Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kömpelö introvertti voi tehdä työkseen?

Ahdistunut introvertti
19.10.2018 |

Haluaisin työn jossa saisin työskennellä itsekseni, rauhassa. Työkaverit ei haittaa, kunhan en joudu tekemään varsinaista työtä heidän kanssaan. Pystyn olemaan sosiaalinen, mutta se kuluttaa energiaani ja jaksamistani. En myöskään pidä kiireestä, tai siitä että on monta rautaa tulessa, onnistun parhaiten silloin kun saan kunnolla paneutua yhteen asiaan kerralla. Kiireessä ahdistun ja stressaan niin paljon että muutun kömpelöksi ja huolimattomaksi :(

Alkaa usko ja toivo mennä, tuntuu että maailma, ja varsinkin työelämä ovat ekstroverteille hölöttäjille. Nauttisin työnteosta jos saisin tehdä sitä rauhassa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lossikuski. Lossilla ei edes ole aikataulua, koska se lähtee rannasta, kun autoja on riittävästi.

Vierailija
22/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastonhoitaja?

Ei todellakaan! Työ ei sopinut minulle introverttinä alkuunkaan. Vuosia yritin ja sitten luovutin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toimistotyö jossa sinulla on oma työhuone jossa voit työskennellä rauhassa? Itse olen graafikko ja kuvittaja ja työskentelen kotoa käsin :D ei tarvii kun käydä asiakasta tapaamassa tai parhaassa tapauksessa puhelimen ja sähköpostin välityksellä kommunikoida heidän kanssaan aina välillä työn etenemisestä. Toki tämä sopii vaan yrittelijälle ja taiteellisesti lahjakkaalle ihmiselle + toki sisältää aikataulussa pysymistä jonkin verran mutta muuten aika ihanteellinen introvertin työ!

Vierailija
24/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku antaa esimerkkejä jostakin luovemmasta työstä? Sellaisesta jossa saan itsekseni vaikka näperrellä, suunnitella tai tehdä käsilläni jotain? En sulje pois mitään mutta enemmän ehkä kiinnostaisi jokin työ missä näkyisi se oman käden jälki :)

Ap

Vierailija
25/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku toimistotyö jossa sinulla on oma työhuone jossa voit työskennellä rauhassa? Itse olen graafikko ja kuvittaja ja työskentelen kotoa käsin :D ei tarvii kun käydä asiakasta tapaamassa tai parhaassa tapauksessa puhelimen ja sähköpostin välityksellä kommunikoida heidän kanssaan aina välillä työn etenemisestä. Toki tämä sopii vaan yrittelijälle ja taiteellisesti lahjakkaalle ihmiselle + toki sisältää aikataulussa pysymistä jonkin verran mutta muuten aika ihanteellinen introvertin työ!

Voi, kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta tuokin. Ainoa asia joka mietityttää on työllistyminen, varmaan paljon kilpailua ja tunkua tuollaisella alalla?

Ap

Vierailija
26/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graafisena suunnittelijana on mahdollista tehdä töitä kotoa käsinkin, mutta tällä hetkellä työllistymistilanne on todella huono.

Vierailija
27/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästikin ojankaivaja.

Perusta tmi. ja osta pistolapio - ja ala kaivaa ojia.

Vierailija
28/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku antaa esimerkkejä jostakin luovemmasta työstä? Sellaisesta jossa saan itsekseni vaikka näperrellä, suunnitella tai tehdä käsilläni jotain? En sulje pois mitään mutta enemmän ehkä kiinnostaisi jokin työ missä näkyisi se oman käden jälki :)

Ap

Otsikossa sanot olevasi kömpelö. Luulin, että tarkoitit, ettet ole käsistäsi kätevä. Tarkoititko kömpelöllä sitä, miten toimit ihmisten kanssa?

Vierailija
29/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin yhdessä vaiheessa oikolukijana, parasta introvertille. Minulle lähetettiin kasa tekstiä joka piti lukea ja korjata. Deadlinet puskivat joskus päälle mutta ei aiheuttanut liikaa stressiä. Työskentelin avokonttorissa mutta sain silti olla rauhassa.

Vierailija
30/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
31/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt siivoojana erilaisissa ympäristöissä, eikä se loppujen lopuksi ole niin itsenäistä mitä ehkä luullaan. Oikeastaan joka päivä jouduin olemaan kontaktissa asiakkaiden kanssa, tai tekemään työkaverin kanssa hommia.

