Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan selvityspyyntö opinnoista

Pallo
15.10.2018 |

Sain selvityspyynnön opinnoista koska olen saanut liian vähän opintopisteitä.Olen käynyt luennoilla,mutta en ole päässyt osasta tenteistä läpi.Kela hyväksyy syyksi sairauden tai huonon elämäntilanteen.
Mitä selvityspyyntöön kannattaa siis vastata?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selität huonosta elämäntilanteesta

Vierailija
2/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jos vaikka yrittäist vastata rehellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko liian vähän sait op? Paljonko piti olla? Onko se nykyään jotain 5op/kk? Omana aikanani oli 4,8op/kk, mulla jäi kerran 2op puuttumaan, mutta kela ei ikinä edes lähettänyt kirjettä siitä.

Vierailija
4/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot, että kurssit ovat olleet vaikeita ja et ole vielä saanut tenttejä läpi, vaikka olet niille osallistunut jo viime lukuvuoden aikana. Jos olet fuksi, saat paljon anteeksi jo sillä, että et ole vielä tottunut opiskelijaelämään. Muuten riippuu siitä, kuinka paljon jäi vajaaksi tavoitteesta - alle 5 op menee tenttien läpäisemättömyyden piikkiin varmasti melko helposti, 20op ei enää.

Vierailija
5/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli tuo selvityspyyntö, käytin kaiken luovuuden siihen vastaamiseen mutta niin vain tuet katkaistiin. Seurauksena tästä rahaa ei sitten tullut mistään, (ei opiskelija sossusta mitään saa ennenkuin nostaa lainaa jne jne) joten menin töihin. Seurauksena tästä pääsin oman alan töihin, sain hyvin työkokemusta ja kävin koulunkin loppuun siinä töiden ohessa. Eli omalla tavallaan oli helvetin hyvä, että tuet meni. Nyt teen edelleen töitä samassa firmassa, valmistunut olen tosiaan jo ajat sitten. Pääsin valmistuttua jatkamaan esimieshommissa ja ura lähti hyvään suuntaan lopuksikin.

Vierailija
6/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot, että kurssit ovat olleet vaikeita ja et ole vielä saanut tenttejä läpi, vaikka olet niille osallistunut jo viime lukuvuoden aikana. Jos olet fuksi, saat paljon anteeksi jo sillä, että et ole vielä tottunut opiskelijaelämään. Muuten riippuu siitä, kuinka paljon jäi vajaaksi tavoitteesta - alle 5 op menee tenttien läpäisemättömyyden piikkiin varmasti melko helposti, 20op ei enää.

Tähän lisäisin vielä sen, että kannattaa varmaan kertoa myös se, jos saat/olet saanut nuo kurssit esimerkiksi nyt tänä syksynä suoritettua ja sinulla tulee tavallista suurempi määrä opintopisteitä syksylle. Jos saat siis "kirittyä" nuo keväällä uupumaan jääneet pisteet nyt syksyllä, niin varmaan pienemmällä todennäköisyydellä tuet katkeaa.

Vierailija
7/11 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ihmettelen, että miksei mulle oo tullut mitään selvityspyyntöä, vaikka viime vuonna suoritin ainoastaan 25 opintopistettä 8 tukikuukautta kohden, eli reilusti tavoitteesta jäin. Onnistuin tosin vaihtamaan koulua ja nyt opiskelen alaa joka kiinnostaa enemmän ja saan tukea edelleen, voiko tämä alanvaihto siis vaikuttaa miksei oo Kelalta tullut viestiä?

Vierailija
8/11 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas tuli kerran selvityspyyntö, kun puuttui yksi ainoa opintopiste siitä rajasta!

Vierailija
9/11 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko biletettyä tai pelattua liikaa?

Vierailija
10/11 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla riitti selvitykseksi, että olin kohdannut elämässä vaikeuksia (ero pitkästä avoliitosta, syömishäiriön puhkeaminen) ja että olin käynyt opintopsykologin juttusilla. Asiasta ei kuulunut enää mitään sen jälkeen.

Vierailija
11/11 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas tuli kerran selvityspyyntö, kun puuttui yksi ainoa opintopiste siitä rajasta!

Ilmeisesti se voi jäädä siitä yhdestäkin pisteestä kiinni, jos jatkaa opintoja samalla alalla normaalisti. Mielestäni se tuntuu kyllä väärältä, kun miettii, että samaan aikaan eräs miespuolinen kaverini veti aiemmat opintonsa ihan leikiksi (juuri tuo 20 op koko vuonna) eikä saanut ikinä pyynnön pyyntöä, koska onnistui vaihtamaan toiselle alalle missä pärjää nyt ihan normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi