Mielestäsi hienoin suomalainen kappale?
Mikä on mielestäsi hienoin suomalainen biisi?
Kyselen, koska tekee mieli kuunnella HYVÄÄ musiikkia, en jaksa näitä tämän päivän sanniellinooraeveliinavillegallecheek-tusinarenkutuksia.
Oma ikisuosikkini on Zen Cafen Piha ilman sadettajaa. Niin mahdottoman kaunis ja surullinen kappale, en kyllästy siihen vaikka kuinka kuuntelen.
Toinen suosikkini on Myrskyluodon Maija, tästä kuuntelen enimmäkseen pianoversiota ilman laulua.
Mitkä ovat teidän suosikkejanne? :)
Kommentit (765)
Anssi Tikanmäki: Kiutaköngäs
Harrasta kotimaan matkailua kätevästi nojatuolista käsin. Pistä "Maisemakuvia Suomesta"-levy soimaan ja ei kun matkalle. Ja nyt olemme saapuneet kohteeseen numero 7: Kiutaköngäs. Eiköhän pidetä tässä vaiheessa pieni tauko ja katsellaan maisemia. Ne retkieväätkin voisi nyt kaivaa esille, mutta pistäkää ne tyhjät makkarapaketit muovipussiin ettekä heitä niitä sinne koskeen. Olkaas muuten varovaisia ettette mene liian lähelle sitä koskea. Siellä saattaa liukastua herkästi.
Jotkut ei todellakaan kuulu tähän ketjuun kun eivät ymmärrä mistään mitään. Ainakaan mitä tarkoittaa HIENO.
Itselle biisien hienous liittyy usein tunnelmaan ja muistoihin kun olen sen kuullut. Zen Cafen Älä tee on yksi esimerkki. Kuulin sen ensimmäistä kertaa tilanteessa, johon sanat sopivat täydellisesti.
Konduktööri Kalle - Juha Vainio näin syvällistä ja sulo sointuista kappaletta ei toista ole <3 tämä ei kulumalla lopu, olen käsitellyt näin hienon kappaleen ansiosta monta surullista tapahtumaa kuten keskenmenon ja mieheni pois menon.
Fanilikka kirjoitti:
Ehkä tämä kuitenkin kauneimpana:
Aknestik - Loppuelämä
Se video, juurikin.
Petran, Tiktakin, Alavalan ja Damen koko tuotannot, mutta nämä biisit ovat parhaita niistä:
Petra - Korvaamaton
Petra - Mä vedän näin
Tiktak - Lähdetään tänään
Tiktak - Tänä yönä taivaaseen
Alavala - Trying game
Dame - I wanna live
Vierailija kirjoitti:
Nightwish - The Poet and the Pendulum
Hieno on mutta vielä upeampi on Ghost Love Score.
Tehosekoittimen biisit ovat hienoja. Myös Emma Salokosken Veden alla ja Paula Vesalan Sinuun minä jään ovat hienoja.
Tabula Rasa: Vuorellaistuja
"Kangasalan Jethro Tullia" vuodelta 1975. Tunnelmaa on, huilu raikaa ja supersankari Kummeli-Superhessu upeasti kitaroi.