Myötäilen parisuhteessa kaikkea ja kaikessa koko ajan, enkä pääse tavasta eroon.
Olen mielettömän miellyttämisenhaluinen, enkä osaa sanoa ei. Vastaan kaikkeen myöntävästi, kysyttiinpä mielipiteestäni, mieltymyksistäni, haluamisistani ja mieliteoistani.
”Tykkäätkö tästä?” - ”Joo.”
”Onko hyvää?” - ”Joo.”
”Haluatko tulla mukaan?” - ”Joo.”
”Haluaisitko lähteä vaeltamaan?” - ”Joo.”
Nyt olenkin sitten parisuhteessa, jossa syön ruokia joista en ollenkaan tykkää (sushi), harrastan asioista jotka eivät voisi vähempää oikeasti kiinnostaa (vaellus ja tietokonepelit), sängyssä on epämukavaa (tietyt asennot), ja olen kaikin puolin vain kaiku itsestäni.
Tämä on tapahtunut vähitellen, olemme olleet yhdessä nyt vuoden ajan. Heti alusta asti olin miehen kanssa jotenkin ”sokea” enkä osannut tuoda omaa itseäni esiin. Nyt kärsin, koska tuntuu että on liian myöhäistä ottaa esimerkiksi sängyssä puheeksi omat mieltymykset tai vaeltamassa kylmästi ilmoittaa, että en muuten oikeasti ole tippaakaan luontoihminen ja loukata näin miestä pahan kerran.
Mikä ilmiö oikein on kyseessä, en ymmärrä itseäni!? Mitä vaihtoehtoja tässä on? Näen melkeinpä ainoana vaihtoehtona kadota vähin äänin ja aloittaa joskus jossain toisaalla jonkun toisen kanssa puhtaalta pöydältä ja TOIVOA ettei sama kaava toistu. Toisaalta olen hyvin kiintynyt ja rakastunut, enkä haluaisi vain lähteä.
Miten ihmeessä voisin kertoa miehelleni tässä vaiheessa, kuka oikeasti olen?
Kommentit (10)
Kerrot vahitelen ettet anaa tykkaa peppuseksista vaan ihan pertsasta.
Seuraavaksi sanot etta mennaan leffaan kun sataa eika telttaan palelemaan ja harrastamaan roori roopea.
Sitten voitkin sanoa etta kunnon entrecote olis hyva vasta paino raa-alle kalalle.
Mun vaimo ei kanssa osaa kertoa omista haluistaa. Valittaa jalkeen pain kun ei tehda mita han haluaa.
Minunkin mieheni sanoi seurustelun alussa, että kerro mitä haluat, vain siten voit saada sitä, mitä haluat. Hän kun on mies, ja miehet ovat vähän yksinkertaisia tässä asiassa.
Älä viitti oot täydellinen nainen.
Aika moni nainen muuttuu, kun suhde etenee. Et ole ainoa. Lähes kaikista tulee vaikeampia.
Tosi moni nainen tekee näin ja synnytyksen jälkeen näyttää todellisen minänsä.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitti oot täydellinen nainen.
Aika moni nainen muuttuu, kun suhde etenee. Et ole ainoa. Lähes kaikista tulee vaikeampia.
Minä olin tuollainen kuin ap koko 20-vuotisen avioliiton ajan.... muutuin vasta eron jälkeen, kun löysin itseni,
JOs nyt vaikka aloittaisit miettimällä MIKSI teet noin? Miksi haluat hyväksyntää niin paljon että suostut asioihin mitkä eivät ole sinua?
Sitten listaa jutut mitkä koet omiksesi ja mitä tekisit jos saisit vapaasti valita jos ei olisi ketään jota pitäisi miellyttää. Sen jälkeen alat toteuttaa niitä juttuja. parisuhde luultavasti kariutuu mutta ehkä löydät oman äänesti ja tajuat että parhaiten sovit yhteen sellaisen ihmisen kanssa jonka mielenkiinnon kohteet ovat lähellä omiasi.
Onneksi olet ymmärtänyt että toimit miestäsi kohtaan väärin. Älä jatka tai sinusta tulee katkera nalkuttaja.
Miten mies reagoi jos sanotkin joskus ei? Oma suhteeni päättyi nopeasti väkivaltatilanteeseen ja eroon, kun aloin pitää puoliani. Mies yritti vokotella vielä takaisin ja oli hilkulla, etten jäänyt.
Aloita tekemällä ne itsellesi selväksi ensin. Kirjoita ylös, mistä pidät ja et pidä, mistä unelmoit ja mitä pelkäät.
Ala sitten itse ehdottelemaan asioita. Ei sinun tarvitse sanoa, ettet tykkää luonnosta, vaan itse sanot, että haluat lähteä oopperaan, koska tykkäät siitä.