Ap

Sehän on täysin kohteista kiinni. Jos menet tyhjään toimistoon, kauppaan , ravintolaan jne niin et joudu kenenkään kanssa tekemisiin. Jos teet 8-16 tstosiivouksia ym niin tottakai asiakkaat paikalla ja joudut kohteliaisuudet vaihtamaan. Itse olin viime yönä kauppakeskusta yksin siivoamassa klo 1.00- 6.30. En nähnyt ristin sielua,

T. Introvertti

Vierailija
32/34 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on täydellinen työ introvertille (ainakin jos tykkää kyseisistä tehtävistä).

Teen sisällöntuottoa ja kuvittamista.

Työni saan tehdä aivan yksin, mutta silti olen yhteydessä muihin ihmisiin.

Asiakkaiden kanssa sovin yhdessä tavoitteet ja kartoitan millainen ratkaisu heille olisi paras. Sitten linnottaudun suunnittelemaan yksikseni. Säännöllisesti pidetään sitten välipalavereita, tarkastellaan työn etenemistä ja mietitään mennäänkö toivottavaan suuntaan vai vaihdetaanko suuntaa.

Saan tehdä työni yksin, mutta työni ei ole yksinäistä.

Toinen introvertti huutelee, tämä kuulostaa ihan unelmaduuniltani! Mikä olet koulutukseltasi? Kenelle teet töitä (oletko jonkin firman leivissä vai teetkö toiminimellä tms.)? 

Vierailija
33/34 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on täydellinen työ introvertille (ainakin jos tykkää kyseisistä tehtävistä).

Teen sisällöntuottoa ja kuvittamista.

Työni saan tehdä aivan yksin, mutta silti olen yhteydessä muihin ihmisiin.

Asiakkaiden kanssa sovin yhdessä tavoitteet ja kartoitan millainen ratkaisu heille olisi paras. Sitten linnottaudun suunnittelemaan yksikseni. Säännöllisesti pidetään sitten välipalavereita, tarkastellaan työn etenemistä ja mietitään mennäänkö toivottavaan suuntaan vai vaihdetaanko suuntaa.

Saan tehdä työni yksin, mutta työni ei ole yksinäistä.

Toinen introvertti huutelee, tämä kuulostaa ihan unelmaduuniltani! Mikä olet koulutukseltasi? Kenelle teet töitä (oletko jonkin firman leivissä vai teetkö toiminimellä tms.)? 

Miinuksia - Tarvii olla kouluttautunut ja luova. Sosiaalisia taitoja oltava asiakkaiden kanssa. Deadlinet tässäkin.

Vierailija
34/34 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjastonhoitaja?

Ei todellakaan! Työ ei sopinut minulle introverttinä alkuunkaan. Vuosia yritin ja sitten luovutin.

Sama täällä. Olen itse sosiaalinen introvertti. Rakastan hyviä keskusteluja muutaman tärkeän ihmisen kanssa, mutta kirjastotöissä olin joka päivän jälkeen niin kuitti että elämä jäi elämättä. Asiakaspalveluhommissa pitää olla ne herkät antennit ulkona niin paljon että työssä kuormittuu hämmästyttävän paljon. Lisäksi se ensihavaintona hiljaiselta vaikuttava ympäristö olikin työntekijälle täynnä tietokoneiden ja muiden laitteiden sirinää, suhinaa ja kohinaa.

Itse aloitukseen: olen sisällöntuottaja. Kirjoitan tuotetekstejä ja teen jonkin verran kuvanmuokkaushommia. Vuosien varrella työn sisältö on pysynyt pitkälti samana, toimisto-olosuhteet taas ovat muuttuneet laidasta laitaan. Parin vuoden ajan työ oli lähes täydellistä minulle: vanhassa, akustisesti miellyttävässä rakennuksessa oli kahden hengen toimistohuoneita ja työpariksi sattui sopivan hiljainen ihminen. Kolme muuta toimistoa ovatkin olleet hankalampia ja ajoittain erittäin kuormittavia: kaikuva kellaritila jossa ei ollut riittävää ilmanvaihtoa, avokonttori teollisuushallissa ja perinteisempi konttori käsittämättömän huonolla äänieristyksellä.