
Unohtakaa heidät ja Eläkää omaa elämäänne.
Minä tiedän ikävä kyllä moniakin isovanhempia jotka eivät viitsi pitää yhteyttä lapsiinsa/heidän perheisiin...
Vierailija kirjoitti:
Meitä on moneksi.
Itse en tiedä yhtäkään isovanhempiaa joka ei olisi mukana perheen elämässä mutta varmaan näitä löytyy.
Ainoa oikea neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIkä on se lisäarvo, jonka lapsenlapsen näkeminen tuo?
Normaalit isovanhemmat ilahtuu lspsenlapsensa näkemisestä, epänormaalit taas eivä ilahdu.
Voisiko ajatella niin, että normaali miniä toimii siten, että lapsenlapsen näkeminen on ilo, epänormaali puolestaan toimii siten, että isovanhemmat pysyvät kaukana koko perheestä.
Miten pälli laitat miniän syyksi kaiken tietämättä taustaa? Mulla miniänä on välit poikki anoppiin. Ei kuitenkaan ole mun syy mitenkään vaan mun miehen. Ärsyttää kun aina oletus on että vika miniässä. Minä olen ollut taatusti ihanin miniä anopilleni mutta silti välirikossa, minä kun en siihen vaikuta olin sitten ihana tai kamala. Mutta avlla minullekin heti joku alkais rääkyyn että sun syy, paska miniä.
Onnitteluja ei vissiin ehkä kannata enää odottaa? :)
Meillä kans lapsi täytti juuri 6v. Isovanhemmat kävivät viimeksi 1v synttäreillä :) 2v synttäreille sanoivat tulevansa, mutta eivät ikinä ilmaantuneet paikalle. Sen jälkeen en ole kutsunut, eikä heistäkään ole kuulunut mitään.
Välimatkaa on se 20km ja tyttärensä lapsia näkevät ainakin pari kertaa vuodessa. Meillä yhteydenpito loppui eroon, ilmeisesti oli liikaa, kun en jaksanut hyysätä heidän alkoholistipoikaansa.
Lapsi ei edes tiedä, että hänellä on jossain toiset isovanhemmat. Ei ole koskaan kysellytkään.
Meitä on moneksi.