Kolmekymppinen nainen, mikä on vyötärönympäryksesi?
Kommentit (68)
32 v., 168 cm, 57 kg, 68 cm. Aika siro olen kauttaaltaan. 3 lapsen jälkeenkin hoikka vyötärö, mikä on kiva juttu.
Vyötärönympärys on tärkeä mitta. Jos se on kovin suuri, niin se kertoo vatsaonteloihin kertyneestä liiasta rasvasta, ns. sisälmysrasvasta. Se johtaa aineenvaihdunnanhäiriöihin ja monen sairauden suurentuneeseen riskiin.
Kertoo eräs, joka on onnistunut pitämään vyötärön kohtuullisen pienenä vuosikymmeniä. Ei siis mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
155 cm, oletko tyytyväinen, riuku?
Olipa inhottavasti sanottu. Miksi?
Voi kamalan kamalan kamalaa :D:D:D
Niin miksi? Onko paha olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vielä kolmekymppinen, mutta 168 cm, 27v ja vyötärö 70cm.
Mullakin oli alle 30v vielä 70cm mutta eipä ole enää.
No eipä se vyötärönympärys ole maailman tärkein asia. :)
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmeessä naiset ette harrasta liikuntaa päivittäin???
85cm ja PÄIVITTÄIN harrastan liikuntaa!ja EI en mussuta herkkuja vaan syön terveellisesti!
T:nainen 34
68cm, mutta mulla läski pakkautuu viimeisenä vyötärölle. Olen normaalipainoinen 173cm/65kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
85 cm :(
muute: 25 v, 158 cm pitkä, painan n. 65kg. Painoa tosin pudottanut yli 50kg ja vyötärön ympärys pienentynyt jo huimat 40 cm!! kolmen vuoden aikana.
Vau! Tuo on upea suoritus, muista olla ylpeä itsestäsi!
Lähtikö senttejä tasaisesti kaikkialta missäkin vaiheessa vai painottuen vyötäröön?Kysyn uteliaisuudesta, sillä olen samaa ikäluokkaa ja pudottanut noin 20kg, mitat nyt 175cm, rinta 112cm, vyötärö 86cm, lantio 116 ja paino noin 87kg. Minulla senttejä lähti nopeasti vyötäröltä ensimmäisen 10kg aikana ja sitten tasoittui lähtemään muualtakin kehosta. Vielä haluaisin saada vyötärön alittamaan 80cm ympäryksen.
Muistaakseni ensin lähti kyllä aika paljon just mahan seudulta ja kasvoista, sitten alko lähteä etenkin selästä paljon! Ja jossain vuoden jälkeen alko tasottumaan ja nyt vatsan seutu on se mistä lähtee vähiten enää. En ole nyt varmaan vuoteen mitannut mitään muuta kun painoa (vyötärömitta jonka ilmoitin oli tuo 85n. 6kk sitten mitattuna). Takapuoli/lantio on pysyny kookkaana mutta muuttanu muotoaan pyöreämmäksi =) Vartalon malli on rinnakas päärynä luulisin, tai päärynän ja tiimalasin väliltä. Ennen olin omena.
Mitat oli n. vuosi sitten:
Vyötärö: 86cm (aloitus oli 130 cm!!), Lantio: 108 ja rinnan ympärys (rintojen päältä mitattuna liivien kanssa): 95cm, Rinnan alus 77cm. Paino tuolloin oli 67kg. Veikkaisin että nyt mitat on muutaman sentin vähemmän, mutta paino on tippunut vain pari kiloa. En kuitenkaan ole keskittynyt nyt laihduttamiseen vaan kehonkoostumuksen muuttamiseen ja painonhallintaan :) Iholeikkauksen jälkeen koitan keskittyä pysymään tässä koossa. En ole, enkä tule olemaan missin tai fittness naisten mitoissa, mutten siihen tähtääkkään, ainoastaan terveeseen normaaliin kokoon.
ps. kiitos muillekkin ketkä kehuivat :) en nyt lähtökohtaisesti kyllä ajatellut tulla tänne laihdutustani raportoimaan, mutta kiitos peukuista ja kehuista silti. // offtopic.
176cm ja 72cm vyötärö. Nyt vieläpä turvottaa, kun tullut eilen illalla ja tänään syötyä hiilarimättöä.
En nyt jaksa mitata, mutta reilusti ylipainoinen olen ja vielä omenvartalo.
28v, 177 cm pitkä ja vyötärönympärys 70-72cm riippuen mm. kuukautiskierron päivästä, siitä olenko syönyt turvottavia ruokia kuten pastaa tai olutta, jne.
Voisko parikymppiset perustaa oman ketjun kun tässä ei olla kiinnostuttu heidän mitoistaan?
Vierailija kirjoitti:
27v, 169cm/59kg, vyötärö 73cm Ärsyttää, vielä pari vuotta sitten se oli 68cm mutta on tullut pari kiloa lisää. :/
Ai, pari. Ainakin 5?
Rasvaimuko?