Teollisuusliitto irtisanoutuu kikysta
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja näin työpaikat kiitävät kiinaan.
Ja pedariyrittäjät perässä ❤️
Nimenomaan saidat yrittäjät. Jos tämmöisiä firmoja ei olisi, ei ay-liikkeitä tarvittaisikaan.
saidat yrittäjät on ne joiden firma pysyy pystyssä kilpailun alla ja tarjoaa työpaikkoja
Suomessa tuottavuus on nousut huimasti viimeisen 20 vuoden aikana. Silti tuottavuuden nousu ei ole johtanut palkansaajien ostovoiman nousuun eikä siihenkään, että sosiaaliturva pysyisi kehitysken mukana. Suomi on palkoissa ja sosiaaliturvassa nykyään Euroopan pohjasakkaa, samalla kun pääomatulojen ja palkkatulojen ero vain kasvaa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te suostutte kikyihin? Mä en ole vieläkään osallistunut mihinkään kikyyn. Ja kyllä, olen ollut koko ajan töissä.
Kerro miten lomarahaleikkauksen voi välttää? Tai miten teen, jos olen esim. yksin iltavuorossa ja osa lapsista on vielä päiväkodissa?
Siirtymällä pois julkiselta sektorilta maksamaan oikeasti veroja.
Vasta vuonna 2020. Sillloin muillakaan aloilla ei pitäisi olla enää kiky voimassa tai ainakin meille on niin uskoteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te suostutte kikyihin? Mä en ole vieläkään osallistunut mihinkään kikyyn. Ja kyllä, olen ollut koko ajan töissä.
Kerro miten lomarahaleikkauksen voi välttää? Tai miten teen, jos olen esim. yksin iltavuorossa ja osa lapsista on vielä päiväkodissa?
Sovitaan sitten samalla etttä säkään et soita palokuntaa paikalle jos tuikkaan sun talos tuleen?
Ei, omistajaluokan juonittelulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja näin työpaikat kiitävät kiinaan.
Ja pedariyrittäjät perässä ❤️
Nimenomaan saidat yrittäjät. Jos tämmöisiä firmoja ei olisi, ei ay-liikkeitä tarvittaisikaan.
saidat yrittäjät on ne joiden firma pysyy pystyssä kilpailun alla ja tarjoaa työpaikkoja
Firmat eivät mitään TARJOA työpaikkoja vaan ostavat työtekijöiden työpanoksen.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Olen ollut sitten enemmän saikulla.
Useimpiin töihin ei sellainen kiky sovi, en tiedä kuka sitä noudattaa, ehkä teoriassa vain. Selvästi nuo ovat aivan tietämättömiä miten työpaikoilla nykyään toimitaan. Meillä ei ole enää olemassa savupiipputeollisuutta eikä usein mitään lähipomoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietkö sitten lapsesi yksityiseen päiväkotiin?
Hyvä Teollisuusliitto! Nyt ollaan oikealla linjalla.
Hallituksen öykkäröinnille on hyvä laittaa stoppi.
Kiky loppui hallituksen sekoiluihin. Aika noloa.
Nyt on ammattiyhdistysliikkeen aika pistää kovaa kovaa vastaan. Muuten tuolle sekoilulle ei loppua näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrättäjähorot maasta pihalle!
Siis ulkolaisia yrittäjiähän täällä alkaa kohta kaikki muutenkin olla.
Siis pizzan panijat vai?
Hallitus saa juuri sitä mitä tilaa.
Näin syöksyy duunari kortistooooon *tiditiditidittittii*
ei voi yleistää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuota kikyä ole käytännössä noudatettu yrityksissä muutenkaan. Se 24 tunnin vuosittainen lisätyöaika on vain muodollinen juttu, ei niitä tunteja oikeasti tehdä, korkeintaan merkataan palkkakuittiin kuukausittain.
Ai ei vai noudateta, kyllä valtion työpaikoissa ainakin!
En laske valtion työpaikkoja yrityksiksi. Yksityisellä sektorilla kikyä ei tarvitse noudattaa, kun tulosta tulee ihan riittävästi ilmankin ja siellä ei muutenkaan mitään työajanseurantaa harrasteta, jolla kikyn noudattamista edes voitaisiin seurata. Valtiolla sitä on ihan hyvä noudattaa, koska palkka tulee verorahoista ja julkisella puolella lepsuillaan työtahdissa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Näin syöksyy duunari kortistooooon *tiditiditidittittii*
Jee kivaa.