Tultiin kotiin - seinäkello oli kadonnut
Joo, siis tultiin kotiin kaupasta ja huomattiin, että meidän yhdestä huoneesta oli kadonnut kello. Kyseessä siis ihan halpiskello, ehkä jonkun kolme euroa maksoi uutena ilman paristoja. Seinällä oli reilun parin metrin korkeudessa, lähellä ei mitään hyllyjä yms. että kissat olisivat sinne päässeet. On käännetty koko asunto ympäri, paljoa tavaraa meillä ei edes ole. Mistä ihmeestä voi olla kysymys?
Kommentit (36)
Naapuri kyllästynyt kuunteleen seinän läpi halpiskellon kovaa tikitystä ja jollain konstilla hakenut sen pois.
Kaksi keskellä juoksee, kaksitoista ympärillä seisoo, mikä se on?
Kellonne on siirtynyt ajasta iäisyyteen.
No, vakavasti puhuen, joko olet unissasi sen vienyt jonnekin tai miehesi tekee sinulle kiusaa tai jompi kumpi on ajatuksissaan aikonut vaihtaa siihen paristot ja se on jäänyt jonnekin. Jos teiltä alkaa katoamaan enemmänkin tavaraa niin laita valvontakamerat.
Vierailija kirjoitti:
Kello käy
Jep, lähtenyt käymään. Jossakin. Lieneekö jo palannut?
Kohtahan ne kellot taas käännetään, teidän kellon on joku kääntänyt vähän ennen aikojaan.
Kannattaa katsoa pääseekö sisälle jostain, onko joku tuuletus ikkuna jäänyt auki tai tullut suljettua ovi huonosti, meillä yhdessä pihassa oli sen verran villit naapurin pojat, että hävisi leikkeihin mitä ihmeellisempää tavaraa ja tykkäsivät koluta heti tilaisuuden tullen kämppää ja varastoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen se kamala hiiviskelijä, joka jätti aina asuntoon kahvipaketin merkiksi, että oli käynyt nuuskimassa. Mutta joo, luonnollisin selitys on yleensä se todennäköisin, eli oletteko varma että kello oli seinällä kun lähditte? Jos se on häipynyt jo aiemmin?
Ap, asutteko missä? Ettei vaan olisi kyseinen ihminen. Jättää merkin käyneensä, lähtee jokin suht arvoton tavara/siirtää eri paikkaan yms.
Ja onhan niitä muitakin.
Huoltomies, isännöitsijä yms.. ellei kello ala löytyä, kysykää naapureilta onko nähneet mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kello käy
Jep, lähtenyt käymään. Jossakin. Lieneekö jo palannut?
Saattanut ennen paluutaan myös pysähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen se kamala hiiviskelijä, joka jätti aina asuntoon kahvipaketin merkiksi, että oli käynyt nuuskimassa. Mutta joo, luonnollisin selitys on yleensä se todennäköisin, eli oletteko varma että kello oli seinällä kun lähditte? Jos se on häipynyt jo aiemmin?
Mutta mihin se olisi voinut häipyä, se meitä vaivaa.. Ollaan kahden aikuisen talous, vähän tavaraa ja kello oli korkealla. Olen joskus kävellyt unissani. Olisinkohan voinut unissani sen napata seinältä 🤔
Olin nuorena au pairina ja huoneeni seinällä oli ruma taulu. Kävelin unissani ja nostin taulun sängyn alle. :D
Nukuin ystäväni luona ja päätin unessani siirtää viherkasvin ikkunalaudalta keittiön työtasolle. Kasvi oli suuri, joten en siirtänyt. Muistin tilanteen, kun heräsin. Kaverini takin olin uneni aikana siirtänyt eteisestä vaatekaappiin. En koskaan tekisi mitään tuollaista, jos olisin hereillä, koska en pengo.
Kello voi löytyä jostain laatikosta tai kaapista, jonne olette sen nostaneet. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se muuta sitä asiaa että kello on hävinnyt, oli sen katoamisajankohta tänään tai jonain muuna päivänä.
Mutta tekee asian vähemmän mystiseksi, joku kylässä käynyt on voinut pölliä sen. Piloillaan tai muuten vain kleptomaani. Ja ap:n on helpompi jäljittää kuka tutuista tekisi/on tehnyt "kepposen". Hieman vähemmän pelottavaa kuin se, että joku on sillä aikaa kun ollaan kaupassa mennyt sisään ilman murtojälkiä ja vienyt arvottoman kellon (miksi?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että aloittajan kello olisi vain ottanut ja lähtenyt ;)
Niin, hypännyt jonkun vieraan taskuun tai laukkuun.
Todennäköisesti ap tai miehensä on unissaan tai ajatuksissaan siirtänyt kellon johonkin. Tai sitten heillä on tuttavanaan jonkin sortin kleptomaani.
Helsingissä oon kuullut paljonkin tuollaisia juttuja. Jostain saatu kopioitua yleisavain ja yleensä yöllä vierailtu asunnoissa. Päivällä ikkunan tai parvekkeen kautta. Keltä lähti kamera ja korulippaasta koruja, joiltakin käsilaukku yöllä lompakoineen, yleensä sellaista pientä jonka saa rajan takana myytyä ja joka on helppo äkkiä napata.
Mun ex-mies oli unissakävelijä ja tavaroita hävis aina välillä, useimmat löytyivät etsimisen jälkeen jostain oudosta paikasta. Kerran kun olin talvella yövuorossa hänen olkalaukkunsa jossa oli työpapereita, oli kadonnut hattuhyllyltä. Aamulla sitä etsittiin joka paikasta ja hän etsi sitä töistä, vaikka molemmat oltiin varmoja että hänellä oli se mukana kun töistä tuli kotiin. Muutaman kuukauden päästä kun lumet alkoi sulamaan, se löytyi parvekkeen alapuolelta. Ex-mies oli unissaan käynyt tiputtamassa laukun parvekkeelta ja samana yönä satoi lunta että se peittyi lumen alle. Samalla kertaa löytyi alimman parvekkeen alapuolelta ihan seinän vierestä hänen muutama hänen sukka ja t-paita.
Ei ole itselle koskaan tapahtunut, mutta just kun olen itsekin kuullut noita juttuja niin olen joka muuton jälkeen vähän pelännyt että jos jollain entisellä vuokralaisella on avain. Nyt on onneksi ihan vastavalmistunut talo niin ei ole edellisiä asukkaita. Toki voi olla joku häiriintynyt huoltomies.