Perheenäiti, kuinka kauan pysyisit avioliitossa jossa mies ei osoittaisi minkäänlaista seksuaalista mielenkiintoa sinua kohtaan?
Kommentit (54)
Meillä on seksiä kerran, pari kuussa. Minä haluaisin monta kertaa viikossa. Tätä on jatkunut yli vuoden, pienen on päiväkoti-ikäinen. En tiedä mitä asialle tehdä, itsetunto on niin nollissa etten usko että kukaan muukaan minua enää huolisi (en ole mikään missi ollut koskaan).
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin absurdi tilanne ettei mies osoita minkäänlaista seksuaalista mielenkiintoa vaimoaan kohtaan ettei kukaan osaa vastata tähän mitään? Ap
Meillä miestä ei seksi kiinnosta. En pärjää taloudellisesti yksin joten pakko olla tässä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on seksiä kerran, pari kuussa. Minä haluaisin monta kertaa viikossa. Tätä on jatkunut yli vuoden, pienen on päiväkoti-ikäinen. En tiedä mitä asialle tehdä, itsetunto on niin nollissa etten usko että kukaan muukaan minua enää huolisi (en ole mikään missi ollut koskaan).
Teillä silti on seksiä jopa sen pari kertaa kuussa, meillä ei. Sinunko aloitteesta? Uskotko oikeasti olevasi niin ruma ja ällöttävä, ettei joku muu mies panisi sinua ihan ilolla? Miksi annat yhden miehen latistaa itsetuntosi, jos se yksi mies nyt vain sattuu olemaan aviomiehesi? Ap
Olen ollut sellaisessa suhteessa 10 vuotta. Ei ole naiselle ongelma, miehiä on maailma väärällään.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sellaisessa suhteessa 10 vuotta. Ei ole naiselle ongelma, miehiä on maailma väärällään.
Harrastatko siis sivusuhteita? Ap
Vierailija kirjoitti:
Kumman aloitteesta teillä seksiä on sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä silti on seksiä jopa sen pari kertaa kuussa, meillä ei. Sinunko aloitteesta? Uskotko oikeasti olevasi niin ruma ja ällöttävä, ettei joku muu mies panisi sinua ihan ilolla? Miksi annat yhden miehen latistaa itsetuntosi, jos se yksi mies nyt vain sattuu olemaan aviomiehesi? Ap
Kyllä, ihan oikeasti uskon näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen, ne kerrat on yleensä aamuja kun sillä seisoo jo valmiiksi. Tiedän että kuulostan säälittävältä, mutta mitä mun pitäisi tehdä? Jos itse teen aloitteen, mies ei innostu siitä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen, ne kerrat on yleensä aamuja kun sillä seisoo jo valmiiksi. Tiedän että kuulostan säälittävältä, mutta mitä mun pitäisi tehdä? Jos itse teen aloitteen, mies ei innostu siitä koskaan.
Kuinka usein teet aloiteen? Tai teit, ennen kuin lannistuit ja lopetit? Oletko kertonut miehelle, miten ahdistunut ja tyytymätön olet suhteeseenne ja että itsetuntosi on romuna? Ap
Riippuu tietenkin tilanteesta. Esim. oma mieheni käytti SSRI-masennuslääkkeitä n. puoli vuotta ja yksi selkeä sivuvaikutus oli haluttomuus. Tuntokin alakerrassa jotenkin muuttui, hän ei saanut k ustuakaan kuin vartin pinnisteltyään. Lääkityksestä oli kuitenkin enemmän hyötyä kuin haittaa tuona aikana ja hän sai enemmän aikaiseksi -> elämäntilanne helpotti ja hän luopui lääkityksestä.
Käsittääkseni miehen haluttomuus johtuu yleensä ympäristötekijöistä kuten stressistä (töissä, riitaisassa parisuhteessa jne.) ellei siteen testosteronitasoista. Ei siis välttämättä puolison haluttavuudesta vaan stressistä. Tietenkin jos on päästänyt itsensä aivan rapakuntoon ja on laisa ja välinpitämätön (ei siis edes ymmärrettävästi sairas) niin sen tietääitsekin, että jotain voisi kipinän eteen tehdä.
Joskus auttaa myös pieni erossa olo ja keskittyminen omiin intohimoihin/ei saman katon alla nyhväämiseen ja mollempien vetovoima palautuu.
Jos ei kuitenkaan mikään auta ja rakkaus on oikeasti loppu niin on mielestäni parempi jatkaa eri suuntiin, kavereina jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Saatko pusuja, hyväilyä miten usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein teet aloiteen? Tai teit, ennen kuin lannistuit ja lopetit? Oletko kertonut miehelle, miten ahdistunut ja tyytymätön olet suhteeseenne ja että itsetuntosi on romuna? Ap
En muista enää. Ja olen puhunut tunteistani, ja se ärsytti ja ahdisti miestä niin että seksikerrat vain väheni. Joskus hän halaa ohimennen, tai pussaa poskelle. Ei suulle koskaan, eikä mitään intohimoa ole.
Me ollaan vähän jo luovuttu koko jutusta. Ehkä kerran vuodessa väkisin väännetään. On sitä parempaakin tekemistä. Niinku tää😂
Usein kyseessä on romanttisen rakkauden loppuminen tai se, ettei sitä ole ollutkaan alun vaiheen jälkeen. Että toista ei näe, tunne eikä koe seksuaalisessa mielessä. Se ei kuitenkaan ole asia, mitä kumppanille sanotaan vaan "ei sinussa ole vikaa". No ei periaatteessa välttämättä olekaan, mutta tunne vain puuttuu. Ja tämä on todella yleistä.
Mielestäni rakkaus - muussakin kuin ystävä mielessä - on elämässä tärkeintä. Ilman sitä ihminen kuihtuu niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Sen näkee ihmisistä, ketkä ovat pitkään olleet tällaisissa kaveriliitoissa. En voi sanoa, että mitä sinun pitäisi tehdä. Alustavasti varmasti kysyisin mieheltä, että voitko ottaa rakastajan, koska et saa tuota tyydytettyä omassa suhteessasi. Jos miehesi ei ole valmis tilannetta korjaamaan, kertomaan, mitä teeette toisin (en usko, että on, koska en usko, että tilanteeseen on mitään korjauskikkaa), hän ei periaatteessa voi eikä saa kieltää sinulta rakastajaa. Näin uskon siis kaikissa suhteissa, oli kyseissa mies tai nainen.
Mä hankkisin ihan hyvällä omallatunnolla sivusuhteen ja olisin ns perhe koossa, kunnes lapset muuttaneet omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Lihominen ja nalkutus ne halut latistaa.
Entä jos se haluton mies on se joka on lihonut ja nalkuttaa ja lisäksi mielialalääjityksellä?
Pysyin vuoden ja se riitti. Minulle ei riitä läheisyydeksi se, että saa pusun poskelle aamulla ja illalla.
Vierailija kirjoitti:
Pysyin vuoden ja se riitti. Minulle ei riitä läheisyydeksi se, että saa pusun poskelle aamulla ja illalla.
Erosit siis vuoden seksittömyyden jälkeen? Ap
Onko se niin absurdi tilanne ettei mies osoita minkäänlaista seksuaalista mielenkiintoa vaimoaan kohtaan ettei kukaan osaa vastata tähän mitään? Ap