Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peukutusketju: Radiomuistot

Vierailija
17.10.2018 |

Kun täällä on jo vastaava ketju televisiosta, niin ei unohdeta radiotakaan.

Aloitan: Radiomafian "mainos", jossa Katri-Helena sanoi, että hänen mielestään Mafia on Suomen herttaisin radiokanava.

Kommentit (537)

Vierailija
241/537 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio Musa 103,8MHz v.1989-1991 Tampereella. Aivan järjettömän hyvä kanava etenkin aluksi, kaikenlaisia skaboja (mm. Aarteenkätkijät) joissa hyviä palkintoja ja soitti 24h hyvää musaa. DJ Black Mike, Örde & Tsäbä jne.

Lama tuli ja korjasi pois. Nykyään Tampereella on jälleen Radio Musa ja Pentti Teräväinen mukana menossa, mutta itse kanava on aivan täysi humppakanava, ei mitään tekemistä alkuperäisen kanssa, mikä on harmillista.

Vierailija
242/537 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautasi on Odessassa

Knalli ja sateenvarjo

Joku scifi-kuunnelma, jossa vanhemmat joilla oli tytär ja vanhemmat joilla oli poika.

Knalli ja sateenvarjo on minulle ollut ensimmäinen kosketus Radioteatteriin. Vähän sen jälkeen tuli kuunneltua myös Kankkulan kaivolla -hupailuja (niitä lähetettiin 90-luvulla juhannuksen aikaan). Monet vanhemman polven näyttelijät tulivat ensin ääninä tutuiksi Radioteatterista. Myöhemmin heille tuli elokuvista ja tv-sarjoista myös kasvot ja eleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/537 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
244/537 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiomafian listavieraan renkutus:"Listavieras vieras LIIIISTAAAAH vieras..." 😂😂😂 Ja Radio Novan Lauantai-illan huuma!

Vierailija
245/537 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ja Radio Star FM! Kesällä 2000 tuli samaan aikaan seitsemällä radiokanavalla Westlifen "Fool again" biisien ollessa eri vaiheissa 😂😂😂

Vierailija
246/537 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NRJ radiokanavalla joku pikkupoika toivoi David Beckhamin - Sexy Bitch kappaletta. Radio juontaja meni toivomuksesta hämilleen ja pienen hetken kuluttua selvensi pojan toiveen olevan David Guetta:n biisi.

Tästä on kymmenen tai enemmänkin vuosia aikaa.

Vierailija
247/537 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko ainoa joka muistaa Markus-sedän?

Joskus 50-luvulla oli ääni jäänyt päälle ja Markus-setä sanoi lastenohjelman lopuksi, että nyt Markus-setä lähtee p...askalle.

Olen aivan liian nuori tuota itse muistaakseni, mutt minulle on kerrottu, että sanoi: nyt tämä poika lähtee p askalle

Vierailija
248/537 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mystinen ohjelma 70-luvulta. Jorma Elovaaran Vesimiehen aika.

Vierailija
249/537 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita-nokinenä jaksot.se oli aitoa joulua kun niitä joulujaksoja kuunneltiin.

Vierailija
250/537 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiokuunnelma Kantolan perhe, joskus 1977.

Vierailija
251/537 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Petterin Elvis-sarja Radio Westillä.

Vierailija
252/537 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena istuttiin veljen kanssa mökkimatkat auton takapenkillä - ilman turvavöitä tottakai - ja vanhemmat kuuntelivat radiota. Knalli ja sateenvarjo tuli varmaan sunnuntai-iltaisin, koska muistan että kun ajettiin mökiltä kotiin, nukahdin aina autoon kun se tuli. Noita nokinenää pelkäsin.

Ysärin alussa aloin kuuntelemaan Radio Cityä ja sitä sitten kuuntelinkin ihan koko ajan!

Outi Popp

Njassan Pystis

Klaude Kopteri

Ari Taponen

Jone Nikula

Norppa

Toni Tähti

Pekka Sauri (tämä oli paitsi kiinnostava,myös lohduttava, kun teininä valvoin perjantaiyönä yksin kun kuvittelin kaikkien muiden elävän villiä elämää, kun itse nössöilen kotona. Pekka Sauri oli melkein kuin kaverini)

Pullakuskit

Vierailija
253/537 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio Cityssä oli myös Papa Montero.

Vierailija
254/537 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 1980 juhannusaattona Anneli Tempakka juonsi suoraa lähetystä, en muista oliko Iisalmesta vai mistä. Ohjelmassa esiintyi paikallinen punkbändi. Tempakka kysyi sen laulajalta, että mikä ketju sinulla on kaulassa. Siihen laulaja vastasi, että tää on Ladan jakopään kettinki. Kun Tempakka kysyi syytä moiseen, laulaja kertoi, että mä oon vaan niin kyrpiintyny tähän systeemiin. Sitten Tempakka totesi tätimäisellä äänellä, että vaikka kyseessä on nuortenohjelma ja punkista on puhe, niin voisitko kuitenkin käyttää korrektia kieltä. Sanamuotoja en tietenkään enää muista, mutta Tempakan lässytys oli ohjelman hauskinta antia. Bändi ei ollut kummoinen.

Häh? Eikös tuo Ladan jakopään ketju ollut Widowsin jollain jäsenellä ja Widows oli kylläkin ihan stadilainen laulu ja soitinyhtye. Widowsin hitti oli tv-sarja Viisikon tunnusbiisistä tehty punkversio "Famous five".

Vierailija
255/537 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltsi Pellonpään juonto "minä olen Nalle-Puh ja pidän hunajasta, ja Radiomafia on hunajaa".

Vierailija
256/537 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanradio

”Ääni kun on nyt Kansanradion”

Vierailija
257/537 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio nova ja Ile Jokinen juontajana. Harmi kun Ile ei enää olla juontajana. Ile on ihan best juontaja.

Vierailija
258/537 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaus Flemingin metalliliitto!Radiokanavaa en muista.

Vierailija
259/537 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se Jonen ohjelma Radio Cityssä oli? Vai juonsiko se aamuja, niin tais olla.

Vierailija
260/537 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko ainoa joka muistaa Markus-sedän?

Joskus 50-luvulla oli ääni jäänyt päälle ja Markus-setä sanoi lastenohjelman lopuksi, että nyt Markus-setä lähtee p...askalle.

Olen aivan liian nuori tuota itse muistaakseni, mutt minulle on kerrottu, että sanoi: nyt tämä poika lähtee p askalle

Ei ole tapahtunut oikeasti, on urbaanilegenda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi