Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertti: missä tilanteissa tapaat mielelläsi uusia ihmisiä?

Vierailija
15.10.2018 |

Miten koet uusiin ihmisiin tutustumisen? Mukavana vai stressaavana? Vai riippuuko se seurasta?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista tilannetta olekaan.

Yhdentekevänä, ei aiheuta tunnereaktioita.

Vierailija
2/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelen mielelläni spontaanisti tuntemattomien ihmisten kanssa. Olen jopa lähtenyt usein kahveille kirjastossa tapaamieni ihmisten kanssa.

Kaikki pönötystilaisuudet ovat sen sijaan kärsimystä koska niissä ei keskustella mielenkiintoisista asioista ja muiden kommentit ovat muutenkin ennalta-arvattavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitkö tapaamaan jotain uutta ihmistä, jos elämäsi olisi kovin hektistä vai olisitko mieluummin silloin hetken itseksesi?

Vierailija
4/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa

Vierailija
5/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tykkään tutustua ihmisiin tilanteissa, joissa olen mukavuusalueellani. Esimerkiksi juhlissa, joissa tunnen vaikka puolet vieraista, on mukava tutustua myös uusiin naamoihin. Jos olen juhlissa joissa tunnen vain illan isännän tai olen oman mieheni avecina niin sitten tutustuminen on stressaavaa, koska uusia ihmisiä on paljon. Myös työn merkeissä on helppo tutustua oman ammatin kautta.

Vierailija
6/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajan tilaisuuksissa jossa on lähtöolettamana, että ihmisillä on keskimäärin enemmän sanottavaa kuin "kiva sää". Joku hyvä konteksti auttaa.

En tykkää keskustella jonninjoutavia. Kuten työpaikan kahvipöydässä. Äyh...

Vierailija
7/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tilanne on täysin yhdentekevä; oleellista on se toinen ihminen.

Vierailija
8/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelen mielelläni spontaanisti tuntemattomien ihmisten kanssa. Olen jopa lähtenyt usein kahveille kirjastossa tapaamieni ihmisten kanssa.

Kaikki pönötystilaisuudet ovat sen sijaan kärsimystä koska niissä ei keskustella mielenkiintoisista asioista ja muiden kommentit ovat muutenkin ennalta-arvattavia.

Mistä yleensä keskustelet tuntemattomien ihmisten kanssa? Vaikka siellä kirjastossa?

Vierailija
9/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä porukassa ei siis missään messuilla ym.

Vierailija
10/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäväkisissä tilanteissa.

Vierailija
11/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko ektrovertit painua pois esittämästä introverttejä?

Oikea vastaus on, että en halua tutustua uusiin ihmisiin. Kaduttaa vanhatkin tuttavuudet.

Vierailija
12/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä.

Vierailija
13/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea vastaus on, että en halua tutustua uusiin ihmisiin. Kaduttaa vanhatkin tuttavuudet.[/quote

Se, että sinä et kaipaa lainkaan ihmissuhteita ei tarkoita että kaikki introvertit olisivat samanlaisia.

Vierailija
14/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taapaa uusia ihmisiä missään tilanteessa mielelläni. Mutta jos joku pitää valita, niin sellaisessa tilanteessa, että tietää uuden tuttavuuden olevan vain sen hetkinen erittäin pinnallinen tuttavuus, eikä tutustuminen siitä jatku enää pidemmälle missään tulevissa tilanteissa.

Vierailija
15/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taapaa uusia ihmisiä missään tilanteessa mielelläni. Mutta jos joku pitää valita, niin sellaisessa tilanteessa, että tietää uuden tuttavuuden olevan vain sen hetkinen erittäin pinnallinen tuttavuus, eikä tutustuminen siitä jatku enää pidemmälle missään tulevissa tilanteissa.

Lisään tähän vielä, että mahdollisimman suurijoukkoinen tilaisuus, jotta voin itse häipyä mahdollisimman taustalle ja keskustella mahdollisimman vähän. Tapahtumassa voisi olla joku selkeä teema, josta voi keskustella, eikä sitä vähääkään tarvitse puhua itsestään tai kuunnella jonkun juttelevan itsestään.

Vierailija
16/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea vastaus on, että en halua tutustua uusiin ihmisiin. Kaduttaa vanhatkin tuttavuudet.

Kuulostat enemmän asosiaaliselta kuin introvertiltä.

Vierailija
17/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en missään tilanteessa tapaa mielelläni uusia ihmisiä.

Etkö sinä tiedä mitä inrtovertti tarkoittaa?

Vierailija
18/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et selkeästi tiedä jos kuvittelet että se tarkoittaa ettei voisi tykätä uusien ihmisten tapaamisesta.

Vierailija
19/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksen tietäisi? Olen itsekin introvertti. Se ei ole sama asia kuin erakko.

Vierailija
20/37 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan uusia ihmisiä kaikkein mieluiten netin välityksellä, koska koen helpommaksi pukea ajatukseni sanoiksi kirjoituksen kuin puheen välityksellä. En yleensäkään puhu paljoa, enkä tykkää käydä kovin monissa tapahtumissa tms. muuten kuin läheisten ihmisten kanssa. Ihmisten ilmoilla liikkuessani toimitan vain omat asiani ja vetäydyn jälleen omiin oloihini. En kuitenkaan kammoa vieraiden ihmisten kanssa jutustelua esimerkiksi bussipysäkillä tai kaupassa, mutta en koskaan tee itse aloitetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme