Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ma en YMMARRA tata aurinkolasivillitysta pienilla lapsilla. JOs aurinkolasittomuudesta olisi tosiaan jotain haittaa lapselle,

Vierailija
07.05.2006 |

niin jumlaut, mehän oltais kaikki sokeita tai huonosilmäisiä, samoin lapset afrikassa? Kyllä terveen lapset silmät kestää kesäauringon aivan hyvin ilman laseja. Minusta suurempi haitta tulee siitä, etät lapsi totutetaan aurinkolaseihin eikä se enää pärjää ilman niitä. Meidän lapsilla ei ole eikä tule laseja!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etelä-euroopan maissa liikkuessa olen huomannut, että monilla turistien lapsilla on aurinkolasit, mutta paikallisilla lapsilla en ole sellaisia tainnut nähdä.

Vierailija
2/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkorillitehtailijoidne ideaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä suojaan lapsienkin silmät.

Vierailija
4/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä lapsilla aurinkolaseja (eikä sen uoleen itselläänkään) ja hyvin toimii silmät . Silmähän pikemminkin laiskistuu lasien käytöstä eikä TOIMI(siis pärjää) ENÄÄ ILMAN!

Vierailija
5/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan lääkärihenkilöstön ohjeita asiassa.

En myöskään oleta, että länsimaissa lapset elävät samallatavalla

kuin afrikassa eletään esim. silmät tottuvat sähkövaloon, tv:n ja tietokoneen ruudun katseluun jne.

Poikamme repii aurinkolasit päästään, koska on vielä niin pieni.

Mutta toivoisin, että hän käyttäisi niitä.

Kuten aurinkovoidetta iholla ja lakkia päässä kesällä.

Vierailija
6/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla alkaa melonin syänti aina paskattaan, niin jätänkö lapsilleni antamatta melonia jottei tulis paskat housuun?

Vierailija
7/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen iiris on suurempi suhteessa aikuisen iirikseen ja siten lapsen silmä saa suuremman määrän aurinkoheijastetta kuin aikuisen. Ja meillä ainakin suojataan niin omat kuin lapsen silmät auringonvalolta ja UV-säteilyltä. Aurinko voi aiheuttaa kiusallisen herpeksen silmään.

Vierailija
8/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhemmat itsekin pitävät aurinkolaseja?? Itse en voi enkä halua olla ilman aurinkolaseja auringossa koska aurinko häikäisee ja usein pää rupeää särkemään. Lapsemme pitävät aurinkolaseja jos aurinko paistaa oikein kirkkaasti.

En mä ymmärrä mitä se ap:n mieltä niin kovasti painaa jos jotkut vanhemmat huolehtivat myös tuosta. En mä tule sulle valittaan jos et kakarallees aurinkolaseja laita joten älä sinäkään valita kun mä pidän aurinkolaseja lapsillani. Ja miksi sitten laitat aurinkorasvaa lapsillesi? Ei sitäkään oo ollut aina. Ihan yhtälailla se aurinko ottaa lastenkin silmiin

Vierailija
9/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani fanaattinen. Meillä käytetään myös aurinkosuojaa ja lippalakkia kesällä.

ap

Vierailija
10/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin olet rampauttanut silmäsi käyttämällä aurinkolaseja, nyt teet saman palveluksen lapsellesi.

ap

Vierailija
11/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa kääntää päätään pois auringosta jolloin silmänpohja voi vaurioitua - peruuttamattomasti. Afrikan ja E-Euroopan lapsilla on yleensä tummemmat silmät joten suoja on parempi. Siellä ei myöskään rajattomasti keikuta auringossa kuten me täällä. Auringon valo on myös voimakkaampi kuin meidän lapsuudessa, joten haitatkin ovat suuremmat.

Ap:n logiikalla myös ihon suojaaminen auringolta on turhaa koska emme kaikki ole kuolleet ihosyöpään.

Tehkää niinkuin haluatte, omatpahan ovat lapsenne.

Vierailija
12/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei omassa lapsuudessani 1960-1970-luvuilla kukaan lapsi sellaisia käyttänyt, nykyisin vasta on tullut muotiin.

Vierailija
14/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa. olet aika fanaattinen, kun noin monta kertaa jaksat asiasta jauhaa.

Me aiotaan syödä, lähteä ulos ja pistää aurinkolasit päähän, koska häikäisee ja totta, alkaa särkeä muuten päätä (migreeni) niin että on inhottava olla.

Vierailija
15/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tainnut rampauttaa omat aivonsa tai sitten sillä ei ole varaa ostaa lapsilleen aurinkolaseja ja purkaa huonoa omaatuntoaan vaahtoamalla...

Vierailija
16/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos lapsesi saa niin vain itseäsi voit syyttää.

-9-

Vierailija
17/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei omassa lapsuudessani 1960-1970-luvuilla kukaan lapsi sellaisia käyttänyt, nykyisin vasta on tullut muotiin.

Vierailija
18/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkus lukaisin jutun, jossa epäiltiin jatkuvan aurinkolasien pitämisen altistavan masennukselle, koska aivot eivät saa tarpeeksi (auringon)valoa. Mutta rannalla tai jos on vielä lunta maassa ja aurinko paistaa, on meidänkin lapsilla lasit. Minä ajattelen, että normaalina kesäpäivänä hyvä pitkälippainen/leveälierinen hattu riittää suojaamaan silmät auringolta. En itsekään käytä enää koko ajan aurinkolaseja tuon masennusteorian luettuani.

Vierailija
19/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko on iso syy siihen, että esim. harmaakaihi on yleinen silmätauti!

Suojatkaa EDES LASTENNE silmät, vaikka ette itse pitäisikään aurinkolaseja!

Auringon aiheuttamat haitat saattavat ilmetä vasta vuosien ja vuosikymmenien kuluttua!

Vierailija
20/38 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itsekään pysty niitä pitämään, ihan hirveää, kun ei näe kunnolla vaan on koko ajan pimeässä. Luulisi olevan vaarallista lasten ajaa fillarilla tms. aurinkolasit päässä, kun ei edes näe kunnolla.