Auttakaa mua molaamaan työhaastattelu!
Mulla on huomenna työhaastattelu! Miten saisin niin että en saisi sitä paikkaa? Paikkaan on 3 hakijaa (minun lisäksi siis 2), eli teoriassa mahdollisuuteni on n. 33%. En haluu töihin mutta työkkäristä tuli kutsu! Joten nyt pitäis jotenkin ryssiä.
Kommentit (52)
Toimi tänään niin, että huomenna haiset vanhalle viinalle.
Työttömyysetuuden kikkailu ilman aikomusta työllistyä täyttänee petoksen tai ainakin sen yrityksen tunnusmerkit. Että ihan se vain tiedoksi, jos ajattelee perseillä työkkärin työhaastteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vai että tällaista. Täällä siis annetaan ihan konkreettisesti neuvoja siihen, miten yrittää välttyä työnteolta. Eli etuuksia kelpaa kyllä nostella, mutta työllistyminen ei kiinnosta. No, työkkärin mukaanpa se vastaa työstä kieltäytymistä, jos on itse aiheuttanut työsuhteen kariutumisen.
http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/tyot…
"Työstä kieltäytyminen
TE-toimisto tarjoaa sinulle työtä tekemällä työtarjouksia. Myös työnantaja voi tarjota sinulle työtä suoraan. Työstä kieltäytyminen voi johtaa työttömyysetuuden määräaikaiseen menettämiseen.
Jos kieltäydyt ilman pätevää syytä työstä, johon sinut on valittu, tai työsopimus kariutuu oman menettelysi takia, karenssi on 90 päivää.
Jos kieltäydyt TE-toimiston sinulle tarjoamasta tai muuten sinulle tarjotusta työstä, karenssi on 60 päivää.
Jos työ, josta kieltäydyt, olisi kestänyt enintään kaksi viikkoa, karenssi on 30 päivää.
Jos aiheutat omalla menettelylläsi sen, ettei työsuhdetta synny, sinun katsotaan kieltäytyneen työstä.
Työttömyysturvalain työstä kieltäytymistä koskevia säännöksiä sovelletaan vain työ- tai virkasuhteessa tehtävään työhön."
Ymmärtäkää jo lopultakin, että työttömyysetuus on vastikkeellista!
Mitä jos nutturatäti/setä menisit vaikka Mollin keskustelu sivuille juttelemaan ja pätemään. Tää ketju ei ollut ilmiselvästikään sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vai että tällaista. Täällä siis annetaan ihan konkreettisesti neuvoja siihen, miten yrittää välttyä työnteolta. Eli etuuksia kelpaa kyllä nostella, mutta työllistyminen ei kiinnosta. No, työkkärin mukaanpa se vastaa työstä kieltäytymistä, jos on itse aiheuttanut työsuhteen kariutumisen.
http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/tyot…
"Työstä kieltäytyminen
TE-toimisto tarjoaa sinulle työtä tekemällä työtarjouksia. Myös työnantaja voi tarjota sinulle työtä suoraan. Työstä kieltäytyminen voi johtaa työttömyysetuuden määräaikaiseen menettämiseen.
Jos kieltäydyt ilman pätevää syytä työstä, johon sinut on valittu, tai työsopimus kariutuu oman menettelysi takia, karenssi on 90 päivää.
Jos kieltäydyt TE-toimiston sinulle tarjoamasta tai muuten sinulle tarjotusta työstä, karenssi on 60 päivää.
Jos työ, josta kieltäydyt, olisi kestänyt enintään kaksi viikkoa, karenssi on 30 päivää.
Jos aiheutat omalla menettelylläsi sen, ettei työsuhdetta synny, sinun katsotaan kieltäytyneen työstä.
Työttömyysturvalain työstä kieltäytymistä koskevia säännöksiä sovelletaan vain työ- tai virkasuhteessa tehtävään työhön."
Ymmärtäkää jo lopultakin, että työttömyysetuus on vastikkeellista!
No mistäs sinä tiedät tämän tai jonkun muun työnhakijan tavoitteita? Jos vaikka hakee tosissaan oman alan pitkäaikaista työtä, ja joutuu väkisin menemään haastatteluun paikkaan joka ei sitä vastaa, kyllä se harmittaa. Paljon motivoivampaa on mennä työhaastatteluun paikkaan, jota oikeasti haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Haastattelun aikana vetäset *nustapin pois pepustasi ja lyöt sen pöytään pystyyn. Tsäänssit työpaikan saantiin on minimaaliset tai jopa häviävän pienet.
Kokeilen tätä huomenna haastattelussa. Varasto duuni ei paljoa kiinnosta.
Turha yrittää mitään "kännää tai haise viinalta" -keinoa. Tuo on niin ikivanha keino, että työnantajat kyllä näkevät heti, onko kännit vedetty sen vuoksi, kun ei työpaikka nappaa. Sitten ilmoittavat työkkärille -> työkkäri taas katsoo että työsuhde kariutui oman menettelyn vuoksi -> karenssi iskee.
Mut toki jos varman karenssin haluaa, niin sittenhän noin voi tehdä.
Ole ylimielinen. Toimii n. 99,99% varmuudella.
Mietin paljon ääneen miksi tämä muka olisi unelmiesi työ.
Kysy voiko työtä tehdä etänä.
Kysy kuin paljon työajoissa on joustoja.
Kysy paljonko on luvallista sairastaa vuodessa.
Sitten kerrot, että haluaisit ehdottomasti autoedun palkan päälle.
Eiköhän tuo riitä.
Puhut vaan Jeesuksesta. Jos taas on uskova niin puhut Saatanasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä työpaikka on kyseessä?
Ravintola. Kokin papereilla mutta ei mulla oo edes kokemusta. Valmistuin vuonna 2007. T. A.p
Kerro että voit aloittaa työt vasta 23.5.2020.