Te joilla menee parisuhteessa hyvin; kertokaa hyvät ja ihanat puolet kumppanissasi. Kerro myös sitten vähemmön hyvät puolet, mitkä ärsyttää ( jos on jokin joka ärsyttää)
Ja muista mainita oletko nainen vai mies☺️
Olen itse yli 30v nainen ja ollut vasta vuoden nykyisessä suhteessani.
Olen todella onnellinen ja hirveän rakastunut.
En ole ennen ollut tällaisessa suhteessa jossa vallitsee rauha, mies on kiltti ja ottaa minut huomioon, minulla on levollinen ja hyvä olla. Isompia riitoja ei ole ( suhteemmeon melko tuore kyllä vielä, tiedän) mutta suhde tuntuu niin eriliselta kuin edellinen haastavampi suhteeni.
Mies on hyväntuulinen lähes aina ja hänellä on jotenkin positiivinen luonne, ajatuksemme ja arvomme kohtaavat ja meillä on hauskaa ja ihanaa yhdessä.
En ole huomannut hänessä mitään mikä ärsyttäisi, vaikka ei se haittaa jos jotain pientä löytyisikin mikä toisessa ärsyttää.
No toki joskus jotain pientä on mutta ei mitään mainitsemisen arvoista.
Haluaisin kuulla sinultakin, minkälainen parisuhteesi on, mikä siinä on hyvää ( ja myös vähemmän hyvää), mitä arvostat kumppanissasi ja mikä tekee sinut onnelliseksi/ tai vähemmän onnelliseksi.
Kommentit (3)
Ketju on ollut palstalla 2 tuntia, eikä yhtään vastausta...
Ei minullakaan hyvin mene. Keskustelen topiikeissa pettäminen jne.
Hyvät puolet kumppanissa: yrittää kovasti. Huonot puolet: yrittää muitakin.
Poikaystäväni on luotettava, suojeleva, maanläheinen, vahva rauhallisella tavalla, jaksaa kannustaa ja tukea, mutta osaa myös ottaa vastaan hellyyttä, mikä etenkin miehessä kertoo itsevarmuudesta. Hän osaa antaa juuri oikean määrän tilaa ja tukea, en tunne oloani holhotuksi tai hylätyksi. Iso tekijä suhteen onnellisuudessa on toisen teoille arvon antaminen, muistetaan molemmat kiittää ja suukottaa kun toinen tekee jotain pientäkin mistä on apua tai iloa.
Ainoa asia mikä ärsyttää on kumppanin sotkuisuus, mutta sekään ei maailmaa kaada, kun hän muistaa kiittää tai osallistua siivotessani.
N24, kumppanin kanssa tunnettu pari vuotta, suhdetta takana 1.5 vuotta.
Parasta miehessäni on huumorintaju ja välittäminen. Meillä on hauskaa yhdessä, usein hölmöillään ja nauretaan mahat kippurassa yhdessä. Mies tukee ja kuuntelee jos minulla on huolia ja pyrkii auttamaan parhaansa mukaan ja sama tietysti toisinpäin. Yhdessäolomme on rentoa ja helppoa. Olen ensimmäistä kertaa suhteessa, jossa voin olla täysin oma itseni ja tuntea itseni rakastetuksi ja hyväksytyksi. Samaa on mies sanonut omasta puolestaan.
Ärsyttävät asiat ovat yleisesti ottaen melko pieniä ja mitättömiä, tyyliin että miehellä on tapana pitää telkkaria huutamassa taustalla vaikkei sitä katsokaan tai että syödessä pitäisi aina samalla tehdä jotain muuta, kuten katsoa sitä telkkaria. Pientä kitkaa on aiheuttanut myös se, että joskus meidän molempien on vaikea ottaa puheeksi mieltä vaivaavia tai ns. vakavia asioita. Tässä olemme onneksi koko ajan suhteen edetessä kehittyneet.
N27