Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko suurimmalla osalla tuntemistanne n. 50-vuotiaista jo lastenlapsia?

Vierailija
17.10.2018 |

Vai alkaako isovanhempien osuus kasvaa huomattavasti vasta lähempänä kuuttakymppiä?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 54v , ei lapsenlapsia. 64v veljelläni ei ole, 63v ystävälläni ei ole. 38v ja 46v ystävilläni on lapsenlapsia.

Vierailija
2/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan 10-15-vuotiaita lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koulutusasteesta. Akateemisista varmaan melko harvalla on vielä tuossa vaiheessa, vähemmän opiskelleista sen sijaan aika monella on jo.

Vierailija
4/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 34 kun sain lapseni. Nyt lapsi on 15 ja minä 50. Vain maalla tai kouluttamattomien piirissä lisäännytään nuorena. Tilastollinen fakta.

Vierailija
5/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mun 43-vuotias lukioaikainen kaveri on jo mummo.

Itsehän olen samanikäisenä lapseton ja kihloissa/avoliitossa miehen kanssa, joka voisi ikänsä puolesta olla oma lapseni. 

Kummalla sitten lie menee paremmin. 

Vierailija
6/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla on, osalla ei. Akateemisilla todennäköisesti harvinaisempaa olla jo tuossa vaiheessa isovanhempia, vähemmän opiskelleilla puolestaan yleisempää.

Vierailija
7/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla tuntemiani noin 50v ikäisiä ei ole lapsenlapsia. Olemme pääosin akateemisia tai yrittäjiä. Ne tuntemani tämänikäiset mummot ovat pääosin kouluttamattomia samoin kuin lapsensa, jotka ovat lisääntyneet.

Vierailija
8/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhdelläkään ystävälläni tai työkaverillani vielä tässä iässä lapsenlapsia. Oikeastaan kaikki ovat saaneet lapsiakin vasta pitkälle kolmekymppisinä. Omat lapseni ovat nyt 16 ja 18, eivät todellakana lapsia hankkimassa vielä pitkään aikaan.

N51, stadilainen akateeminen asiantuntija-työläinen

Vierailija
9/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään. Kaveripiirini on 50-56 —vuotiaita. Meidän lapsemme alkavat vasta aikuistua itsekin.

Vierailija
10/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin puolelta löytyy. Oma vanhin lapsi on kolmikymppinen, mutta valitettavasti vielä ei ole lapsenlapsia siunaantunut. 

N55, akateeminen (kun sillä näyttää olevan merkitystä.)

Vierailija
11/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 48v, huonosti koulutettu ja varmaan teidän aiempien kommentoijien mielestä wt. Oman lapseni sain alle kakskymppisenä eikä ole vielä lapsenlapsia. Tuttavapiirin saman ikäluokan ihmiset ovat suurimmaksi osaksi teinien vanhempia, kuitenkin poikkeus löytyy joukosta: ystäväni tuli sekä mummoksi että iltatähden äidiksi 42-vuotiaana.

Vierailija
12/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan wt- tuttavani tulivat isovanhemmiksi nelikymppisinä ja lapseni 15-vuotiaan kaverin isoäiti on 49-vuotias.

Vierailija
13/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan! Lapsettomat 5-kymppiset tahi noin 5 - 10 - vuotiaiden vanhemmat (ensimmäisissä vakavissa parisuhteissaan olevat) muodostavat mielestäni normaalin.

Mutta olenkin koulutettu kaupunkilainen.

Vierailija
14/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes vielä täysi-ikäisiä lapsia, vaan niin ala- kuin yläkouluikäisiäkin.

Vierailija
15/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 2 vuotta vanha lapsenlapsi. Itse sain esikoiseni 25-vuotiaana. Olin jo tuolloin vakituisessa työsuhteessa ison firman johtotehtävissä. Lasten äiti, jonka kanssa naimisissa ollaan oltu jo yli 30 vuotta on itseäni muutaman vuoden nuorempi. Tuttavapiiristä osalla lapsenlapsia, osalla ei.

M58

Vierailija
16/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Omat lapsetkin vasta 17v ja 21v ja opiskelet vielä...lukiossa ja yliopistossa.

Vierailija
17/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon akateemisia vastaajia palstalla. Tai sitten kaikki yhden ja saman ihmisen käsialaa. 

Vierailija
18/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu koulutusasteesta. Akateemisista varmaan melko harvalla on vielä tuossa vaiheessa, vähemmän opiskelleista sen sijaan aika monella on jo.

Akateeminen 50v. Yksi lapsenlapsi.

Vierailija
19/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan! Lapsettomat 5-kymppiset tahi noin 5 - 10 - vuotiaiden vanhemmat (ensimmäisissä vakavissa parisuhteissaan olevat) muodostavat mielestäni normaalin.

Mutta olenkin koulutettu kaupunkilainen.

Aika vinoutunut sinun normaalisi, jos viisikymmpisenä on normaalia muodostaa ensimmäinen vakava parisuhde. Siinä vaiheessa ei enää olla naisina kovinkaan vauvantekoiässä. 

Vierailija
20/42 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että vasta ensimmäiset ovat saaneet mahdolliset lapsen lapset. - ilahduttavaa on ollut se, että en pysty, ainakaan vielä tekemään mitään johtopäätöksiä siitä, että olisi olemassa selkeää jakoa siihen millaisia ovat nuorempana lapsen lapsia saaneet; toki tilastotieteilijät varmaan osaavat kertoa, miten yleensä on asian laita, mutta miksi sen pitäisi ketään rajoittaa, tai antaa ymmätää, että se olisi yksi ja oikea tapa.