Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpirauhaseni poistetaan. Miten pärjään ilman

Vierailija
19.10.2018 |

Kilpirauhaseni poistetaan kookkaan struuman takia. Arvoni ovat hyvät, moyen pärjään ilman kilpirauhasta nyt käynyt pelottamaan. Onko täällä kokemuksia, miten elämä sujuu ilman.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
2/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyroxiini lääkityksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jnn

Vierailija
4/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt thyroxin -valmistetta loppuelämäsi. Ei oikeastaan muuta vaikutusta mihinkään.

Vierailija
5/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Vierailija
6/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ainoa vaikutus on, että lihot. Niin käy monille, kun kilpirauhasen heittää toimimasta. Syöt lääkkeet ja pärjäät.

Vierailija
7/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt thyroxin-lääkitystä päivittäin lopun elämää. Annostuksen säätö voi viedä vuoden tai pari, että löytyy oireeton taso (ei liikaoireita tai vajaaoireita ja opit tuntemaan jos tarve muuttuu). Muuten ihan ku ennenkin. Eli ei hätää!

Vierailija
8/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annostus on tyroksiinin osalta kunnossa niin et liho etkä laihdu. Pientä ekstraa jos pystyt tyroksiinia ottamaan, niin pysyt mukavan helposti normipainossakin.

Vierailija
9/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiä tulee lisää thyroxinilla.Mulla lisäksi muitakin oireita.Vajaatoimintaa sairastan.

Vierailija
10/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt lihonnut. Olen kuullut että jotkuun laihtuneetkin. Leikkauksen jälkeen

Vierailija
11/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se pakko poistaa? Mä en suostuis! Tutustu kunnolla asiaan, sua ei voida pakottaa mihinkään.

Vierailija
12/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tämä kirja:

Kilpirauhasen toimintahäiriöt ja kokonaisvaltainen hoito

Tässä kirjassa valotetaan kilpirauhasen toimintahäiriöiden kokonaisvaltaista ja yksilöllistä hoitoa. Kirjassa käsitellään monipuolisesti lääkehoitoja, mutta myös luontaisia hoitokeinoja, joilla voidaan pitää huolta paitsi kilpirauhasesta myös ihmisen hyvinvoinnista kokonaisuutena. Kokonaisvaltaiset ja luontaiset hoidot ovat hyödyksi niin kilpirauhassairauksien ennaltaehkäisyssä kuin muidenkin sairauksien ehkäisyssä ja terveyden ylläpidossa.

https://www.adlibris.com/fi/kirja/kilpirauhasen-toimintahairiot-ja-koko…

Vierailija
13/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu leikkaukseen! Kilpirauhanen on äärettömän tärkeä elin eikä sen puutetta mikään synteettinen lääke täysin voi korvata. Lue alan kirjallisuutta.

Vierailija
14/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saat myös tukea:

Vierailija
15/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele lääkäriäsi. Älä luota Vauva-palstan spesialisteihin tai kaiken maailman nettitohtoreihin. Oletko endokrinologin hoidossa?

Itse elänyt jo kolmisen kymmentä vuotta ilman kilpirauhasta, Thyroxin-lääkitys kohdallaan ja elämä sujuu kuin tanssi! Ainoa haittapuoleksi sanottava voi olla se, että arvoja joudutaan seuraamaan noin vuoden välein, useammin jos häikkää tulee. Se on kuitenkin vain pieni verikoe ja varsin helppo tutkia.

En todellakaan ole lihonut kiloakaan. 

Terv. kuusikymppinen maratoneja juokseva mummo.

Vierailija
16/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kysyisin toiselta tai kolmanneltakin lääkäriltä, eikö tosiaan ole mitään muuta hoitoa. Ja tutkisin vaihtoehtoja myös itse. Netistä löytyy kaikki.

Vierailija
17/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Struuma ei sinänsä ole vaarallinen eikä sitä aina tarvitse hoitaa. Jos struuma on iso tai kasvaa melko nopeasti, tarvitaan hoitoa. Iso ja ympäristöä painava tai selvän kosmeettisen haitan aiheuttama struuma leikataan.

Jos struuma ei ole kovin iso, hoidoksi voidaan valita myös pitkäaikainen tyroksiinihormonihoito. Tutkimusten mukaan tyroksiinihoidolla yli puolet struumista pienenee keskimäärin kolmanneksen."

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Vierailija
18/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis poistetaanko sulta molemmat?

Minulta on poistettu toinen, ja hyvin pärjännyt jo 10v. Ei mulla ole mitään lääkitystä, tsh 1,02.

Vierailija
19/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaunis vastauksista teille. Struumani on todella suuri ja poistetaan siksi. Aiheuttaa kuristavaa tunnetta ja näkyy ulospäin. Arvot ovat hyvät,

Vierailija
20/27 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaan kokonaan