Paljonko asijanajajilla on palkka?
Kommentit (12)
Yksi kokemus on eräästä varatuomarista, jonka veloitus oli satanen tunnilta. Ja se on "asianajaja". Terv. kielipoliisinatsi.
Sinähän perkele kirjoitat oikein kirjoitti:
Yksi kokemus on eräästä varatuomarista, jonka veloitus oli satanen tunnilta. Ja se on "asianajaja". Terv. kielipoliisinatsi.
Kauanko joutuu lukemaan varatuomariksi jos on jo asijanajaja?
Vierailija kirjoitti:
Varatuomari on arvonimi, jonka saa, jos auskultoi käräjäoikeudessa. Asianajaja on suojattu ammattinimike, jonka saadakseen lakimiehen pitää läpäistä koe ja täyttää muut vaatimukset. Lakimies voi siis olla yhtä aikaa varatuomari ja asianajaja.
Toimitetaanko asianajajaliitosta samanlaiset vuotuiset palkkataulukoinnit kuin lakimiesliitto tekee? Lakimiesliiton taulukon olen saanut kotiini, koska olen jäsen, mutta se on jonnekin hukkunut. Asianajaja en ole, joten en tiedä, saavatko sen liiton jäsenet vastaavaa. Ja eikös asianajajaliittoon kuuluminen ole kaikille Suomessa toimiville "asianajajille" pakollista, joten niistä luulisi saavan suht kattavan kuvan, jos sellaisia on.
Vierailija kirjoitti:
Toimitetaanko asianajajaliitosta samanlaiset vuotuiset palkkataulukoinnit kuin lakimiesliitto tekee? Lakimiesliiton taulukon olen saanut kotiini, koska olen jäsen, mutta se on jonnekin hukkunut. Asianajaja en ole, joten en tiedä, saavatko sen liiton jäsenet vastaavaa. Ja eikös asianajajaliittoon kuuluminen ole kaikille Suomessa toimiville "asianajajille" pakollista, joten niistä luulisi saavan suht kattavan kuvan, jos sellaisia on.
Tieto liitolla varmaan ainakin on.
Vierailija kirjoitti:
Pitkään, koska siinä hötäkässä joutuu myös kirjoittamaan jotain.
Niillä ahneilla ilkimyksillä on liian suuret palkat.
Osalla on aivan kohtuuttomat palkkiot. (toki osa menee heidän hulppeisiin toimistoihinsa. Oikein ärsyttää joku veloitus 200 tunnilta ja silti sukulaiseni ovat joutuneet oikeisemaan ja neuvomaan häntä, mutta parempaa ei löytynyt.)
Vierailija kirjoitti:
Osalla on aivan kohtuuttomat palkkiot. (toki osa menee heidän hulppeisiin toimistoihinsa. Oikein ärsyttää joku veloitus 200 tunnilta ja silti sukulaiseni ovat joutuneet oikeisemaan ja neuvomaan häntä, mutta parempaa ei löytynyt.)
Lisään, että sukulaiseni ovat kauppatieteen maistereita, jotka teettävät henkilökohtaisia lakiasioitaan tuolla lakimieheltä. Laskuttaa siis 200 euroa tunti ja tekee oleellisia virheitä eikä osaa neuvoa edes asioissa, jotka kauppatieteen maisterikin tietää.
Kuitenkin on erikoistunut pwrheoikeudellisiin asioihin eikä tiedä verotuksellisia vaikutuksia tarpeeksi tarkkaan.
Riippuu toimistosta, palkitsemisjärjestelyistä jne. Monet ovat itsenäisiä yrittäjiä, joten palkka riippuu myynnistä.