Tyttöjen ja poikien äidit, raskaudesta?
Kysymys on siis suunnattu naisille, jotka ovat saaneet sekä tyttöjä, että poikia.
Ovatko tyttö- ja poikaraskaudet olleet selvästi erilaisia?
Meillä on tyttö ja raskausoireita oli odotusaikana mielestäni kohtuullisesti, perus pahoinvointia, sekin lievee, eipä muuta.
Nyt odotamme poikaa, (jota epäilin aivan alusta asti) ja pahoinvointia ei ole ollut senkään vertaa. Rinnat tosin ovat olleet todella arat ja nyt raskauden puolivälin ylityttyä sattuu välillä siis aivan milettömästi rintoihin, ihan yhtäkkiä iskee sellainen polttavan kirvelyn aalto ja menee pois. Eikä ole kyse rintatulehduksesta tms.
Onko muilla ollut tällaista, johtuuko se sitten sukupuolihormoneista vai mistä?
Ruokahimot ovat olleet myös vähän erilaisia kuin tyttöä odotellessa. Silloin teki mieli marjoja ja hedelmiä ja hilloa... nyt olen kiskonyt oikeastaan rasvaisia lihapullia, leikkeleitä ja muutenkin ihan riittävästi suolaa. :D
Kommentit (4)
Tyttö ja poika tulivat samasta raskaudesta, joten mitähän oireiden olisi pitänyt olla? Ei ollut paljon mitään. Maha oli kyllä iso :D
Mulla on ollut kaksi raskautta ja olivat keskenään kuin yö ja päivä mitä tuli oireisiin. Eka raskaus oli tyypillinen ns tyttöraskaus ja toinen ns poikaraskaus, mutta tyttöjä ne kumpikin vaan on.
Niinpä, olen vain kuullut, että äitikin usein osaa arvata lapsen sukupuolen ja ihmetellyt, että miten se voi olla mahdollista. Esikoisen kohdalla itselläni ei ollut aavistustakaan. Mutta kun omalla kohdalla nämä raskaudet ovat oireineen niin erilaiset niin uskon sen pitävän sittenkin osittain paikkaansa ainakin useamman lapsen äideillä. Onhan tuo uskomuskin ties kuinka vanha ja silloin ihmiset ovat tyypillisesti saaneet useamman lapsen jolloin tuon eron on ehkä päässyt huomaamaan useammin. - ap
En muista, että rinnat olisivat olleet mitenkään eri tavalla arat, mutta minullakin oli poikaa odottaessa himo kaikkeen rasvaiseen ruokaan. :D pojan kohdalla tulikin sitten raskauskiloja 7kg enemmän, kuin tytön aikana. Mahakin oli sellainen pallo, kun tytön aikaan levisi sivulle. Pojan aikaan oli närästystä ja tyttöä odottaessa en muista, että olisi ollut koskaan. Tytön raskausaika oli minusta helpompi. :D