Sisko kommentoi ikävästi
Aina, kun käyn kesälomamatkalla ulkomailla, kommentoi jotain ärsyttävää. Kuten "ilman saastutusta, eikö Venetsia kohta uppoa tai miten sillä on varaa" Ei koskaan mitään positiivista löydä. Ehkä vähän kateellinen, kun on monta lasta eikä mahdollisuutta niin matkustaa. Miten näihin kommentteihin suhtautua, kun kuulen aina joltakin muulta hänen sanoneen noin?
Kommentit (37)
Mitä tehdä? Itse en ikinä kuulemassa noita ikäviä kommentteja vaan esimerkiksi isä kertonut kylässä käydessään ajattelematta, että olen lähdössä johonkin maahan. Kun sitten olen myöhemmin kysynyt ei kai siskolleni ole kerrottu matkastani, kuulen mitä sanonut. Koska en itse paikalla siskoni noin sanoessa, en ole pystynyt puolustautumaan.
Miksi ihmiset kertovat ilkeät kommentit sinulle eteenpäin?
Minun neuvoni: anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja mieti, haluatko olla tekemisissä sellaistenkaan ihmisten kanssa, jotka katsovat aiheelliseksi kertoilla noita siskosi sanomisia sinulle eteenpäin.
Niin älä nyt ainakaan kysy keneltäkään että mitä se sisko on tällä kertaa sanonut. Jos ei kerran sulle suoraan sano, niin anna olla. Ja jos muut sulle kysymättä kertovat, niin onpa sulla ainakin ihan urpo perhe sitten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset kertovat ilkeät kommentit sinulle eteenpäin?
Itse olen kysynyt, että ei kai ole siskolleni asiasta puhuttu ja sitten kysyn mitä sanonut asiaan. Ehkä ei kannattaisi kysyä. Ei tunnu kivalta, kun selän takana puhuttu tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Niin älä nyt ainakaan kysy keneltäkään että mitä se sisko on tällä kertaa sanonut. Jos ei kerran sulle suoraan sano, niin anna olla. Ja jos muut sulle kysymättä kertovat, niin onpa sulla ainakin ihan urpo perhe sitten.
Eivät koskaan sanokaan, että itse olen kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät koskaan sanokaan, että itse olen kysynyt.
ilman, että itse olen kysynyt
Itse kaivat ne kommentit sieltä =)
Ikäviä kommentteja. Arvostan sinussa sitä, ettet koskaan puhu mitään ikävää sisarestasi.
Sisareni totesi, että sain syövän, koska olen ylipainoinen. Arvostan edelleen hänen rehellistä ja avointa kommenttiaan, jonka hän sanoi suoraan minulle, kun olin toipumassa. Onneksi minulla on hoikka sisar.
No lopeta hyvä ihminen se kysely sitten. Ihme masokismia...
Vai pitäisikö ihan tahallaan kertoa siskolle, että olen lähdössä esim. Kreikkaan ja odotan innolla matkaa? Osoittaisin, etten välitä mitä ajattelee.
Joskus aiemmin on ollut kiva näyttää matkakuvia, mutta ei enää, kun on kuullut tuollaista.
Miksi sun pitäisi välittää siitä, mitä mieltä höpsö siskosi on sinusta tai matkoistasi tai Ventesiasta?
Oma siskoni on samanlainen. Ei tosin ole nyt ottanyt yli vuoteen mitään kontaktia, kun kerroin että anoppini mielestä minä näytän meistä siskoksista siltä nuoremmalta (ja olen viisi vuotta vanhempi).
Vierailija kirjoitti:
Oma siskoni on samanlainen. Ei tosin ole nyt ottanyt yli vuoteen mitään kontaktia, kun kerroin että anoppini mielestä minä näytän meistä siskoksista siltä nuoremmalta (ja olen viisi vuotta vanhempi).
Täällä kirjoittaa nyt liuta todella mukavia siskoja.
Vierailija kirjoitti:
No lopeta hyvä ihminen se kysely sitten. Ihme masokismia...
Ehkä vain toivon, että joskus tulisi positiivinenkin kommentti. Mutta ehkä ei niin utelias kannata olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ignooraamisen, vähättelyn, typerien kommenttien ja suoranaisen v*ttuilun jälkeen koin, että on vain oikeus ja kohtuus kertoa, miten kivan kehun olin juuri saanut. Oikeasti olen ollut häntä kohtaan liian kiltti, ja antanut vain olla vaikka olen saanut pahan mielen monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ignooraamisen, vähättelyn, typerien kommenttien ja suoranaisen v*ttuilun jälkeen koin, että on vain oikeus ja kohtuus kertoa, miten kivan kehun olin juuri saanut. Oikeasti olen ollut häntä kohtaan liian kiltti, ja antanut vain olla vaikka olen saanut pahan mielen monta kertaa.
Ihan oikein teit. Siskoni kiusasivat minua lapsena ja ilmeisesti tällä siskolla jäänyt tämä edelleen päälle. Ovat minusta vanhempia. En ikinä osaa vastata sillä tavoin, että ymmärtäisivät jättää rauhaan jatkossa. Vuosia sitten, kun asuin vielä kotona tällä siskolla oli tapana välillä kysyä esim. "milloin muutat" tai kehua omaa elämäänsä ja sitä kuinka hyvä on oma rauha. Tähän samaan juttuun hän sai miehensäkin mukaan, koska hänen miehensäkin mukaan, koska tämä suositteli minulle omistusasuntoa. Tuntui pahalta viettää yhtenä vuonna uutta vuotta siellä, kun arvasin tulevan noita samoja puheita taas. Aina nykäänkin joutuu olemaan vähän varuillaan, että toivottavasti ei sano mitään huonoa. Nykyään asun jo omillani.
Ja sen takia olen kysynyt muilta onko sisko minusta puhunut jotain, koska häiritsee, jos on puhunut jotain pahaa. Mutta ei varmaan hyvä idea kysyä, koska masentaa sen jälkeen.
Ehkä ensi kerralla pitäisi sanoa, että ei tunnu kivalta tuo mitä sanoit, jos hän suoraan minulle jotain sanoo.
Ap
Ihan harmittaa, kun joutuu aina miettimään mitä kannattaa hänelle kertoa.
Sen takia en nykyään kerro mitään tulevista reissuistani ja pyytänyt muitakin olla kertomatta, mutta silti saa kuulla aina joltakin ja seuraa sama juttu. Siskoon ei ole siksi tehnyt mieli olla paljon yhteydessä.
Ap