Mies sanoi, että on järjestänyt hemmotteluviikonlopun - Se ei kuitenkaan koskenut mua ja taaperoa
Mies sanoi aamulla, että on varannut hemmottelu kylpyläloman , koska haluaa arkeen piristä. Huusin Jippii! Ajattelin, että ihanaa päästä taaperon kanssa mukaan. No, kun tuuletin, niin mies katsoi mua omituisesti. Sanoi sitten, että lähtee ihan itse kyllä nauttimaan omasta ajasta kaverinsa kanssa. Menin aivan lukkoon ja melkein purskahdin itkuun. Olisin halunnut perheen kesken yhteisestä aikaa. Yritin vielä kysyä, että pääsisinkö mukaan, mutta mies sanoi, että ei. Ajattelin, että yritän vielä huomenna, jos mies lämpenisi.. olisi kivaa tekemistä taaperollekin. Olen silti todella pettynyt! Mielestäni tuo ei ollut reilua meitä kohtaan.
Mitä tekisitte tilanteessa?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä aika lailla hermostuisin. Ensinnäkin siitä, että mies ei neuvottele tuollaisista, koska hänhän piti asiaa vain ilmoitusasiana ja itsestäänselvänä, että sinä jäät hoitamaan lasta ja huushollia.
Toiseksi hermostuisin, jos mies ei tarjoutunut päästämään sinua vastaavasti lomalle kaverisi kanssa, niin että mies hoitaa lasta.
Kolmanneksi olisin aika surullinen siitä, että miehelle perheen kanssa lomaileminen ei ole hemmottelua ja houkuttelevaa. Hän ei vaikuta arvostavan sinua ja lastanne, vaan kokee tärkeäksi päästä teistä rauhaan voidakseen rentoutua. Ymmärrän kyllä, jos kaverit puuhaavat yhteistä äijäreissuae, että lomaillaan erikseen.
Mutta noin pääasiassa parisuhteessa ollaan siksi, että se on MUKAVAA. Eli että nimenomaan halutaan olla yhdessä.
Parisuhteessakana ei aina pidä olla yhdessä. Joskus on päästävä jonnekkin yksin.
Ap ja mies tuskin ovat arkisin yhdessä, kun ovat töissä. Vähäisen vapaa-ajan ainakin minä haluan viettää perheen kanssa. Samoin minun mieheni.
Kuten sanoin, kaveriporukan yhteiset riennot ovat ok, mutta se, että ap:n mies nimenomaan kokee, että se ilman perhettä kylpylään meno on tärkeää piristystä, ja perhe pilaisi sen tulemalla mukaan - se ei kuulosta hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoi aamulla, että on varannut hemmottelu kylpyläloman , koska haluaa arkeen piristä. Huusin Jippii! Ajattelin, että ihanaa päästä taaperon kanssa mukaan. No, kun tuuletin, niin mies katsoi mua omituisesti. Sanoi sitten, että lähtee ihan itse kyllä nauttimaan omasta ajasta kaverinsa kanssa. Menin aivan lukkoon ja melkein purskahdin itkuun. Olisin halunnut perheen kesken yhteisestä aikaa. Yritin vielä kysyä, että pääsisinkö mukaan, mutta mies sanoi, että ei. Ajattelin, että yritän vielä huomenna, jos mies lämpenisi.. olisi kivaa tekemistä taaperollekin. Olen silti todella pettynyt! Mielestäni tuo ei ollut reilua meitä kohtaan.
Mitä tekisitte tilanteessa?[/quote
Mä kirjoittaisin tuossa tilanteessa paremman provon.
Salkkarit juonikuviota. Ei uppoa tämä provo
Mä vaihtaisin miestä, koska kavereiden kanssa kylpyläreissua suunnitteleva mies kuulostaa homolta.
Pyydä sinä sitten ensi viikonloppuna jotakin ystävääsi kanssasi kylpylään tai mihin ikinä haluatkaan mennä. Enemmän se lomaa on, kun jätät taaperon miehen kanssa kotiin.
Vaikea kuvitella tilannetta. Meillä tuollaista ei ole tapahtunut koskaan ja yli 10 vuotta oltu jo kimpassa. Mies ei ole ikinä ehdottanut edes baari-iltaa kaveriporukassa vaan aina pyytää mut mukaan. Joskus lähden, joskus en. Niillä kavereillakin on usein puolisot mukana. Hemmottelulomat sovitaan yhdessä ja niihin mennään yhdessä. Kumpikaan ei edes halua lähteä kylpylään ilman toista. Jääkiekkoreissulle lähti kaveriporukalla ulkomaille 5 päiväksi ja se oli mulle ihan okei. Kylpyläloma miesten kesken on vähän ehkä homppelimeininkiä
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin outoa, että ajattelit heti alussa että "pääset mukaan", ikään kuin olisit lapsi tai joku holhottava.
Kyllä meillä ainakin aina pääsee kaikki mukaan tällaisille reissuille jotka vaan otetaan ja ilmotetaan.
Ei tulisi mieleenkään olla tyypin kanssa, joka vain ilmoittaisi häipyvänsä jonnekin viikonlopuksi kaverinsa kanssa, ilman että siitä keskustellaan kotona ensin. En tekisi niin itsekään, koska tuollainen olisi vain tökeröä ja todella ilkeää.
