Sisko kommentoi ikävästi
Aina, kun käyn kesälomamatkalla ulkomailla, kommentoi jotain ärsyttävää. Kuten "ilman saastutusta, eikö Venetsia kohta uppoa tai miten sillä on varaa" Ei koskaan mitään positiivista löydä. Ehkä vähän kateellinen, kun on monta lasta eikä mahdollisuutta niin matkustaa. Miten näihin kommentteihin suhtautua, kun kuulen aina joltakin muulta hänen sanoneen noin?
Kommentit (37)
Taidat oikeastaan nauttia tilanteesta, että sinulla on varaa matkustaa ja siskolla ei.
Älä tee kommenteista ns. numeroa vaan anna olla. Jos matkustat usein, jätä joku reissu tekemättä ja säästä rahat. Otat sitten seuraavalle reissulle sisko mukaan ja toki varakkaampana tarjoat matkan. Tai ehdota yhteistä matkaa - tuskin kuitenkaan lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Taidat oikeastaan nauttia tilanteesta, että sinulla on varaa matkustaa ja siskolla ei.
Älä tee kommenteista ns. numeroa vaan anna olla. Jos matkustat usein, jätä joku reissu tekemättä ja säästä rahat. Otat sitten seuraavalle reissulle sisko mukaan ja toki varakkaampana tarjoat matkan. Tai ehdota yhteistä matkaa - tuskin kuitenkaan lähtee.
Siskoni hieman varakkaampi kuin minä, mutta hänellä kehitysvammaisia lapsia, jotka vaativat huolenpitoa eikä siksi voi niin vapaasti matkustaa. Ehkä purkaa pahaa oloaan perhetilanteensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ikäviä kommentteja. Arvostan sinussa sitä, ettet koskaan puhu mitään ikävää sisarestasi.
Sisareni totesi, että sain syövän, koska olen ylipainoinen. Arvostan edelleen hänen rehellistä ja avointa kommenttiaan, jonka hän sanoi suoraan minulle, kun olin toipumassa. Onneksi minulla on hoikka sisar.
Sanoiko lääkäri samaa, vai oletko jotenkin autisti, joka ei tunnista, että siskosi on sosiopaatti?
Vierailija kirjoitti:
Siskosi on törppö kommentteineen, mutta niin olet sinäkin, kun oikein kaivamalla kaivat hänen ikävät kommenttinsa kuultaviksi. Pidät yllä huonoa kierrettä välillänne. Anna olla, ja keskity omaan elämääsi.
Älä viitsi haukkua. Eikö sinun mielestä ole väärin, että joku tuntemasi ihminen on sinusta puhunut jotain pahaa etkä sitä tiedä? Tietenkin harmi hänen tilanteensa, mutta ei silti oikein purkaa sitä minuun. Joskus pyytänytkin anteeksi, kun ei ole tajunnut pahoittaneensa mielensä puheillaan. Mutta en koskaan ole tietenkään sanonu t hänelle noista muilta kuulemistani asioista.
Minä sitä paitsi arvostan avoimuutta ja on oikein, jos esimerkiksi nuorempi siskoni kertoo, jos vanhempi siskomme puhunut minusta. Nuoremman siskon kanssa tulen hyvin toimeen ja hän on kertonut puolustaneensa minua keskusteluissa mikä on minusta hyvä asia. Ja samaa mieltä on nuorempi siskonikin, kyllä hänkin haluaa tietää, jos hänestä jotain puhutaan, mutta ei silti siitä välitä. Minulle tulisi itselleni huono olo, jos kuulisin esim. jotakuta haukuttavan eikä asianomainen tästä tiedä. Parempi tietää nuo asiat kuin teeskennellä, että kaikki on hyvin. Mutta en koskaan kysyä siskoltani jälkeen päin miksi mennyt sanomaan tuollaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tee kommenteista ns. numeroa vaan anna olla. Jos matkustat usein, jätä joku reissu tekemättä ja säästä rahat. Otat sitten seuraavalle reissulle sisko mukaan ja toki varakkaampana tarjoat matkan. Tai ehdota yhteistä matkaa - tuskin kuitenkaan lähtee.Siskoni hieman varakkaampi kuin minä, mutta hänellä kehitysvammaisia lapsia, jotka vaativat huolenpitoa eikä siksi voi niin vapaasti matkustaa. Ehkä purkaa pahaa oloaan perhetilanteensa vuoksi.
