Unisex- vessoista unisex- pukkareihin uimahallissa?
Koskahan tähän ryhdytään tässä kaikessa hulluudessa🙄
Kommentit (35)
Ap ei ole käynyt koskaan kylpylässä. Siellä saatetaan jopa saunoa unisex-saunassa.
;-) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ei unisexejä olekaan, niin ei se ole ennenkään mitään estänyt..
Tosi rasistista levittää tuollaisia linkkejä. Vahvistaa ennakkoluuloja.
Niinpä. Pahinta tuossa vielä on ettei linkin juttu sinänsä liity tähän aiheeseen mitenkään. Niin väen vängällä kuin vain voi yritetään liittää täysin tähän aiheeseen liittymättömiä asioita.
Tissiparrat menevät ohitseni. Ok. Selvä se.
Jonkun mukaan aina mennään ja joku sanelee miten ja kuinka.
Nyt mennään näiden vähemmistöjen mukaan. Joka asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en miesten kanssa samoihin vessoihin mene. Sitten vaikka se kolmas vaihtoehto lisäksi.
Käytkö kotona eri vessassa miehesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Minua asia ei sinänsä haittaa, koska olen jo tottunut kylpylöissä siihen, että naiset ja miehet saunovat keskenään. Se ettei joku tiedä omaa sukupuoltansa on minusta hämmentävää.
Ei ongelmaa, mikäli vaihtoehtona ovat myös erilliset tilat myös miehille ja naisille, koska en koe mukavaksi edes ajatuksena mennä alueelle, jossa vastakkainen sukupuoli on intiimissä toiminnassa (vessassa käynti, suihku, vaatteiden vaihto).
Mutta kuten olen ymmärtänyt, niin paikoissa joissa on unisex-tilat on myös normaliisti tilat naisille ja miehille, kuten uimahalleissa. Paitsi joissakin uusissa ravintoilaissa, joissa sattui olemaan vain ja ainoastaan unisex-vessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua asia ei sinänsä haittaa, koska olen jo tottunut kylpylöissä siihen, että naiset ja miehet saunovat keskenään. Se ettei joku tiedä omaa sukupuoltansa on minusta hämmentävää.
Minusta on yhtä hämmentävää että sinä kuvittelet ettei joku tiedä omaa sukupuoltansa. Olettaisin että sinä tiedät paremmin sen kuka juuri sinä olet kuin joku muu.
Pääset sinäkin näkemään miehen läheltä.
Olkoon kolmenlaista kaikkia intiimimpiä tiloja: naisille, miehille, ja unisex. Mutta asiat menevät päin prinkkalaa siinä kohtaa, kun jokin noista poistetaan, ellei siihen mitään oikeaa syytä ole (esim vain yksi wc-tila koko rakennuksessa on hyväksyttävä syy pitää vain unisex-vessaa, niinhän on tehty pienissä kahviloissa iät ja ajat). Mutta kun puhutaan koulujen tms kokoisista julkisista laitoksista, kaikki kolme mahtuvat kyllä hyvin ja sovussa.
Olisi kyllä ihanaa, jos uimahalleissa olisi yhteiset pukutilat, saunat ja suihkut naisille että miehille sekä tytöille että pojille. Minä ainakin kävisin uimahallissa silloin innokkaasti kun siellä pukeutumistiloissa, saunoissa ja suihkuissa näkisi sekä alastomia tai vähäpukeisia miehiä ja mikä parasta, kaiken lisäksi vähäpukeisia tai jopa alastomia pikkutyttöjä :-)
Vierailija kirjoitti:
Pääset sinäkin näkemään miehen läheltä.
Samalla kaikkiin ihmisiin katsomatta pääsevät monet näkemään että, se mies, nainen, sukupuoleton, whatever ei ole mikään pervo. Jos pervoja on olemassa ei se tarkoita että kaikki ovat.
Unisex-pukkarit tarkoittaa samaa kun unisex-vessat että siellä on jokaiselle oma koppi (tai yhteinen vaikka äidille ja lapselle tai pariskunnalle), jossa vaihdetaan uimapuku. Onhan näitä jo olemassa Suomessa ainakin jossain kylpylässä muistaakseni ja ulkomailla esim. vesipuistoissa. Ei siellä ole tarkoitus ketään tiirailla. Onhan unisex-vessoissa on myös omat kopit, niin kuin naisten tai miesten vessoissa. Käsien pesu samassa tilassa.
Noi pukkarit varmaan on tarkoitus olla vähän kuin sovituskoppeja eli jokaiselle omansa, wc.ssä jokatapauksessa on omat kopit käytössä eikä pisuaari ole mikään välttämättömyys, joten ei tämä ainakaan omaa elämääni mullista. Sinänsä minulla ole ongelmia vaikka kaikki käyttäisi sitä samaa pukkaria, en oikein ymmärrä mikä tässä on niin erikoista, kai jokainen on niitä pimppejä ja pippeleitä nähnyt ennenkin....
Tervetuloa maailmaan. Lapsi on 9 luokalla ja koulun vessat on aina olleet unisex. Hän ei oikein tajunnut kun kysyin niiden toimivuudesta. Sama liikuntatunti, on yhteinen. Eri pukuhuoneet ja suihkut, mutta tämä koskee urheilukeskusta missä tunteja pidetään. Koululla ei ole liikuntahallia tai tilaa kuin ala-asteelaisille.
Itse olen Virossa ja muualla käynyt kylpylöissä missä on vain unisex pukuhuoneet. Kaapit on isossa tilassa josta löytyy erillisiä kuluttavia pukukoppeja. Osa suihkutiloista ja saunoista on erillisiä, osa yhteisiä. Sopeutukaa.
Mielestäni lapseni ei kovin erottele sukupuolia. Ei pidä naisia tai miehiä eriarvoisina. Ehkä tulevaisuudessa tuon vuoksi naisen euro on euro.