Eri asia, jos on puhuttu yhdessä, että molempien olisi hyvä saada oma viikonloppubreikki arjesta. Siinäkin tilanteessa kyllä lykkäisin lapsen hoitoon ja lähtisin miehen kanssa kahdestaan hotelliin ”täysihoitoon”.
Vierailija kirjoitti:
Toteaisin, että ex-mies oli itsekäs juntti.
Provo. Tämä. On. Provo. Älä. Ole. Yksinkertainen. Ja. Provosoidu.
Vierailija kirjoitti:
Sinällään on että mies lähtee yksin. Jokainen tarvitsee joskus irtiottoa arjesta ja se ei täysipainoisesti onnistu jos perhe on mukana. Toki sekin on kivaa ja tärkeää, mutta eri tavalla. Olen kuitenkin sitä mieltä että on loukkaavaa mennä varailemaan yhtään mitään sopimatta asiasta etukäteen. Esimerkiksi ajankohdan suhteen voi toisella olla toiveita. On myös reilua että toinen tietää asiasta koska hänellehän jää lapsenhoito. Mitä jos molemmat vaan sopisivat omia menojaan toisistaan piittaamatta? Voisi tulla päällekkäisyyttä kun molemmat olisivat laskeneet sen varaan että toinen hoitaa lapsen. Muutenkin on tärkeää että perheessä keskustellaan asiat ääneen ja sovitaan yhdessä. Tottakai toinen muuten tuntee olonsa loukatuksi ja sivuutetuksi. Varsinkin jos itselle ei tulisi edes mieleenkään toimia samoin toista kohtaan.
Kirjoitit tällaisen romaanin vastaukseksi provoon *facepalm*
Vierailija kirjoitti:
Lakkaisin keksimästä näitä sikamiesfantasioita ja hankkisin elämän.
Mä en tiennyt että miehet omatoimisesti hakeutuvat lomalle kylpylään ja toi ilmaisu ”hemmottelullma” miehen suusta kuulostaa metroseksuaalilta
Onko Porvoossa kylpylöitä vai lähteekö mies kaupungista?
Provohan tämä on, mutta miksi olette noin toksisesti maskuliinisia. Hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiennyt että miehet omatoimisesti hakeutuvat lomalle kylpylään ja toi ilmaisu ”hemmottelullma” miehen suusta kuulostaa metroseksuaalilta
Tämä on naisen kirjoittama provo. Ajattele miten säälittävä elämä täytyy olla, että tällaista tekee...
Vierailija kirjoitti:
Alkaisin kiskoo viinaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä aika lailla hermostuisin. Ensinnäkin siitä, että mies ei neuvottele tuollaisista, koska hänhän piti asiaa vain ilmoitusasiana ja itsestäänselvänä, että sinä jäät hoitamaan lasta ja huushollia.
Toiseksi hermostuisin, jos mies ei tarjoutunut päästämään sinua vastaavasti lomalle kaverisi kanssa, niin että mies hoitaa lasta.
Kolmanneksi olisin aika surullinen siitä, että miehelle perheen kanssa lomaileminen ei ole hemmottelua ja houkuttelevaa. Hän ei vaikuta arvostavan sinua ja lastanne, vaan kokee tärkeäksi päästä teistä rauhaan voidakseen rentoutua. Ymmärrän kyllä, jos kaverit puuhaavat yhteistä äijäreissuae, että lomaillaan erikseen.
Mutta noin pääasiassa parisuhteessa ollaan siksi, että se on MUKAVAA. Eli että nimenomaan halutaan olla yhdessä.
Parisuhteessakana ei aina pidä olla yhdessä. Joskus on päästävä jonnekkin yksin.
Ap ja mies tuskin ovat arkisin yhdessä, kun ovat töissä. Vähäisen vapaa-ajan ainakin minä haluan viettää perheen kanssa. Samoin minun mieheni.
Kuten sanoin, kaveriporukan yhteiset riennot ovat ok, mutta se, että ap:n mies nimenomaan kokee, että se ilman perhettä kylpylään meno on tärkeää piristystä, ja perhe pilaisi sen tulemalla mukaan - se ei kuulosta hyvältä.
Ihmiset ovat erilaisia. Olen äiti ja voin käsi sydämellä myöntää hihkuvani riemusta joka kerta kun kuulen pääseväni kansainväliseen konferenssiin Floridaan. Ihan ilman miestä ja lapsia ja se just on se juttu, että perhe ei tule mukaan. Olen varmaan aika sika, kun en edes tunne syyllisyyttä riemustani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän parisuhteessa kummallakaan ole koskaan ollut tarvetta päästä mihinkään yksin. Meillä on hauskaa yhdessä ja reissuissa molemmat nauttii samoista asioista.
No ei meillä ainakaan varailla omin päin mitään poikien tai tyttöjen reissuja, vaan kyllä niistä neuvotellaan etukäteen. Kahden pienen lapsen hoitaminen yksin on kuitenkin raskaampaa kuin kaksin ja meillä on molemmilla vaativa työ, joten viikonloppuisin pitäisi molempien päästä lepäämään.