Itsekin on sanonut joskus, että on raskasta lapsien kanssa ja siksi välillä ajattelemattomasti sanoo jotain.
En halua kenenkään kanssa riidoissa olla enkä katkaista välejä, mutta etäisyyttä olen pitänyt eikä siskoa tästä tietoinen. Sanoo hän välillä jotain hyvääkin, ainakin minun läsnä ollessa. Pitää esim. hyvänä asiana pyrkimistäni pois matalapalkkaisesta työstä parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Saisinko joltakin neuvoja?
Lopeta matkustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäviä kommentteja. Arvostan sinussa sitä, ettet koskaan puhu mitään ikävää sisarestasi.
Sisareni totesi, että sain syövän, koska olen ylipainoinen. Arvostan edelleen hänen rehellistä ja avointa kommenttiaan, jonka hän sanoi suoraan minulle, kun olin toipumassa. Onneksi minulla on hoikka sisar.
Sanoiko lääkäri samaa, vai oletko jotenkin autisti, joka ei tunnista, että siskosi on sosiopaatti?
Autisteja ihmisiä oikeasti on olemassa, joten ei ole oikein mollata heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisinko joltakin neuvoja?
Lopeta matkustelu.
Jokaisen oma asia mitä tekee. Jos tykkää matkustamisesta ei siitä tarvitse luopua muiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on kamala sisar. Miksi annat hänen noin sanoa? Tuo on silkkaa ilkeyttä. Syöpä voi tulla mistä vain.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia en nykyään kerro mitään tulevista reissuistani ja pyytänyt muitakin olla kertomatta, mutta silti saa kuulla aina joltakin ja seuraa sama juttu. Siskoon ei ole siksi tehnyt mieli olla paljon yhteydessä.
Ap
Laita estoon äläkä ole yhteydessä.Silleen niistä veemäisistä sisaruksista pääsee eroon. Testattu ja toimivaksi havaittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia en nykyään kerro mitään tulevista reissuistani ja pyytänyt muitakin olla kertomatta, mutta silti saa kuulla aina joltakin ja seuraa sama juttu. Siskoon ei ole siksi tehnyt mieli olla paljon yhteydessä.
Ap
Laita estoon äläkä ole yhteydessä.Silleen niistä veemäisistä sisaruksista pääsee eroon. Testattu ja toimivaksi havaittu.
En haluaisi kenellekään niin tyly olla. Kyllä hän välillä osaa olla kannustavakin, jos olen kertonut opiskelu- tai työsuunnitelmistani.
Sano, että en tee isoa liutaa lapsia niin voin matkustaa, koska lapsi aiheuttaa enemmän päästöjä kuin matkustelu.
Vierailija kirjoitti:
Sano, että en tee isoa liutaa lapsia niin voin matkustaa, koska lapsi aiheuttaa enemmän päästöjä kuin matkustelu.
En ole koskaan itse kuulemassa noita matkustamiseen liittyviä kommentteja, joten en viitsi hänelle sanoa jälkeen päin. Ehkä olisi parempi itse kertoa matkasuunnitelmistani niin kuulisin kommentit suoraan ja voisin niihin reagoida.
Tämä on nyt vähän ohis en nyt jaksa näitä sisko lätinöitä, mutta tästä matkustus kateudesta sen verran, että näyttää olevan aika yleistä että monet luulee tai ainakin toivoo toisten olevan kateellisia, jos matkustavat ja joku toinen ei. Mistäköhän kumpuaa näin itseriittoinen ajatusmaailma. Suorastaan hilpeää. Itsekin olin kerran tilanteessa, jossa kuulin erään ”tuttavan” huolen meidän matkustamattomuudesta, mutta taisipa hän kuitenkin tietää, että oikeasti halveksin häntä (ei nyt laiteta syitä miksi ettei tule liikaa tunnistettavuutta) enkä kuuna päivänä olisi halunnut hänen elämäänsä tai olla hän matkusteluineen. Hilpeän säälittävää huomata kun sillä matkustella yritetään päteä johonkin suuntaan.
Siskosi on törppö kommentteineen, mutta niin olet sinäkin, kun oikein kaivamalla kaivat hänen ikävät kommenttinsa kuultaviksi. Pidät yllä huonoa kierrettä välillänne. Anna olla, ja keskity omaan elämääsi.