Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suolen tähystys huomenna aamulla

Vierailija
15.10.2018 |

Eli paksusuolen tähystys huomenna aamulla. Olen koittanut juoda tuota litkua jotta suoli tyhjenisi, mutta maistuu niin suolaiselle, että tulee lähinnä vaan paha olo, heikotus ja en ole 3 tunnin aikana saanut kuin 1,5litraa juotua...
Kaiken lisäksi tuntuu että suoli ei lähde tyhjenemään, pelkästään tosi kova mahakipu..

Voinkohan kuitenkin mennä aamulla sinne tähystykseen? Vaikken ole varma saanko tyhjennettyä suolta kunnolla..
Olisiko niillä sielä sairaalassa mitään lääkettä millä se tyhjenisi nopeaa..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kesällä kolonoskopia. Join Moviprepiä jääkylmään veteen sekoitettuna (helppoa kun oli helle) 2 kertaa 1 litra. Sen ohella 3 litraa kirkasta omenamehua. Hyvin tyhjeni.

Paitsi kolonoskopiassa huomasivat, että ihan pikkuisen oli suolen perälle jäänyt sitä itteensä, saivat imaistua senkin ulos.

Ostin itse ton Moviprepin, maksoi jotain 30 Eur.

Kyllä se huomenna hyvin menee, koita vaan pysyä rentona tutkimuksen ajan.

En myöskään pyytänyt mitään rauhoittavia, niin pääsin heti toimenpiteestä kotiin. Espoon sisäisellä bussilla.

Vierailija
22/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joka toinen vuosi. Tuo Colonsteril on kyllä helvettiä. Tosin tehokasta. Tänä syksynä kokeilin Picoprepiä, ei toiminut, myöskään Moviprep ei toimi. Citrafleet toimii. Suolet ovat pitkät, mutkaiset, kiinnikkeiset ym kivaa, joten i.v.-kipulääkityksen kanssa en huuda kuin hyeena, koska olen niin pöllyssä. Crohnikko, monet pääsevät helpommalla. Mutta asiaan: sakkainen neste pystytään imemään, jos tyhjennys ei onnistu kokonaan, no worries. Ja jos menee uusiksi niin älä ota Colonsteriliä. Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onneksi vuosiin joutunut juomaan colonsteriliä kun moviprep toimii hyvin, mutta kummankin kanssa pidän nenästä kiinni, juon niin paljon kerralla kuin pystyn ja laitan turkinpippurin suuhun ennen kuin irrotan otteen nenästä. Näin jää vain se turkinpippurin maku suuhun eikä tule paha olo. Toki mikä tahansa vahvanmakuinen karkki tm käy. Yritä saada juotua vielä, tutkimus on hankalampi ja epäluotettavampi jos suolessa on paljon ulostetta.

Vierailija
24/25 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan tätä ketjua, kun ajattelin, että ap olisi tullut kertomaan, että miten meni. - Toivottavasti kaikki kuitenkin meni hyvin.

Vierailija
25/25 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot syöny irtokarkkeja paljon elämäs aikana ne ei lähe suolenmutkista niin helposti ja leijailee tähystäjä silmiin tähystettäessä. Yleensä ne tähystäjä suuttuu siitä ihan hirveästi. Kun psskaa tuleevastaan.