Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väitös: Hiilarit pitävät laihana

Vierailija
17.10.2018 |

https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/hiilihydraatit-pitavat-hoikkana

Lihavien mantra kuuluu usein, että pitäisi välttää hiilareita. Todellisuudessa runsaasti hiilihydraatteja syövien riski lihoa on 35% pienempi. Hiilihydraattien vähyys lyhentää elinikää keskimäärin neljällä vuodella.

t. onnellinen ja laiha hiilarinpuputtaja

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan. Olen aina ollut hoikka ja syön paljon perunaa. Peruna on paheeni, kaikissa muodoissaan. Niin ja olen keski-ikäinen, joten aineenvaihduntaan on turha vedota. Toki liikun myös hikeen asti tunnin päivässä.

Vierailija
2/10 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön myös hyvin hiilaripainotteisesti. BMI 17 ja vähän päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Bmi 20 ja harrastan lähes joka päivä liikuntaa, ilman perunaa, täysjyväviljoja ja hedelmiä ei pärjäisi.

(odotan nyt, että joku tomikokkofanaatikko pillastuu...)

Vierailija
4/10 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit syövät suhteessa melko runsaasti hiilihydraatteja, koska ruokavaliossa on rasvaa hyvin vähän ja proteiiniakin kohtuullisesti. Eipä noissa liikalihavia juuri ole ja muutenkin ovat hyvinvoivaa porukkaa.

Vierailija
5/10 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mulla juokse edes p*ska, jos en syö paljon hiilareita. Kasviksia paljon, leipää, perunaa, riisiä, pastaa eri muodoissaan. Joskus yritin vähentää hiilareita, niin aineenvaihdunta pysähtyi. Saattoi olla, ettei kolmeen päivään tullut mitään ulos.

Vierailija
6/10 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"..lyhentää elinikää neljällä vuodella..", mistä te näitä humpuukitietojanne oikein kaivatte. Asiaahan on melkein mahdotonta tutkia edustavasti ilman perusteellisia seurantatutkimuksia.

Vierailija
7/10 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"..lyhentää elinikää neljällä vuodella..", mistä te näitä humpuukitietojanne oikein kaivatte. Asiaahan on melkein mahdotonta tutkia edustavasti ilman perusteellisia seurantatutkimuksia.

Jospa lukisit sen oheen liitetyn artikkelin.

Vierailija
8/10 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammojen johtopäätös on, että nyt karkkia saa mässyttää huoletta.

Vierailija
9/10 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai mulla juokse edes p*ska, jos en syö paljon hiilareita. Kasviksia paljon, leipää, perunaa, riisiä, pastaa eri muodoissaan. Joskus yritin vähentää hiilareita, niin aineenvaihdunta pysähtyi. Saattoi olla, ettei kolmeen päivään tullut mitään ulos.

Aineenvaihdunta pysähtyi?  Siis kuolit.

Vierailija
10/10 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa lukisit sen oheen liitetyn artikkelin.

Kriittisen lukutaidon tunnit oltiin sit puntiksella vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi