Mielestäsi hienoin suomalainen kappale?
Mikä on mielestäsi hienoin suomalainen biisi?
Kyselen, koska tekee mieli kuunnella HYVÄÄ musiikkia, en jaksa näitä tämän päivän sanniellinooraeveliinavillegallecheek-tusinarenkutuksia.
Oma ikisuosikkini on Zen Cafen Piha ilman sadettajaa. Niin mahdottoman kaunis ja surullinen kappale, en kyllästy siihen vaikka kuinka kuuntelen.
Toinen suosikkini on Myrskyluodon Maija, tästä kuuntelen enimmäkseen pianoversiota ilman laulua.
Mitkä ovat teidän suosikkejanne? :)
Kommentit (765)
Sibeliuksen Maamme Laulu,sekä Finlandia, Veteraanin Iltahuuto, ( Ja Vielä Jos Tämän Kuulee Sotaveteraani Kuoron laulamana.),
Myrskyluodon Maija.
Sibeliuksen Muitakin sävellyksiä on Kauniita kuten Kuusi.
Mun Kaunis Kotimaani.
Satumaa Tango
Geor Otsin Rakastan Elämää.
Kertokaa Se Hänelle: Mauno Kuusisto.
..Kyllähän näitä lauluja on monia mainitsin vielä kauniita Joululauluja sekä Virsiä mutta ei eihän näistä nyt saa puhua ei hyvänen aika joku tykkää kyttyrää.
On Asia Niin että Nuoret tykkää kuunnella mitä lie rap musiikkia rokkia poppia ja ehkä vanhepikin .
Joo saa- pa nähä nyt mitä mun mielipiteestä tykätään?
Joo kyllä kauniita lauluja löytyy .
Tässä kun Katsoin Miesten Hiihdon Palkintojen Jakoa Onhan jokaisen Maan Kansanhymni tai Laulu komea.
Ai Niin kun Etelä- Afrikkalainen voittaa Hälle soitetaan Juuri Sama kuin Mikä Löytyy Virsikirjasta 501 Kuule Isä Taivaan Pyyntöä Tää..
Ettei Kukaan Yksin Jää , Siunaa Koko Maailmaa. Eikä Kukaan Etelä- Afrikkalainen Nuori tai lapsi kuuntele sitä hampaat irves kun kuulevat tuon Maansa Kansanlaulun Ovat Liikuttuneita iloisia.
Mutta jos Suomen Maamme laulun tilalla oisi Suvivirsi jo tykkäsi moni kyttyrää .
Näkemättä ap:n kommenttia, olin tulossa sanomaan että Myrskyluodon Maija. Mieluiten Lenni-Kalle Taipaleen pianoversiona.
Mun sydämeni tänne jää..
Veikko Samulin hieno sävellys,
Juha Vainion sanoitus.
Kari Tapion laulamana
Romanssi
Volgan vartija/lautturi? (Muistaisin että menee jotenkin näin: hän seisoo joell' yksinään, ei loista kuu, ei tähdetkään..... ) Muistaisko joku muu lisää?
Kuulkaa Korpemme Kuiskintaa kirjoitti:
Sibeliuksen Maamme Laulu
Ai, Sibeliusko sen Maamme-laulun sävelsikin, eikä Pacius?
Vierailija kirjoitti:
Tapio Rautavaara "Sokeripala"
Ai, Tapio Rautavaarakin on tehnyt kappaleen nimeltä Sokeripala? Sen tunnetumman Sokeripalan sävelsi Toivo Kärki ja sanoitti Reino Helismaa. Levylle lauloi Olavi Virta.
Nightwish - Ghost Love Score, Floor Jansenin laulamana Wacken 2013 festareilla livenä.
Novturne vielä parempi Aarne Pelkosen esittämänä! https://www.youtube.com/watch?v=GhbPGUpxEWI